Nevomo zainteresowało Sebastiana Kulczyka. Polski start-up wybuduje tor kolei magnetycznej na terenie Grupy CIECH
Sebastian Kulczyk interesuje się spółką Nevomo. Należąca do Grupy CIECH, spółka CIECH Sarzyna udostępni teren pod budowę toru testowego dla kolei magnetycznej polskiego start-upu.
Jeszcze latem 2021 roku firma Nevomo (dawniej Hyper Poland) rozpocznie budowę toru testowego o długości 750 m do testowania kolei magnetycznej. Tor powstanie na terenie należącym do spółki CIECH Sarzyna, w gminie Nowa Sarzyna na Podkarpaciu. CIECH Sarzyna wchodzi w skład Grupy CIECH, której przewodniczącym Rady Nadzorczej jest Sebastian Kulczyk. Ponadto, Nevomo jest finalistą programu InCredibles, stworzonego właśnie przez Kulczyka.
„Budowa toru testowego w skali 1:1 na terenie udostępnionym przez spółkę CIECH Sarzyna to kolejny kamień milowy w rozwoju technologii magrail. Pomyślne przeprowadzenie tych testów otwiera drogę do pilotażowych wdrożeń technologii, które planowane są na lata 2022–2024. Oczekuje się, że już w 2025 roku technologia magrail będzie od strony technicznej w pełni gotowa do wprowadzenia na rynek” – powiedział Paweł Radziszewski, członek zarządu spółki Nevomo.
Już tego lata zaczynamy prace nad budową toru testowego w skali 1:1. W tym celu zawarliśmy umowę z należącą do CIECH Group spółką CIECH Sarzyna, która udostępni nam teren z torem kolejowym i sąsiadującą z nim infrastrukturę - https://t.co/wLVdZy9BPR#Nevomo #magrail #hyperloop
— Nevomo (@NEVOMO_tech) June 1, 2021
Zobacz także: CIECH Sarzyna udostępni teren pod budowę toru dla kolei magnetycznej
Kolej magnetyczna na wyciągnięcie ręki
Najpierw pod nazwą Hyper Poland, teraz jako Nevomo, start-up coraz szybciej rozwija technologię magrail. Dzięki zawartej umowie ze spółką CIECH Sarzyna, latem br. rozpocznie się budowa toru testowego pod kolej magnetyczną na Podkarpaciu. Jak czytamy w komunikacie spółki, „w przyszłości powstanie tam tor, na którym będą testowane pojazdy z układem napędu liniowego oraz lewitacji pasywnej, a także systemy energoelektroniczne do zasilania i sterowania wielosegmentowym silnikiem liniowym”.
Prezes zarządu CIECH Sarzyna, Wojciech Babski, zapewnia, że podpisana umowa pozwala spółce wspierać innowacyjne projekty. Jak wspominaliśmy, w Grupę CIECH zaangażowany jest Sebastian Kulczyk, który również stworzył program akcelaryjno-mentoringowy InCredibles. Jednym z finalistów konkursu jest właśnie spółka Nevomo.
Jeszcze pod koniec maja br. Nevomo poinformowało, że po raz pierwszy w spółkę zainwestował fundusz venture capital. Jest to ValueTech Seed, który przekazał firmie 1,1 mln zł. Dzięki temu spółka córka Nevomo PE przeznaczy finansowanie na rozwój technologii sekcjonowania i segmentacji synchronicznego silnika liniowego. Tym samym zostaną stworzone prototypy urządzeń.
„Do tej pory rozwój technologii magrail opieraliśmy o finansowanie equity crowdfundingowe, środki od aniołów biznesu, funduszy family-office i z grantów unijnych. To nasza pierwsza inwestycja VC, co potwierdza osiągnięcie przez naszą firmę odpowiedniego stopnia dojrzałości wymaganego przez fundusze profesjonalnie inwestujące w startupy technologiczne. Jesteśmy bardzo dumni, że to właśnie ValueTech Seed został naszym pierwszym inwestorem VC. Jego doświadczenie oraz sieć kontaktów znacząco przyspieszą nasz rozwój” – komentował ostatnio Przemek Paczos, CFO Nevomo.
#Nevomo has gained its first #VC Investor– ValueTech Seed. The funding obtained: PLN 1.1 mln. This is a step closer to the transportation of tomorrow! Our third round of equity #crowdfunding is still live - https://t.co/4UNv3vlqKS #capitalatrisk #seedrs pic.twitter.com/55KHOv9o5S
— Nevomo (@NEVOMO_tech) May 27, 2021
Trzecia runda finansowania Nevomo na platformie Seedrs
O start-upie Nevomo piszemy od pierwszej rundy finansowania, którą przeprowadzono na brytyjskiej platformie Seedrs. Celem pierwszej zbiórki było pozyskanie 200 tys. EUR, a ostatecznie zapewniono finansowanie w wysokości 330 tys. EUR. Kolejna kampania crowdfundingowa odbyła się w 2020 roku, dzięki której łącznie pozyskano ponad 800 tys. EUR w dwóch zbiórkach.
Aktualnie Nevomo prowadzi trzecią rundę finansowania na Seedrs. Na ten moment kampanię polskiej firmy wsparło około 900 inwestorów na łączną kwotę 1,2 mln EUR. Do zakończenia zbiórki pozostało 9 dni.
Dzięki rundom finansowania na brytyjskiej platformie, Nevomo zamierza w przyszłości umożliwić podróżowanie z prędkością do 550 km/h. Ma to być możliwe dzięki rozwijanej technologii magrail. Polski start-up rozszerza również swoją działalność na rynkach zagranicznych, a jeszcze w tym roku zamierza otworzyć filię w Szwajcarii.