Gra planszowa Frostpunk to hit na Kickstarterze, który zebrał już ponad 4 mln zł
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
09 paź 2020, 06:45

Gra planszowa Frostpunk to hit na Kickstarterze. Pozyskała już ponad 4 mln zł, a do końca zbiórki jeszcze 3 tygodnie

Wystarczyła godzina, aby studio Glass Cannon Unplugged zebrało całą niezbędną kwotę na Kickstarterze do realizacji gry planszowej Frostpunk. Kampania crowdfundingowa potrwa jednak jeszcze prawie 3 tygodnie.

6 października wystartowała zbiórka crowdfundingowa na grę planszową Frostpunk, którą zrealizuje studio Glass Cannon Unplugged. Kampania była zapowiadana od kilku miesięcy i jak widać zgromadziła dużą rzeszę fanów, która do tej pory wpłaciła ponad 4,2 mln zł. Wstępnie zakładano pozyskanie blisko 898 tys. zł (200 tys. EUR), co udało się zrobić zaledwie w godzinę.

„Mieliśmy 10 tysięcy osób, które subskrybowały kampanię. Pracowaliśmy jak szaleni, aby ją promować. Ale szczerze mówiąc, nie spodziewaliśmy się, że otrzymamy fundusze w mniej niż 1 godzinę przy naszym wysokim (ale bardziej realistycznym) celu finansowania” – skomentowała spółka po rozpoczęciu kampanii.
 

Frostpunk

Sukces kolejnej kampanii gry planszowej

Frostpunk to druga gra 11 bit studios, która doczeka się swojej wersji planszowej. Pierwszą było This War of Mine, a wrocławskie studio Awaken Realms w 2018 roku przeprowadziło zbiórkę crowdfundingową na Kickstarterze. Ona również odniosła sukces – ponad 9,6 tys. osób wsparło kampanię na łączną kwotę blisko 622 tys. GBP.

Od wtorku trwa kampania spółki Glass Cannon Unplugged, które jest odpowiedzialne za realizację kolejnego hitu 11 bit studios. Wersji planszowej doczeka się Frostpunk. Do tej pory zbiórkę wsparło 8,6 tys. osób, a kwota na koncie studia wynosi już ponad 4,2 mln zł. Jeszcze w czerwcu, Paweł Miechowski z 11 bit studios, podkreślał, że wersja planszowa Frostpunka pozwoli na powiększanie uniwersum gry.

„Jest to naturalny krok w powiększaniu uniwersum gry, w docieraniu do coraz szerszych grup graczy na całym świecie, bowiem świat graczy tych cyfrowych i tych planszowych nieustannie się przenika i poszerza. Jest to również kolejny krok w budowaniu znanej marki, popularnej globalnie i wśród szerokich mas graczy” - mówi Paweł Miechowski. „Współpraca z Glass Cannon Unplugged to także dla nas gwarancja, że wersja planszowa Frostpunka będzie jakościowo tak dobra, jak cyfrowy oryginał. Zespół Glass Cannon to po prostu ekipa oparta o doświadczonych ludzi z sukcesami na koncie” - dodaje.
 


Planszówka została zaprojektowana przez Adama Kwapińskiego. Rozgrywka nie będzie się różnić od historii, która została przedstawiona w wersji wideo. Zadaniem graczy będzie przetrwanie w trudnych, zimowych warunkach w ostatnim mieście na Ziemi.

Premiera Frostpunka w wersji planszowej została zaplanowana na październik 2021 rok. Gra będzie przeznaczona dla 1-4 osób. Fani tytułu otrzymają dwie wersje planszówki Frostpunka. Pierwsza z nich będzie kosztować 75 EUR i będzie zawierać grę ze wszystkimi stretch goals, które zostaną sfinansowane podczas kampanii. Druga wersja będzie nieco droższa – 125 EUR – i będzie dodatkowo wyposażona w ponad 100 plastikowych miniaturek.

Jednak planszówka to nie wszystko. Powstanie również specjalna aplikacja dla fanów gry, który będą mogli wspólnie grać we Frostpunka. W tym celu każda osoba chętna do rozgrywki z innymi będzie musiała posiadać swoją kopię gry planszowej. Będzie to pierwsze takie rozwiązanie wśród gier planszowych.

Zobacz także: Gry planszowe to absolutny hit Kickstartera. Zaistniało już w tym obszarze 11 bit studios, Gaming Factory oraz Ovid Works

Kickstarter już w Polsce

Na początku tygodnia dostępność Kickstartera w Polsce stała się faktem. Od 7 października platforma jest dostępna w kolejnych krajach europejskich. Oprócz Polski to również Grecja i Słowenia. Jak wskazano w oficjalnym komunikacie, te państwa zostały wybrane ze względu na ich innowacyjność w zakresie produkcji filmów krótkometrażowych i gier video.

Kickstarter wprowadził również większą tolerancję walutową. Projekty m.in. z Polski, Norwegii czy Szwajcarii mogą być finansowane w lokalnej walucie. Aktualnie na platformie trwa 10 kampanii crowdfundingowych z Polski.

Zobacz także: Kickstarter wchodzi do Polski. To największa platforma crowdfundingu produktowego

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.