Crowdfunding DRAGO entertainment: Co warto wiedzieć o spółce
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
21 wrz 2020, 13:39

Crowdfunding DRAGO entertainment: Co warto wiedzieć o spółce?

We wtorek, 22 września rozpocznie się druga część kampanii crowdfundingu udziałowego spółki DRAGO entertainment. Studio deweloperskie planuje pozyskać 2 mln zł na na produkcję trzech nowych gier, ale też wsparcie marketingowe już opracowywanych projektów.

DRAGO entertainment to studio z długą historią. Rozpoczęło działalność w 1998 roku skupiając się na produkcji gier na zlecenie m.in. Vulture, Cold Zero-The last Stand czy Oil Tycoon. Spółka pracowała przez lata także przy dużych i wymagających produkcjach na zlecenie, grach typu MMORPG (gry fabularne mulitplayer ze znaczną liczbą graczy on-line) Grimlands oraz Otherland: NEXT.

W 2018 r. spółka zmieniła strategię i postawiła na własne produkcje. Stara się skupiać na wypuszczaniu gier o średnim lub niskim budżecie, które cieszą się zainteresowaniem wśród graczy. Pierwszą grą był Treasure Hunter Simulator, której koszty produkcji zwróciły się bardzo szybko po premierze. Tytuł ma być także wydany w wersji na PlayStation, Xbox i Nintendo Switch, czym zajmuje się spółka MD Games.

Producent symulatorów i gier typu survival

Obecnie DRAGO entertainment opracowuje 6 symulatorów oraz jedną dużą produkcję typu survival, grę Red Frost.

Jeszcze w tym roku zostanie udostępniony prolog gry Gas Station Simulator. W pierwszym kwartale 2021 r. do sprzedaży trafią Gas Station Simulator, Food Truck Simulator oraz nowa produkcja spółki Winter Survival Simulator. Ponadto spółka pracuje nad tytułami: Airport Contraband, Detective Simulator oraz Paparazzi Simulator. Koszt każdej z tych gier szacowany jest na ok. 300 tys zł. Większość z nich już trafiła na top wishlist w serwisie Steam. Wydawcą gier typu symulator ma być notowana na NewConnect spółka Movie Games.

Gas station simulator

Projekt Red Frost jest większą produkcją. Jej koszt szacowany jest na ok. 1,5 mln zł, z czego 1/3 nakładów już została poniesiona. Także ta gra trafiła na listę Steam Top Wishlist.

„Red Frost jest hybrydą gatunkową zawierającą elementy FPS, przygodowej gry akcji, RPG i Survival z mocno zakorzenionym wątkiem fabularnym i otwartym światem gry, tworzonym ze szczególnym z naciskiem na jego eksplorację przez graczy. (…) Red Frost posiada dynamiczny świat gry, pełny system rozwoju postaci, system związany z przetrwaniem głównego bohatera (survival), walkę, polowanie, gotowanie, elementy związane z budowaniem i rzemiosłem (crafting), system misji i wszystkie inne elementy które pozwoliły odnieść sukces innym grom z gatunku gier „RPG” z otwartym światem.” – czytamy w dokumencie ofertowym.

W IV kwartale 2020 r. zostanie udostępnione demo gry. Gra we wczesnym dostępnie trafi do sprzedaży w 2021 r.

Nowy teaser Red Frost:

Wspomniany wyżej Winter Survival Simulator jest drugim, po Red Frost, projektem utrzymanym w survivalowej konwencji. Powstaje we współpracy z Markiem Kamińskim, znanym podróżnikiem, zdobywcą obu biegunów Ziemi. Gra bazuje częściowo na rozwiązaniach z Red Frost, jednak jest to zupełnie inny projekt – znacznie mniejszy, o budżecie do 300 tys. zł. Premiera gry zapowiedziana jest już na 2021 r.

Zobacz także: DRAGO entertainment prezentuje Winter Survival Simulator 

Już teraz spółka zapowiada nowe, dalsze produkcje. Premiery tytułów planowane są na 2022 r.

„Do końca 2022 roku zamierzamy wydać zapowiadane przez nas nowe produkcje. Wcześniej jednak, do części z nich, udostępnimy bezpłatne prologi, które powinny przyczynić się do zwiększenia community. Jednocześnie szacujemy, że koszty produkcji większości gier finansowanych ze środków z emisji Nowych Akcji, będą wynosiły ok. 300 000,00zł. per tytuł” – wyjaśnia Lucjan Mikociak, szef studia DRAGO entertainment.

Ciekawą pozycją na przyszłość jest też rozważane rozszerzenie lub kontynuacja, udanej pod względem komercyjnym produkcji studia, Treasure Hunter Simulator. Premiera planowana jest na 2022 r.

„Z uwagi na sukces sprzedażowy gry Treasure Hunter Simulator, Emitent planuje wykorzystać potencjał tego tytułu tworząc jego rozszerzenie lub kontynuację, której premiera planowo ma mieć miejsce w pierwszym kwartale 2022, razem z kolejnymi dwoma tytułami własnymi” – czytamy w dokumencie ofertowym.

Zobacz także: Zdobywca obu biegunów Marek Kamiński konsultantem najnowszej gry DRAGO entertainment 

Dane finansowe i zapotrzebowanie na kapitał

DRAGO entertainment zmieniło w 2018 r. swoją strategię i przeszło, z tworzenia gier na zlecenie, na własne produkcje. Dlatego też porównywanie danych finansowych między tymi dwoma okresami jest trudne. W 2018 r. spółka wykazała ponad 1 mln zł przychodów, a w 2019 r. już tylko 392 tys. zł. W zeszłym roku za 63% wpływów odpowiadały wygaszane już produkcje na zlecenie. Zaś 18% przychodów pochodziło ze sprzedaży gry Treasure Hunter Simulator.

W pierwszej połowie 2020 r. produkcje na zlecenie stanowiły już tylko ułamek przychodów, a spółka skupiła się na tworzeniu kolejnych, własnych gier, na które potrzebowała dofinansowania z zewnątrz.

Zarząd szacuje, że na wykonanie prac nad aktualnie prowadzonym portfolio produktowym gier wymaga poniesienia nakładów o łącznej wartości ok. 1,7 mln zł, z czego spółka pokrywa dominującą część tej kwoty.

„Do ukończenia gry Red Frost konieczne jest jeszcze poniesienie nakładów w wysokości 500.000-1.000.000 PLN (w tym 400.000 PLN z emisji akcji serii C, pozostała kwota pokryta zostanie z przeprowadzonej już emisji akcji serii B oraz z bieżących przychodów Spółki)” - czytamy w dokumencie ofertowym.

Oferta crowdfundingowa DRAGO entertainment

Zdecydowaną większość środków potrzebnych na prace nad wcześniej rozpoczętymi produkcjami, spółka pozyskała z oferty crowdfundingowej oraz emisji akcji przeprowadzonych na przełomie 2019 i 2020 r.

W grudniu DRAGO zakończyło kampanię crowdfundingową na platformie Smartfunds, z której pozyskało od inwestorów ponad 1,3 mln zł, w tym 0,2 mln zł od inwestora instytucjonalnego. Środki zostały przeznaczone m.in. na produkcję pięciu symulatorów oraz gry Red Frost.

Teraz spółka przeprowadza drugą ofertę crowdfundingu udziałowego na platformie crowdconnect.pl. Ma zamiar pozyskać z niej do 2 mln zł. Celem emisji jest zebranie środków na produkcję trzech nowych gier, ale też wsparcie marketingowe aktualnie kończonych projektów.

„Łącznie z wpływami z drugiej transzy, 2 mln zł posłużą nam na stworzenie trzech nowych projektów, które zasilą nasze portfolio produkcyjne. Pozostałą część kwoty przeznaczymy na dokończenie tytułów, które są już w trakcie produkcji, między innymi Red Frost, Airport Contaband, Gas Station Simulator, czy Food Truck Simulator” – mówi Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment.

Pierwszy etap zapisów przeprowadzony wśród większych inwestorów został szybko zakończony i spółka, tak jak planowała, pozyskała z niego połowę zakładanej kwoty w wysokości 1 mln zł.

Drugi etap skierowany do inwestorów indywidualnych rozpocznie się we wtorek 22 września na platformie crowdconnect.pl. Tutaj także zostaną zaoferowane akcje o wartości 1 mln zł w tej samej cenie.

Zobacz także: Ruszyła emisja akcji DRAGO entertainment – twórca gier chce pozyskać do 2 mln zł 

Spółka zaoferuje w kampanii crowdinvestingowej do 70 050 akcji w cenie emisyjnej 28,60 zł za jedną akcję. Wycena spółki wzrosła więc z 15,3 mln zł z pierwszej kampanii crowdfundingowej do obecnej wartości 31 mln zł.

Do końca roku DRAGO entertainment planuje złożenie wniosku o wprowadzenie akcji na rynek NewConnect.

Zobacz także: Debiuty w 2020 r. oraz artykuły o spółkach debiutujących 

---

Wszystkie treści zawarte w artykule mają wyłącznie charakter informacyjny i edukacyjny. Decyzje inwestycyjne podjęte na ich podstawie podejmowane są na wyłączną odpowiedzialność Użytkownika Serwisu.

Zawarte w artykule dane, opracowania, informacje, analizy zostały przygotowane wyłącznie w celach informacyjnych, są tylko i wyłącznie subiektywnymi opiniami autorów i nie są rekomendacjami zawarcia transakcji w rozumieniu § 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów lub wystawców m. in. nie opierają się na żadnej metodzie wyceny walorów oraz nie określają ryzyka inwestycyjnego, nie zawierają bezpośrednich zaleceń podjęcia określonych działań inwestycyjnych, przez co nie mogą być traktowane jako doradztwo finansowe, prawne, podatkowe czy też jakiekolwiek inne doradztwo inwestycyjne w rozumieniu art.76 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Zgodnie z powyższym autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie treści zawartych w artykule albowiem nie jest intencją Usługodawcy dokonywanie bezpośrednich porad inwestycyjnych.

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.