Kategoria:
12 spółek, które mogą zadebiutować na NewConnect jeszcze w 2019 roku
Na rynku ofert publicznych niemal nic się nie dzieje. W tym roku na GPW zadebiutowała tylko jedna spółka, a zaledwie kilka ma złożone prospekty emisyjne w KNF. Jednak zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja na NewConnect. Od początku roku na alternatywnym rynku giełdowym zadebiutowało już 6 spółek. Kolejne 12 zamierza to zrobić w najbliższym czasie. Zapytaliśmy zarządy o powód planów wejścia na małą giełdę, emisję akcji i plany na rozwój.
Art Games Studio - gry na PC i Nintendo Switch
Najszybciej, bo już w ten piątek, czeka nas debiut Art Games Studio. Deweloper gier na PC i Nintendo Switch został założony w lipcu 2017 r. i wydał do tej pory trzy gry, w tym dwie własnej produkcji. Spółka pracuje nad ośmioma kolejnymi projektami.
- Obecnie mamy w produkcji 8 projektów, które do końca 2019 roku zostaną wydane zarówno na PC jak i Switch. Głównym założeniem prowadzonej działalności jest produkcja i dystrybucja kilku, nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Dzięki czemu maleje ryzyko operacyjne (…) Obecnie rozwijamy studio stacjonarne w Warszawie, by móc wykonywać nasze autorskie projekty. - wyjaśnia Jakub Bąk, prezes Art Games Studio.
Spółka pozyskała przed debiutem z emisji prywatnych serii C i D 1,12 mln zł na produkcję gier.
- Środki zgromadzone z tych emisji pozwoliły na rozwój spółki poprzez inwestycje w produkcję gier. Ten rok będzie przełomowym dla spółki ze względu na aż 9 gier do wydania (jedna już została wydana w marcu). Wyniki z naszej działalności będzie można zauważyć w drugiej połowie roku kiedy to większość z naszych produkcji będzie miała premiery – dodaje Jakub Bąk.
Zobacz także: Art Games Studio zadebiutuje na NewConnect 24 maja
Carbon Studio - gry w wirtualnej rzeczywistości
Deweloper gier VR prowadzi emisję akcji. Potrwa ona do piątku 24 maja. Spółka zamierza pozyskać ok. 2,45 mln zł netto na dalszy rozwój. Zdecydowana większość środków zostanie przeznaczona na stworzenie nowej gry VR typu premium (AAA), która będzie oparta na szeroko znanym uniwersum.
Spółka praktycznie od początku zajmuje się tylko i wyłącznie tworzeniem gier w technologii wirtualnej rzeczywistości. Obecnie zatrudnia 20 osób i ma w portfolio trzy własne gry. Jej produkty dostępne są na PC, konsole, a także na urządzenia mobilne. Niedawno deweloper poinformował o rozpoczęciu działalności wydawniczej. Strategia rozwoju zakłada pozyskanie pierwszych tytułów do portfolio wydawniczego jeszcze do końca 2019 r. Debiut Carbon Studio planowany jest w trzecim lub czwartym kwartale tego roku.
Zobacz także: Debiut Carbon Studio: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce?
Moonlit - producent i podwykonawca z branży gamingowej
Już niedługo, bo w czerwcu zamierza zadebiutować Moonlit, polski gamingowy software house. Wśród jej akcjonariuszy jest m.in. duży gracz na rynku - PlayWay S.A., notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Spółka rozwija się w oparciu o produkcję własnych gier w oparciu o autorskie, innowacyjne technologie i strategię wydawniczą. Rok temu, w przeprowadzonej emisji akcji, Moonlit pozyskał 2 mln zł na rozwój działalności związanej z produkcją i wydawnictwem własnych gier.
Zobacz także: Debiut Moonlit: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o tej spółce gamingowej?
Moonlit jest producentem m.in. gry Deadliest Catch: The Game, przygotowanej na licencji Discovery Channel. To symulator poławiania krabów, w którym gracze - jako kapitanowie statku - wyruszają na Morze Beringa. Częściowe finansowanie projektu Moonlit pozyska za pośrednictwem kampanii na Kickstarterze. Ta ruszy w czerwcu. Premiera gry na PC planowana jest na drugą połowę 2019 roku.
Spółka zrealizowała dotąd 16 produkcji na zlecenie, a w ciągu najbliższych 4 lat planuje wydać 6 produkcji własnych, w tym 5 gier oraz 1 technologię. Studio kontynuuje też działalność jako gamingowy software house. Plany wydawnicze studia wynikają z wiedzy i doświadczenia zdobytego u boku uznanych wydawców, co zapewnia znaczącą przewagę konkurencyjną.
- Debiut na rynku NewConnect to kluczowy etap rozwoju Spółki. Inwestorzy docenili nasz model biznesowy. Ich zaufanie oraz pozytywne przyjęcie opracowanej przez nas strategii rozwoju traktujemy jako dobry znak na przyszłość. Od początku dbamy o dobrą komunikację z akcjonariuszami i klarowność w działaniach. Udane debiuty innych spółek z branży gamingowej, takich jak np. Ultimate Games S.A., pokazują dużą wiarę inwestorów w branżę – mówi Michał Gardeła, CEO Moonlit S.A.
Zobacz także: Wszystkie akcje Moonlit sprzedane w pierwszej ofercie publicznej. Będzie redukcja zapisów
Legimi - e-booki i audiobooki w abonamencie
Legimi jako pierwsza w Polsce spółka wykorzystuje model subskrypcyjny na rynku e-booków i audiobooków. Współpracuje z ponad 300 wydawcami. Oferuje książki elektroniczne od ponad dekady. Spółka zakończyła emisję publiczną akcji i pozyskała 1,98 mln zł na kluczowy cel, czyli przejęcie niemieckiej spółki Readfy GmbH.
- Jesteśmy wdzięczni za zaufanie, docenienie naszego biznesu oraz umożliwienie dalszego rozwoju. Pozyskaliśmy kwotę, która w pełni wystarczy na zrealizowanie kluczowego celu emisji – przejęcie niemieckiej spółki Readfy GmbH. Transakcja wpłynie na sprzedaż naszych flagowych usług na rynku niemieckim. Warto podkreślić, że dzięki temu przejęciu zyskujemy dostęp do bazy ponad 400 tys. użytkowników Readfy. – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.
Spółka liczy na szybki debiut na rynku NewConnect jeszcze w tym roku.
Zobacz także: Legimi pozyskał środki na przejęcie Readfy GmbH
Smart KID (d. Braxx) - urządzenie do bezpiecznego przewożenia dzieci
Spółka zajmuje się rozwojem i sprzedażą urządzenia przytrzymującego Smart Kid Belt, zastępującego fotelik samochodowy. Jej produkt jest już obecny w wielu krajach Unii Europejskiej, USA oraz Kanady.
- W styczniu tego roku podpisaliśmy umowę na dystrybucję w Japonii i już po pierwszych kilku miesiącach widzimy ogromną dynamikę wzrostu na tamtym rynku - budowa świadomości produktu oraz powszechna dystrybucja to najważniejsze kroki w budowie globalnej marki Smart Kid Belt i tym się cały czas zajmujemy – wyjaśnia Norbert Gałuszewski, prezes zarządu Smart KID
Debiutowy ma towarzyszyć emisja akcji. Spółka zamierza pozyskać 10 mln zł.
- Środki w 80% zostaną przeznaczone na wsparcie marketingowe produktu na nowych rynkach, 20% środków zostanie przeznaczonych na rozwój organizacji – dodaje Gałuszewski.
Smart KID planuje debiut na NewConnect w drugiej połowie tego roku.
Triggo - miejski pojazd elektryczny
Triggo to polska spółka pracująca nad miejskim pojazdem elektrycznym, przeznaczonym dla usług współdzielonego transportu (car sharing i robo taxi). Pojazd uzyskał dopuszczenie do ruchu i rozpoczął testy drogowe.
- Prace nad pojazdem elektrycznym Triggo przebiegają zgodnie z założeniami i planami. System jest już na tyle dojrzały, że właśnie rozpoczęliśmy testy w ruchu miejskim - na ulicach Warszawy. – wyjaśnia prezes Triggo, Rafał Budweil.
- Istotnie – Triggo jest zdolne do sprawnego poruszania się w korkach oraz daje się zaparkować wielokrotnie łatwiej niż samochód. (…) pracujemy nad uzyskaniem homologacji i prowadzimy rozmowy z partnerami branżowymi, także w kontekście dostaw egzemplarzy I serii komercyjnej w 2020 roku, na którą niebawem rozpoczniemy zbieranie zamówień – dodaje Rafał Budweil
Spółka podtrzymuje plany debiutu na rynku NewConnect, ale także rozważany jest debiut na rynku głównym GPW.
- Wyceny osiągane na rynkach międzynarodowych przez projekty z dziedziny elektromobilności – często dalece mniej atrakcyjne niż Triggo – powodują, że na obecnym etapie nie wykluczamy już debiutu bezpośrednio na głównym rynku GPW – dodaje prezes.
Debiutowi ma towarzyszyć emisja akcji. Pozyskane środki mają być przeznaczone na dalszy rozwój projektu, przede wszystkim na przygotowanie wdrożenia komercyjnego pojazdu i rozpoczęcia produkcji. Triggo planuje ofertę i debiut w pierwszej połowie przyszłego roku.
- Czas gra na naszą korzyść - popularność aut elektrycznych na świecie rośnie, systemy współdzielonego transportu zyskują uznanie wśród kierowców, a nasz najważniejszy docelowy rynek strategiczny – usługi robo-taxi - dopiero kiełkuje. Stąd nie chcemy zbyt szybko wychodzić z ofertą publiczną, a planujemy ją przeprowadzić w najbardziej optymalnym dla Triggo momencie – podsumowuje Rafał Budweil
Zobacz także: Triggo wyjeżdża na ulice Warszawy. Testy drogowe nowatorskiego pojazdu rozpoczęte
Klabater - wydawca i producent gier
Klabater jest polskim wydawcą i producentem gier. Spółka świadczy deweloperom gier kompleksowe usługi – od doradztwa, poprzez finansowanie, do pomocy w produkcji i wsparciu promocyjnym gier. Dużym sukcesem zakończyła się sprzedaż gry wydanej przez Klabatera „We. The Revolution” produkcji studia Polyslash. Wersja na platformę PC bardzo szybko, bo w zaledwie tydzień od premiery, przyniosła zwrot zainwestowanych środków i sprzedała się do tej pory w nakładzie blisko 30 000 egzemplarzy.
- W drugim kwartale br. projektem komercyjnym, nad którym spółka koncentruje się najmocniej jest zaplanowana na 25 czerwca premiera gry We. The Revolution na platformy konsolowe: PlayStation 4, Xbox One oraz Switch. Wraz z wydaniem konsolowym spółka liczy na podwojenie wyników sprzedaży oraz na dotarcie do zupełnie nowej puli klientów – mówi Michał Gembicki, członek zarządu spółki Klabater
W tym roku spółka planuje też wydać grę Skyhill: Black Mist - tytuł będący kontynuacją nagradzanego i niezwykle popularnego hitu z 2015 roku.
- Poprzednia część Skyhill: Black Mist sprzedała się w nakładzie blisko 200 000 egzemplarzy, liczymy zatem, że kontynuacja osiągnie równie dobre lub lepsze wyniki sprzedażowe, szczególnie, że tytuł zamierzamy wprowadzić do sprzedaży na wszystkie obecne platformy sprzętowe – dodaje Michał Gembicki
Klabater ponadto tworzy własne gry. W finalną fazę wszedł development pierwszej własnej produkcji, gry Crossroads Inn, na którą spółka zebrała środki w serwisie Kickstarter. Ponadto Klabater rozpoczął prace nad trzema nowym projektami developerskimi - grami Moonshiners The Game oraz Animal Planet Managerie opartymi o licencję pozyskane od Discovery Inc. oraz nad projektem własnym, grą The American Circus.
Spółka już zakończyła pracę nad przygotowaniem Dokumentu Informacyjnego i planuje niedługo złożyć odpowiedni wniosek do GPW.
- Intencją spółki jest jak najszybsze wprowadzenie akcji do notowania na NewConnect, ale dokładny termin zależny już jest od decyzji organów dopuszczających. Spółka nie planuje dodatkowej emisji akcji – wyjaśnia Michał Gembicki
Red Dev Studio - gry na platformy stacjonarne i mobilne
Studio z Olsztyna znane jest z tytułów Down to Hell oraz Proffesor Madhouse, czy Chicken Rider.
- Obecnie, po premierze Down to Hell w wersji EA na Steam intensywnie pracujemy nad rozwijaniem jej dalszych etapów oraz przygotowaniem wersji na platformę Nintendo Switch. Równolegle rozpoczęliśmy prace nad implementacją gry Zone: Anomaly – wyjaśnia Wojciech Sypko, prezes zarządu Red Dev Studio.
Spółka złożyła w marcu wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu giełdowego. Liczy na debiut na NewConnect już w czerwcu 2019 r. Studio posiada środki na dalszy rozwój i nie przewiduje emisji akcji podczas debiutu.
MedFood Group - health & wellness
Na NewConnect wybiera się też MedFood świadczący usługi na rynku health & wellness. Spółka prowadzi poradne dietetyczne w formie stacjonarnej oraz i konsultacji online. Prowadzi także działania R&D mające na celu m.in. wprowadzenie nowych produktów spożywczych oraz innowacyjnych rozwiązań IT z dziedziny health & wellness w Polsce i za granicą oraz działania R&D związane z rynkiem medycznym, mające na celu wytworzenie nowych metod wspomagania leczenia chorób dzięki wykorzystaniu nowych leków, produktów spożywczych i dietetyki.
- Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – w pierwszej kolejności na rynku NewConnect, a docelowo na rynku głównym GPW – był od początku celem strategicznym projektu inwestycyjnego MedFood Group. Obecnie na NewConnect i głównym parkiecie nie ma spółki o zbliżonym i tak kompleksowym zakresie działalności w branży health & wellness – mówi Marcin Marcinkiewicz, prezes zarządu i akcjonariusz MedFood Group
Spółka zamierza zadebiutować na NewConnect do końca 2019 roku. Wejściu na giełdę będzie towarzyszyła emisja akcji o wartości do 3 mln zł. Pozyskane środki mają być przeznaczone na wsparcie celów strategicznych, czyli rozwój usług dietetycznych i usług promujących zdrowy tryb życia, sprzedaż usług health & wellness klientowi korporacyjnemu i na produkcję i sprzedaż produktów spożywczych, odżywek i suplementów pod marką MedFood.
16 kwietnia 2019 r. MedFood Grpoup rozpoczęła kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway, która ma na celu zasilenie budżetu inwestycyjnego przed planowanym wejściem na NewConnect.
Platntwear - producent i dystrybutor lifestylowych akcesoriów z drewna
Także Plantwear, polski producent i dystrybutor lifestylowych akcesoriów z drewna, prowadzi obecnie kampanię crowdfundingową. Spółka zebrała już ponad 730 tys. zł na platformie CrowdConnect na stworzenie nowych linii produktów oraz ulepszenie i rozszerzenie już istniejących.
Plantwear, po zakończeniu emisji akcji w formie crowdfundingu, zamierza rozpocząć procedurę wejścia na rynek NewConnect. Spółka zakłada, że rozpoczęcie notowań akcji nastąpi w czwartym kwartale tego roku. W zeszłym roku Plantwear podpisał z INC S.A. umowę na autoryzowane doradztwo przy wprowadzeniu na rynek NewConnect. Ma też gotowy obszerny dokument ofertowy.
Zobacz także: Crowdfunding akcji Plantwear: co warto wiedzieć zanim zdecydujemy się na inwestycję?
Real Food – sieć burgerowni Bobby Burger i restauracji wegańskiej Wegeguru
Ze spółek aktualnie pozyskujących kapitał w kampaniach crowdfundingowych, warto też wymienić Real Food, choć spółka zamierza zadebiutować prawdopodobnie na NewConnect dopiero w następnych dwóch latach, do końca 2021 r.
Real Food powstał niedawno z połączenia sieci Bobby Burger należącej do Bogumiła Jankiewicza i Krzysztofa Kołaszewskiego, pod której szyldem działa dziś 40 lokali w całej Polsce, oraz restauracji Wegeguru należącej do Michała Kicińskiego.
Bazując na sprawdzonym modelu skalowania sieci Bobby Burger i doświadczeniom inwestorskim, obie, do tej pory niezależne firmy, wspólnie rozwijają grupę kapitałową obejmującą dwa obiecujące koncepty gastronomiczne: sieć burgerowni i markę restauracji wegańskich.
Celem jest rozbudowanie sieci lokali własnych i franczyzowych pod marką Bobby Burger z obecnych 40 lokali do blisko 70 na koniec 2022 roku. Z kolei celem rozwoju należącej do grupy Real Food SA marki Wegeguru jest wyjście poza granice stolicy i zbudowanie w ciągu 3 lat sieci 4 restauracji, specjalizujących się w kuchni roślinnej.
- Obecnie Real Food SA prowadzi ofertę akcji o wartości do 4 mln zł, wspieraną kampanią crowdfundingu udziałowego na platformie Crowdway. Zbiórka ma na celu pozyskanie środków na otwarcie kolejnych lokali Bobby Burger i Wegeguru. Inwestorzy, którzy obejmą akcje w zbiórce crowdfundingowej, będą mogli zyskownie wyjść z inwestycji po upływie maksymalnie 2,5 roku, ponieważ Zarząd spółki zadeklarował wprowadzenie papierów do obrotu na giełdzie do końca 2021 roku – wyjaśnia Krzysztof Kołaszewski, współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food
Real Food zamierza zadebiutować na rynku New Connect lub podobnym, przeznaczonym dla akcjonariuszy, umożliwiający obrót papierami młodych spółek, którego stworzenie jest planowane według deklaracji GPW. Wraz z planowanym wprowadzeniem akcji do obrotu, Real Food SA zamierza przeprowadzić nową emisję akcji.
- Wartość emisji będzie zależna od rezultatu kampanii trwającej zbiórki crowdfundingowej oraz potrzeb wynikających z etapu realizacji strategii na lata 2019-2022, tj. planu otwarcia kolejnych lokali. Spółka będzie brać również pod uwagę możliwość akwizycji biznesów restauracyjnych opierających się na wysokiej jakości jedzeniu codziennym – dodaje Krzysztof Kołaszewski
Madect - urządzenia Mezator do analizy stanu zdrowia metodą biorezonansu
Madect, spółka zajmująca się produkcją i dystrybucją urządzeń do przeprowadzania testów z wykorzystaniem metody biorezonansu także planuje debiut na NewConnect, ale dopiero w przyszłym roku.
Urządzenia pod marką Mezator bada komórki i narządy metodą biorezonansu magnetycznego. Celem jest dokładne określenie źródła zaburzeń. Dzięki temu pacjenci mają szansę na tanie i szybkie wykrycie chorób. Urządzenia mogą być stosowane przez specjalistów z sektorów medycznych, kosmetycznych czy dietetycznych. Obecnie produkty Mezator dostępne są w ponad 300 placówkach w Polsce, a także w Europie.
- Działamy na ciągle niezagospodarowanym rynku medtech i dzięki temu szybko rośniemy i stworzyliśmy spółkę w pełni skalowalną do międzynarodowego przedsięwzięcia. – mówi Michał Heller, założyciel i zarządzający spółką Madect.
Zobacz także: Madect, producent i dystrybutor urządzeń Mezator zamierza zadebiutować na giełdzie
SimFabric z grupy PlayWay - gry na PC, konsole i urządzenia mobline
SimFabric zajmuje się produkcją gier na komputery PC i konsole, a także na urządzenia mobilne. Ponadto świadczy usługi portingu i wydawania gier na konsole Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. Spółka powstała w listopadzie 2016 roku po otrzymaniu głównej nagrody w konkursie na najlepszą aplikację kosmiczną organizowanym przez Europejską Agencję Kosmiczną (ESA).
- Po otrzymaniu nagrody głównej w Centrum Technologicznym ESTEC w Noordwijk, oraz założeniu spółki staliśmy się dostawcą (vendorem) rozwiązań IT dla ESA. W 2017 roku pozyskaliśmy inwestora strategicznego PlayWay – mówi Emil Leszczyński - CTO i przewodniczący rady nadzorczej SimFabric
W portfolio SimFabric znajdują się takie gry jak „Farm&Fix 2020” - symulator farmerski, „ElectriX” - symulator mechanika urządzeń elektronicznych, „Mushrooms: Forest Walker” - symulator zbierania grzybów, czy „Flipper Mechanic” - symulator flipperów i maszyn retro arcade.
Na ten rok spółka planuje ogłoszenie jeszcze 4 nowych tytułów na PC i konsole, które są obecnie w pre-produkcji. W tym jedną produkcję dotyczącą tematyki kosmicznej, którą zamierza wydać we współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną (ESA). Ponadto SimFabric pracuje nad rozwojem technologii opartych o AR/VR, a także opartych o sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. W przyszłości zamierza otworzyć centrum badawczo rozwojowe, które stworzy innowacyjne rozwiązania dla przemysłu gier na świecie.
W 2018 roku SimFabric uruchomił proces przekształcenia w spółkę akcyjną i pozyskała z emisji akcji łącznie 2 miliony złotych na rozwój i podniesienie kapitału zakładowego. W kwietniu tego roku spółka uruchomiła procedurę wejścia na NewConnect. Zamierza zadebiutować w czwartym kwartale 2019 r.
- Przed debiutem nie planujemy dodatkowych emisji, poza przeprowadzonymi w tym roku emisjami serii A i B, z których pozyskaliśmy łączną sumę 2 miliony złotych. Nowe emisje akcji uzależnione będą od ewentualnych potrzeb związanych z rozwojem Grupy Kapitałowej i planowanym Centrum Badawczo Rozwojowym. Jednak w pierwszej kolejności na te cele uruchomimy środki własne, pochodzące z bieżącej działalności, w drugim kroku z Funduszy Europejskich na Badania i Rozwój, a dopiero w trzecim - jeżeli będzie taka potrzeba z emisji nowych akcji - wyjaśnia Emil Leszczyński
Poza SimFabric, także inne spółki z grupy PlayWay planują debiut na NewConnect. W tym roku może zadebiutować także Sonka, deweloper i wydawca gier. W dalszej kolejności, do końca 2020 r., na giełdę mogą wejść też Atomic Jelly, Polyslash, Duality Games i Punch Punk.
To z pewnością nie koniec zapowiedzi. Rynek NewConnect cieszy się w ostatnich latach niesłabnącym zainteresowaniem. Wiele spółek decyduje się także na przeprowadzenie publicznej emisji akcji powiązanej z wejściem na giełdę. Będziemy dalej śledzić doniesienia i uzupełniać powyższe zestawienie.
Zobacz także: 13 spółek, które mogą zadebiutować na polskiej giełdzie w 2019 roku