Krzysztof Stanowski potrafi pozyskiwać kapitał. Crowdfunding KTS Weszło może być najszybszą kampanią w Polsce
Obrazek użytkownika Wioletta Hass
28 lip 2021, 08:50

Krzysztof Stanowski potrafi pozyskiwać kapitał. Crowdfunding KTS Weszło może być najszybszą kampanią w Polsce i przebić Wisłę Kraków

Na początku był mały serwis finansowany głównie przez bukmacherów. Potem coraz liczniejsze kanały mediowe, a następnie drużyna KTS Weszło. Teraz Krzysztof Stanowski ze swoimi partnerami biznesowymi idzie po więcej, a wraz z nimi wierna rzesza fanów.

Wkrótce na platformie crowdfundingowej Emiteo wystartuje kampania w formie crowdfundingu udziałowego klubu sportowego KTS Weszło. Wszystko wskazuje na to, że to może być najszybsza kampania w historii polskiego crowdfundingu, która przebije szybkością nawet pozyskane środki na Wisłę Kraków.

Twórcą i pomysłodawcą Weszło jest Krzysztof Stanowski, postać medialna, dziennikarz sportowy, nie których traktowany jako prowokator, który zaczął swoją karierę w mediach w wieku 14 lat w Przeglądzie Sportowym. Znany ze swoich akcji charytatywnych za pośrednictwem mediów społecznościowych, głównie twittera, który zebrał już miliony złotych na pomoc dzieciom, między innymi przy wsparciu gwizd show-biznesu. Ostatnim głośnym przedsięwzięciem był charytatywny 24h Hejt Park na Kanale Sportowym Extra.

Weszło powstało w 2008 roku, początkowo jako serwis bukmachersko-piłkarskich, pełny ciekawych, bezkompromisowych treści. Od 3 lat istnieje też klub sportowy. Mają entuzjazm, wizję i biznesowe podejście – teraz chcą zrealizować projekt sportowo – edukacyjny KTS Weszło SA.

Zobacz także: Wisła Kraków sprzedała wszystkie akcje w 24 godziny i pobiła rekord polskiego Crowdfundingu

To właśnie na ten klub sportowy, głównie grający w piłkę nożną, Krzysztof Stanowski chce pozyskać ponad 4 mln zł. Na razie nie wiadomo jaką wycenę zaproponuje inwestorom, ale sukces kampanii jest już niemal przesądzony. Według informacji publikowanych przez redaktora Weszło w tej chwili wartość deklaracji zainwestowania w klub opiewa na 18 mln zł. To o tyle ciekawe wydarzenie, że ma spore szanse przebić kampanię crowdfundingową Wisły Kraków, która odbyła się w 2019 roku na platformie Beesfund. Wtedy na publicznej kampanii krakowski klub w zaledwie 24 godziny pozyskał 4 mln zł, a cała spółka została wyceniona na 78,2 mln zł. To na pewno będzie stanowiło punkt odniesienia dla kampanii KTS Weszło. W tej chwili notowany na NewConnect Ruch Chorzów i GKS Katowice są wyceniane na odpowiednio 29,3 mln zł i 11,4 mln zł. Po jakiej wycenie Krzysztof Stanowski zaproponuje swoim fanom udział w KTS Weszło i jaki będzie długoterminowy plan na ten podmiot, czy crowdfunding będzie miał charakter emocjonalny, czy inwestycyjny, przekonamy się o tym już we wrześniu, a najwięcej wyjaśni wycena spółki.   

Zobacz także: Ruszyły zapisy na akcje Wisły Kraków. Klub został wyceniony na 78,2 mln zł

Czy KTS Weszło przebije Wisłę Kraków

To nie pierwsza zbiórka crowdfundignowa, stworzona przez klub piłkarski w Polsce. Rekordzistą na ten moment jest Wisła Kraków, która na platformie crowdfundingowej w 24 godziny zebrała ponad 4 mln zł. W tym przypadku celem zbiórki była potrzeba ratowania krakowskiego klubu z problemów finansowych. Przewiduje się, że zbiórka prowadzone przez Weszło na emiteo.pl, może się okazać bardziej efektywna, ze względu na jej emocjonalny i fanowski charakter. W tym przypadku mowa o inwestycji w rozwój klubu, a nie jego ratowanie. Udana kampania ma też spore szanse dać wiatr w żagle klubowi, który konsekwentnie pnie się w rankingach i dzięki pozyskanemu kapitałowi z całkowicie amatorskiego klubu może przerodzić się w coś więcej.

Sukces wydaje się niemal pewny, według doniesień Krzysztofa Stanowskiego na Tweeterze na ten moment zainteresowani inwestycją w klub deklarują zaangażowanie kapitału o wartości 18 mln zł, a kampania wystartuje najprawdopodobniej w połowie września. Środki z kampanii zostaną przeznaczona na aplikację, doinwestowanie stadionu i szkółkę piłkarską.
 

Co reprezentuje KTS Weszło?

Inicjatywa KTS Weszło, to suma fascynacji światem sportu i chęć stworzenia klubu, na który kibice będą mieli realny wpływ. Krzysztof Stanowski stworzył ten klub od zera, wkładając w to środki prywatne oraz szukając inwestorów i sponsorów. Ta wyjątkowa społeczność to radio, kanał Weszło TV, serwis Weszło Junior, serwis eWeszło (bardziej gamingowy) oraz główny serwis Weszło.com.

Natomiast kolejną nogą Weszło, jest drużyna KTS Weszło, która ma dobrych i doświadczonych zawodników, takich jak Dominik Byszewski – Ruch Chorzów, Daniel Ciechański – Elany Toruń czy Wojciech Małecki z Olimpii Grudziądz. Awans do ligi okręgowej udało im się osiągnąć na pięć kolejek przed końcem rozgrywek.

Spółka KTS Weszło powstanie w oparciu o drużynę piłkarską, akademię piłkarską dla dzieci, centrum sportowe oraz aktywność społeczną.

Football manager

Spółka chcę działać jeszcze efektywniej, dlatego dalszy rozwój i środki zebrane pozwolą między innymi na stworzenie aplikacji, narzędzia które pozwoli jej akcjonariuszom oraz współwłaścicielom zarządzać zespołem i społecznością.
 

kts weszło apka


Najważniejsze założenia aplikacji mają ułatwić dzielenie się opinią, pozwolić na łatwe głosowanie i podjęcie kluczowych decyzji, aplikacja da również możliwość składania wniosków, na które potem będzie można głosować. Ci najbardziej zaangażowani akcjonariusze dołączą do komitetu transferowego, by wspierać dyrektora sportowego oraz trenera w decyzjach dotyczących składu piłkarskiego.

Warto zaznaczyć, że akcjonariusz będzie miał stały i klarowny dostęp do stanu konta klubowego i listy bieżących wydatków.

Zobacz także: Emisja akcji Kubota Wear na CrowdConnect jeszcze w sierpniu

Klubowy stadion KTS Weszło

Kolejnym krokiem, który chce zrobić spółka KTS Weszło, to znalezienie gruntu pod budowę sportowo-edukacyjnego ośrodka, o powierzchni minimum 2 hektatrów. Jakościowe boisko, które jest marzeniem spółki, będzie posiadało ofertę zarówno dla amatorów jak również profesjonalnych sportowców.

Własna akademia piłkarska

Spółka chce aby KTS Weszło było czymś więcej niż drużyną. Akademia KTS Weszło ma być szkółką piłkarską, bogata w profesjonalne treningi ma być połączeniem świata futbolu, że światem dziecięcego luzu i zabawy.

Akademia ma być również rozwiązaniem dla tych dzieci, które nie mogą trenować ze względu na sytuację materialną lub rodzinną. Mecze charytatywne, zbiórki organizowane przez społeczność kibiców oraz akcje promocyjne ze sportowcami – a wszystko po to by ułatwić start, wspierać i umożliwiać dzieciom trenowanie piłki nożnej.

Działalność charytatywna to stały element życia Krzysztofa Stanowskiego, dlatego trudno aby nie był widoczny w jego przedsięwzięciach. KTS Weszło ma być projektem który wspiera rozwój sportowy, daje rozrywkę oraz realnie wspiera tych którzy tego wsparcia potrzebują.

Zobacz także: Crowdfunding dewelopera gier WeirdFish. Co warto wiedzieć o spółce i ofercie akcji

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.