Kampania crowdfundingowa Hyper Poland przekroczyła 100% celu. Spółka pozyskała 2 mln zł, a to nie koniec zbiórki
Spółka Hyper Poland pozyskała ponad 2 mln zł w kampanii crowdfundingowej na brytyjskiej platformie Seedrs. A to jeszcze nie koniec zbiórki.
Wystarczyło 10 dni, aby polska spółka osiągnęła 100% celu na platformie inwestycyjnej Seedrs. Do tej pory Hyper Poland pozyskał ponad 475 tys. euro, czyli 2 mln zł. Kolejnym celem jest 645 tys. euro, aby przyspieszyć rozpoczęcie prac badawczo-rozwojowych.
Celem zbiórki crowdfundingowej jest wykonanie kolejnych testów, aby rozwijać kolej najnowszej generacji. Jest to już II runda finansowania. Podczas I rundy spółka zebrała 330 tys. euro, czyli ponad 1,4 mln zł.
Our next tier is: EUR 645k. These extra #funds will help us to sooner start new R&D #projects, particularly concerning a unique patent-pending tilting #mechanism. Learn more https://t.co/0LD2NDM9fq #seedrs #capitalatrisk #hyperloop #hyperpoland #magrail #startup https://t.co/ER35HWccuO
— HYPER POLAND (@HyperPoland) March 10, 2020
Jak podkreśla spółka, obecna sytuacja na rynku powinna być czynnikiem do wspierania akcji crowdfundingowej Hyper Poland, aby właśnie rozwijać przełomową technologię transportu. W komunikacie spółki czytamy, że „spowoduje to zmniejszenie uzależnienia światowej gospodarki od cen ropy i podaży. Może również przyczynić się do poprawy globalnej sytuacji politycznej, społecznej i środowiskowej”.
Zobacz także: Hyper Poland w 2 dni zebrał ponad 1,6 mln zł w akcji crowdfundingowej na platformie Seedrs
Crowdfunding Hyper Poland na brytyjskiej platformie Seedrs
Druga zbiórka crowdfundingowa została uruchomiona pod koniec lutego. Wystarczyły 2 dni, aby spółka pozyskała 80% zakładanego celu. Kolejne 8 dni pozwoliły na sfinansowanie kampanii w całości. Dzięki temu Hyper Poland pozyskał już 2 mln zł. Obecnie spółka jest wyceniania na ponad 58 mln zł.
Finansowanie zostanie przeznaczone na wykonanie kolejnych testów, aby wprowadzić kolej nowej generacji.
„Dzięki naszej technologii magrail dążymy do radykalnej transformacji obecnego systemu transportu. Naszym celem jest przywrócenie konkurencyjności kolei poprzez połączenie szybkiej dostępności na czas i przyjazności dla środowiska. Ulepszając istniejącą infrastrukturę kolejową, nasze rozwiązanie minimalizuje zużycie gruntów i znacznie obniża koszty budowy” - czytamy na stronie kampanii.
Jest to już druga runda finansowania polskiej spółki na brytyjskiej platformie inwestycyjnej. W ramach pierwszej kampanii, która została zorganizowana w zeszłym roku, Hyper Poland z podobnym sukcesem pozyskało 100% zakładanego celu w kilka dni i podniosło poprzeczkę jeszcze wyżej.
W zeszłorocznej kampanii spółka chciała początkowo pozyskać 200 tys. euro, jednak ostatecznie udało się zdobyć aż 330 tys. euro. Dzięki temu udało się zrealizować model testowy lewitujący nad torami pojazdu, który został zaprezentowany w październiku 2019 roku.
Zobacz także: Polski startup, który docenił Elon Musk, zebrał na brytyjskiej platformie crowdfundingowej 0,85 mln zł i zawstydził wyceną niejedną spółkę z GPW
Dalsze plany spółki
Jak podkreśla spółka, pozyskane finansowanie pozwoli na kontynuowanie badań oraz rozwoju kluczowych elementów magrailu. Hyper Poland planuje również powiększyć zespół ekspertów, którzy będą odpowiedzialni za negocjowanie kolejnych, międzynarodowych partnerstw w zakresie rozwoju biznesy, bankowości inwestycyjnej oraz zarządzania projektami kolei magnetycznych.
Ponadto, polska spółka planuje otwarcie szwajcarskiego biura. Dzięki niemu możliwa będzie obsługa potencjalnych klientów na kluczowych rynkach, jakim są Niemcy, Francja oraz Włochy. Dodatkowo, ułatwi to dostępność do kolejnych, europejskich źródeł finansowania.
Kolej nowej generacji
Spółka została założona w 2017 roku. Hyper Poland pracuje nad opracowaniem unikalnego, trzystopniowego podejścia do implementacji hyperloop. Chce stworzyć kolej nowej generacji, a pomysł polskiej spółki został doceniony przez samego Elona Muska. Założeniem jest, aby kolej mogła poruszać z prędkością nawet 415 km/h na istniejących torach kolejowych, dzięki czemu zwiększy swoją konkurencyjność względem transportu lotniczego.
„Hyper Poland rozwija kolejną generację kolei dużych prędkości, opartą na lewitacji magnetycznej, silniku liniowym i autonomicznych systemach sterowania. Możemy stopniowo wdrażać rozwiązania inspirowane hyperloopem jako ulepszenie dla przemysłu kolejowego” - czytamy w ofercie spółki.
Ponadto, w pierwszej połowie 2019 roku spółka pozyskała 3,8 mln euro dotacji UE z Polskiego Narodowego Centrum Badań i Rozwoju m.in. na budowę obiektu testowego w Polsce.