Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Przygotowujemy się do rozpoczęcia prac nad największym projektem w grupie ULG: Ultimate Hunting Simulator” - Rafał Jelonek, prezes 3T Games

Udostępnij

3T Games to młode studio gamingowe z grupy Ultimate Games. Spółka rozpocznie prace nad swoim największym projektem - Ultimate Hunting Simulator.

3T Games działa na polskim rynku gier dopiero od maja 2020 roku. Aktualnie kończy prace nad swoimi pierwszymi pre-produkcjami. Przygotowuje się również do rozpoczęcia prac nad swoim największym projektem, jakim będzie Ultimate Hunting Simulator. O modelu biznesowym 3T Games, planach produkcyjnych oraz debiucie na warszawskiej giełdzie rozmawialiśmy z Rafałem Jelonkiem, prezesem zarządu spółki.

Natalia Kieszek: 3T Games zostało założone w maju 2020 roku. Nad czym pracuje spółka od kilku miesięcy?

Rafał Jelonek: Spółka aktualnie kończy pracę nad pierwszymi pre-produkcjami. Jeszcze w styczniu powinny pojawić się pierwsze zapowiedzi naszych gier. Będą to między innymi Road Assistance Simulator, Smuggler Simulator oraz Essex: The Whale Hunter. Jednocześnie przygotowujemy się do rozpoczęcia prac nad największym projektem w grupie ULG – Ultimate Hunting Simulator.

Road Assistance Simulator

Road Assistance

W maju ogłoszono, że spółka będzie zajmować się pre-produkcją gier oraz tworzeniem pełnych wersji. Jaki jest docelowy model biznesowy 3T Games?

W 2021 roku zamierzamy wydać przynajmniej 1-3 mniejsze gry. Reszta naszych projektów to produkcje, w których stawiamy na wysoki standard jakościowy. Ich stworzenie wymaga znacznie więcej czasu. Jeżeli chodzi o budżety produkcji, to są one zróżnicowane. Nasz największy projekt może kosztować 3 mln zł.

Jednocześnie zamierzamy poszerzyć swoje portfolio wydawnicze, współpracując z zewnętrznymi zespołami deweloperskimi. Decyzje o tym czy będziemy realizować dany projekt chcemy jednak podejmować w sposób selektywny, tak aby częściowo były spójne z naszymi założeniami. Chcemy zbudować silne portfolio, więc jeżeli pojawią się deweloperzy z ciekawymi projektami, chętnie podejmiemy z nimi współpracę.

Jesteście spółką z grupy Ultimate Games. Czy docelowo wydawcą Waszych produkcji będzie ULG?

Wraz z Ultimate Games będziemy prowadzić zintensyfikowane działania wydawnicze i marketingowe. Obecnie wszystkie nasze projekty są planowane do wydania wyłącznie przez Ultimate Games.

Zobacz także: „W skali roku, prawdopodobnie wydajemy więcej gier niż cała grupa PlayWay razem wzięta” - relacja z czatu z prezesem zarządu Ultimate Games

Ultimate Games, podobnie jak PlayWay, w swoim portfolio ma wiele symulatorów. Na jakiego typu produkcje stawia 3T Games, w czym chcecie się specjalizować?

3T Games to dość unikalna spółka. Jak wspomniałem wcześniej, mamy stosunkowo wysokie budżety na produkcje i zamierzamy nie tylko tworzyć symulatory, których na rynku nie ma, ale podjąć konkurencyjne działania i dostarczać produkty zbliżone tematycznie. Takim przykładem jest Ultimate Hunting Simulator, który ma konkurować bezpośrednio z produktami firmy Nacon czy Expansive Worlds. Na tej grze aktualnie koncentrujemy się najbardziej i jest to główny priorytet w spółce.

Kiedy możemy spodziewać się pierwszych efektów Waszej pracy?

Pierwsze pre-produkcje ukażą się w ciągu najbliższych 2-3 tygodni. Jeżeli chodzi o wydanie pierwszej gry, nie mamy jeszcze przybliżonej daty premiery. Szacowałbym jednak, że będzie to końcówka pierwszej połowy lub nawet druga połowa roku.

Ultimate Hunting Simulator będzie Waszym największym projektem. O czym będzie gra i co ją będzie wyróżniać?

Zakładamy, że będzie to najbardziej kompleksowy i rozbudowany symulator polowań jaki powstał w ciągu kilku ostatnich lat. Sama idea rozgrywki jest zbliżona do Ultimate Fishing Simulator, jednak przeniesiona do środowiska lądowego. Aktualnie na rynku nie mamy zbyt wiele produkcji tego typu, jednak konkurencja pomimo, że jest silna - nie jest doskonała. Zamierzamy wykorzystać niedociągnięcia w ich produkcjach i lata zaniedbań, aby zaskarbić sobie uwagę graczy oraz osób interesujących się wirtualnymi polowaniami.

Ultimate Hunting Simulator

Jest to bardzo duże przedsięwzięcie, które będzie wymagało od nas sporego nakładu pracy, czasu, wiedzy, konsultacji oraz budżetu. Gracz wciela się w trapera, który podróżuje po odległych zakątkach świata i wykonuje zadania - misje, dotyczące polowania na różne gatunki zwierząt. Będą to m.in. kuna, lis, jeleń białoogonowy, bizon, niedźwiedź czarny czy krokodyle. Gracz będzie mógł swobodnie eksplorować tereny i docierać do najciekawszych miejsc, zlokalizowanych na danej mapie, dzięki czemu pozna zwyczaje zwierząt i udoskonali swoje umiejętności w tzw. trybie „free-hunt”. Koncentrujemy się na behawiorystyce zwierząt oraz zależności międzygatunkowej.

Zobacz także: „Chcemy wydawać około 5-10 większych gier rocznie” - Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games

Prace nad projektem dopiero się rozpoczęły. Kiedy możemy liczyć na premierę tytułu?

Gra będzie dostępna najwcześniej w 2022 roku, w trybie wczesnego dostępu. Przed nami sporo pracy, a w tego rodzaju grach stawiamy na jakość produkcji.

Jednym z najważniejszych aspektów jest wygląd gry, aby stworzyć realistyczne otoczenie oraz zwierzęta. Produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 4, jednak jeszcze przed wydaniem będzie, o ile będzie to możliwe, przeniesiona na silnik Unreal Engine 5, który pozwoli nam znacznie podnieść jej jakość.

Coraz więcej spółek decyduje się przed premierą swojego tytułu na udostępnienie demo/prologu gry. Czy 3T Games planuje podobny model?

Wszystko zależy od tego jak w najbliższych miesiącach uformuje się rynek oraz jakie zmiany zostaną wprowadzone na platformie Steam. Od kilku miesięcy mówi się, że wersje demo mają dostać swoją osobną kategorię i specjalnie wyróżnienia na tej platformie. Jeżeli tak się stanie, nie wykluczam przygotowywania bezpłatnych wersji demonstracyjnych naszych gier.

Chcielibyśmy jednak skupić się głównie na budowaniu społeczności i angażowaniu jej w rozwój naszych produkcji. Dlatego planujemy efektywnie wykorzystywać tryb wczesnego dostępu na platformie Steam. Pozwala nam to dostosować kierunek rozwoju gry na etapie produkcji pod wymagań i oczekiwań graczy. Dzięki temu jesteśmy w stanie zmniejszyć ryzyko złego odbioru gry lub niezadowolenia graczy.

Na jakie platformy spółka zamierza wydawać swoje produkcje?

Nasze tytuły pierwotnie pojawią się na platformie Steam. Następnie wszystkie gry zostaną skonwertowane i wydane na wszystkie konsole przez Ultimate Games.

Smuggler Simulator

Smuggler Simulator

Pan jako prezes spółki pracował wcześniej przy Ultimate Fishing Simulator, a teraz nadzoruje prace przy drugiej części tytułu. Czy ze względu na swoje zamiłowanie do wędkarstwa, również 3T Games będzie realizować kolejne, podobne projekty?

Nie mogę zaprzeczyć, jednak aktualnie całą swoją wiedzę i doświadczenie dotyczące wirtualnego wędkowania poświęcam produkcji Ultimate Fishing Simulator 2. Spółka 3T Games, też ma w to swój wkład w UFS2 gdyż od kilku miesięcy zajmujemy się produkcją modeli 3D m.in. sprzętu wędkarskiego.

Jeżeli chodzi o gry wędkarskie w naszym portfolio, nie wykluczam, że w przyszłości pojawi się taka produkcja w 3T Games lub podejmiemy wspólny projekt z Ultimate Games. Przyznaję, że potencjał w tematyce wirtualnego wędkarstwa jest ogromny, ale aktualnie chcemy poruszyć zakres związany z wirtualnym polowaniem, które jest bardziej złożone i skomplikowane z w kontekście gier.

Kolejne spółki z grupy Ultimate Games planują debiut na giełdzie. Czy 3T Games również rozważa taką ścieżkę rozwoju?

Tak. 3T Games również pojawi się na giełdzie. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, mamy nadzieję, że zadebiutujemy jeszcze w tym roku.

Z czego będą finansowane Wasze projekty? Czy przewidujecie pozyskanie zewnętrznego finansowania?

Pod koniec 2020 roku odbyła się prywatna zbiórka od inwestorów, z których 3T Games sp. z o.o. pozyskała 3 miliony złotych na rozwój i wydawnictwo projektów. Przewidujemy, że wraz z wejściem na giełdę odbędzie się kolejna transza zewnętrznego finansowania.

Dziękuję za rozmowę.

Udostępnij