Kategoria:
People Can Fly publikuje prospekt emisyjny i rozpoczyna IPO
People Can Fly, jeden z trzech polskich producentów gier typu AAA, rozpoczyna publiczną ofertę akcji. Spółka zamierza pozyskać ok 85 – 95 mln zł na dalszy rozwój oraz zaoferować istniejące akcji. Przy maksymalnej cenie w ofercie tj. 46 zł producent gier zostanie wyceniony na 1,36 mld zł.
Grupa specjalizuje się w grach typu shooter. Tworzyła takie międzynarodowe produkcje jak Painkiller, Bulletstorm czy Gears of War: Judgment. Współpracowała też przy produkcji Fortnite.
Obecnie spółka tworzy największą w swojej historii grę Outriders. Jej premiera zapowiedziana została na 2 lutego 2021 r. Będzie wydana na PC i konsole, a do końca 2021 r. także będzie dostępna w Google Stadia - serwisie streamingowym. Pracuje też równolegle nad kolejnymi tytułami AAA.
„People Can Fly działa w branży gier, który jest obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów nowoczesnej gospodarki na świecie i ma ugruntowaną pozycję na globalnym rynku producentów gier klasy AAA. Już teraz mogę otwarcie powiedzieć, że pracujemy obecnie nad dwoma nowymi tytułami z segmentu AAA, które podobnie jak gra Outriders są realizowane wspólnie z międzynarodowymi wydawcami – Square Enix i Take-Two Interactive. Gry rozwijane są obecnie pod roboczymi tytułami Gemini i Dagger i planujemy ich wydanie do końca 2024 roku. Jesteśmy też przed premierą największej produkcji w naszej dotychczasowej historii – gry Outriders, której planowany debiut jest zapowiedziany na 2 lutego 2021 roku – mówi Sebastian Wojciechowski, prezes zarządu i większościowy akcjonariusz PCF Group S.A.
Zobacz także: People Can Fly planuje debiut na GPW. Polski producent gier AAA złożył prospekt emisyjny do KNF
Oferta akcji People Can Fly
Spółka z oferty akcji zamierza pozyskać ok 85 – 95 mln zł netto. z przeznaczeniem na sfinansowanie prac nad rozwijaniem nowych gier i rozbudową zespołów produkcyjnych. Oprócz akcji nowych emisji, do inwestorów trafią akcje dotychczasowych akcjonariuszy. W sumie oferta będzie wynosić około 190 - 200 mln zł, a producent gier zostanie wyceniony na 1,36 mld zł. Pozyskane środki na rozwój spółka chce przeznaczyć na rozbudowanie zespołu i rozwój własnego IP.
"Zamierzamy z oferty pozyskać do spółki od 85 do 95 mln zł, które przyspieszą realizację naszej strategii. Jednym z celów strategicznych jest rozbudowa istniejącego zespołu produkcyjnego we wszystkich lokalizacjach oraz pozyskanie nowych zespołów produkcyjnych, uruchomienie nowych studiów produkcyjnych lub przejęcie podmiotów zajmujących się produkcją gier wideo. Po przeprowadzeniu określonych przygotowań, planujemy również rozpoczęcie produkcji tworzonych przez People Can Fly gier w modelu „self-publishing”, tj. jako ich wydawca, w oparciu o własne IP – już istniejące lub nowo wytworzone" – dodaje Sebastian Wojciechowski.
Oferta obejmie ok. 2 mln akcji nowej emisji, a cała oferta będzie Zaoferowane też będą akcje należące do dotychczasowych akcjonariuszy. Oprócz transz dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych, zostanie też uruchomiona transza pracownicza.
Inwestorzy indywidualni mogą zapisać się na około 15% akcji oferowanych. Zapisy rozpoczną się 26 listopada i potrwają do 3 grudnia 2020 r.
Cena maksymalna akcji została ustalona w wysokości 46 zł.
Zobacz także: „Renoma People Can Fly pozwala nam dobrze zarabiać na produkcjach, niezależnie od ich sukcesu finansowego” – Sebastian Wojciechowski, CEO
Harmonogram oferty
Termin | Etap |
---|---|
26 listopada – 3 grudnia 2020 r. | przyjmowanie zapisów od inwestorów indywidualnych |
27 listopada – 4 grudnia 2020 r. | proces budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych |
4 grudnia 2020 r. | publikacja ceny ostatecznej i liczby oferowanych akcji |
7 – 9 grudnia 2020 r. | przyjmowanie zapisów od inwestorów instytucjonalnych |
do 10 grudnia 2020 r. | ewentualne zapisy inwestorów zastępczych |
do 11 grudnia 2020 r. | przydział akcji oferowanych |
ok. 2 tygodnie od przydziału akcji oferowanych | zakładany pierwszy dzień notowania istniejących akcji i praw do akcji nowej emisji na GPW |
ok. 6 tygodni od przydziału akcji oferowanych | zakładany pierwszy dzień notowania akcji nowej emisji na GPW |