7 spółek, które planują debiut na NewConnect
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
18 wrz 2019, 11:34

7 spółek, które planują debiut na NewConnect w najbliższym czasie

Swój debiut na rynku NewConnect planuje w najbliższym czasie sporo spółek. Głównie będą to spółki z sektora gamingowego, ale nie tylko. Wygląda na to, że ten rynek alternatywny przeżywa renesans i znów stał się popularnym celem dla spółek z rozproszonym akcjonariatem. Sprawdziliśmy jakie ciekawe spółki mogą się na nim pojawić w najbliższym czasie.

Debiuty na NewConnect

Wśród debiutantów dominują producenci gier. Pierwszym z nich jest Carbon Studio. Spółka przeprowadziła publiczną emisję akcji wiosną tego roku.

Zobacz także: Gaming i biotechnologia to lokomotywy NewConnect. Po 12 latach od powstania mała giełda przeżywa renesans

Carbon Studio – w 2019 r.

Carbon Studio jest deweloperem tworzącym gry dedykowane technologii VR na platformy wszystkich liczących się producentów. W maju spółka przeprowadziła udaną ofertę akcji i pozyskała zakładane 2,7 mln zł na dalszy rozwój.

Środki z emisji akcji zostaną przeznaczone w większości na produkcję nowej gry z gatunku VR Fantasy typu premium (AAA) oraz działania marketingowe związane z jej promocją. Gra trafi na rynek na przełomie 2020/2021 i będzie dostępna na wszystkich głównych platformach VR-owych.

Zarząd liczy, że notowania akcji spółki na NewConnect wystartują jeszcze w tym roku.

Zobacz także: Sukces IPO Carbon Studio. Wszystkie akcje znalazły nabywcę. Redukcja 18,3%

Legimi – w 2019 r.

Legimi działa na rynku e-booków i audiobooków od ponad dekady. Swoje usługi oferuje w modelu SaaS. Jest pierwszą w Polsce spółką wykorzystującą model subskrypcyjny na książki elektroniczne. Od niedawna polska spółka rozpoczęła działalność również na rynku niemieckim poprzez spółkę Readfy GmbH, na której przejęcie Legimi pozyskało środki z emisji akcji.

Zarząd liczy na szybki debiut na NewConnect do końca tego roku:

- Jak najbardziej stawiamy sobie za cel jak najszybsze zadebiutowanie na NewConnect. Procedura formalna na GPW jest w toku. Chcielibyśmy, żeby dobiegła końca jeszcze w tym roku – powiedział na czacie inwestorskim Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi

Zobacz także: "Podtrzymujemy dynamiki wzrostu przychodów na poziomie +60% rdr" - relacja z czatu z prezesem zarządu Legimi

Klabater - celuje w debiut jeszcze w tym roku

Klabater, polski wydawca i producent gier, oczekuje na zatwierdzenie przez GPW dokumentu informacyjnego. Przy okazji wejścia na NewConnect nie będzie przeprowadzana emisja i oferta akcji.

W tym roku spółka wydała i przeprowadziła z dużym sukcesem sprzedaż gry „We. The Revolution” produkcji studia Polyslash. Wersja na PC w tydzień od premiery przyniosła zwrot zainwestowanych środków.

Dotychczas Klabater zajmował się głównie wydawaniem lub portowaniem gier innych twórców i świadczeniem kompleksowych usług – od doradztwa, poprzez finansowanie, do pomocy w produkcji i wsparciu promocyjnym gier. Ten dział biznesu wciąż jest i będzie rozwijany, ale spółka stawia też na własne produkcje.

- W tej chwili pracujemy nad premierą naszego najważniejszego projektu na rok 2019, czyli symulatora tawerny w świecie fantasy – Crossroads Inn. Projekt jest dla nas ważny po pierwsze dlatego, że jest to gra w popularnym wśród graczy pecetowych segmencie symulatorów, ale również ze względu na fakt, że to nasza pierwsza własna produkcja. To nasza ostatnia duża premiera w tym roku.- mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater.

Na 2020 r. studio także ma już rozpisane plany. Klabater, jako wydawca i developer stawia na gry zawierające elementy symulacji oraz dopracowaną fabułę dotyczącą relacji międzyludzkich:

- W pierwszym kwartale ukaże się bardzo ciekawa produkcja – Help Will Come Tomorrow. Dla nas to „spadkobierca” wydanej w tym roku z sukcesem gry We. The Revolution. Tym razem przenosimy się do mroźnej Rosji 1917 roku, by przybliżyć historię grupy ocalałych z katastrofy kolei trans-syberyjskiej, a wszystko w przededniu rewolucji bolszewickiej. Ostatnim tytułem w tej „rewolucyjnej” trylogii będzie gra o roboczym tytule The Amazing Circus, która z kolei zabierze graczy w świat obwoźnych cyrków w Stanach Zjednoczonych, z tłem w postaci rewolucji przemysłowej – dodaje Michał Gembicki.

Spółka ma też w planach kontynuację bestsellerowej serii „Skyhill” oraz portowanie kilku tytułów z PC na konsole, takich jak m.in. hitowe na PC Big Pharma. Ponadto Klabater, kilka miesięcy temu, ogłosił współpracę z Discovery Channel.

- W zanadrzu mamy też plany dotyczące wspólnych produkcji z Discovery Channel. Będą to duże projekty, ale jesteśmy ciągle na etapie planowania i uszczegóławiania koncepcji – podsumowuje Michał Gembicki.

Zobacz także: „Żaden monopol na wolnym rynku nie jest w stanie się długo utrzymać” - rozmowa o rewolucji w cyfrowej dystrybucji gier z Michałem Gembickim CEO Klabater

Platntwear - debiut IV kw. 2019 r.

Platntwear, producent i dystrybutor lifestylowych akcesoriów z drewna, po zakończonej kampanii crowdfundingowej zamierza zadebiutować na NewConnect. Spółka pozyskała 1,2 mln zł z przeznaczeniem na rozszerzenie oferty i stworzenie nowych linii produktów.

W założeniu spółki jest rozpoczęcie notowań do końca 2019 r. W zeszłym roku Plantwear podpisał z INC S.A. umowę na autoryzowane doradztwo przy wprowadzeniu na rynek NewConnect. Spółka przygotowała też już dokument ofertowy.

Zobacz także: Crowdfunding akcji Plantwear: co warto wiedzieć zanim zdecydujemy się na inwestycję?

SimFabric z grupy PlayWay – debiut w IV kw. 2019 r.

Jeszcze w tym roku zamierza zadebiutować na NewConnect spółka z branży gamingowej SimFabric. Studio deweloperskie rozpoczęło procedurę wejścia w kwietniu i jest już po procesie przekształcenia w spółkę akcyjną. Ma też zatwierdzony status emitenta oraz zarejestrowane w przez KDPW akcje SimFabric.

SimFabric zajmuje się produkcją gier na komputery PC i konsole, a także na urządzenia mobilne. Ponadto w SimFabric realizowane są umowy wydawnicze na porting i wydanie gier partnerów na Nintendo Switch, ale też na konsole PS4, Xbox One i w przyszłości na konsole najnowszej generacji, czyli PS5 oraz Xbox Scarlett.

- Tworzymy także 5 naszych własnych symulatorów: Farm&Fix 2020, EletriX, Moon Village, Flipper Mechanic, a także nasz hit sprzedażowy Farm Expert 2020 w nowej wersji na Nintendo Switch. Po Gamescom udało się rozpocząć rozmowy z największymi wydawcami gier, którzy są mocno zainteresowani wydaniem naszych symulatorów na świat, w tym także na Chiny - mówi Julia Natalia Leszczyńska - prezes zarządu SimFabric

W czerwcu spółka otworzyła oddział w Łodzi, który ma za zadanie stworzenie części badawczo-rozwojowej części SimFabric. Zarząd podpisał już też pierwszy kontrakt na sumę około 1 miliona złotych na przygotowanie innowacyjnych rozwiązań e-learningowych dla szkół, w ramach realizowanego grantu z Ministerstwa Edukacji Narodowej.

SimFabric, przy okazji debiutu, nie będzie emitować akcji, choć planuje emisję serii C na przyszły rok.

- Będziemy starali się pozyskać grant z Funduszu Europejskiego na budowę jednego z największych centrum badawczo-rozwojowych w Polsce, a zapewne i w Europie Wschodniej. Pod budowę takiego centrum, chcemy przygotować emisję publiczną akcji SimFabric S.A. najprawdopodobniej w 2 kwartale 2020 roku – dodaje Julia Natalia Leszczyńska.

Celem centrum będzie badanie i rozwój innowacyjnych technologii gier oraz elektronicznej rozrywki, w tym w szczególności badanie i rozwój sztucznej inteligencji do tworzenia gier, a także do automatyzacji portowania i remasterowania gier starszych i nowych.

Kool2Play - debiut I połowa 2020 r.

Kool2Play, spółka z branży gamingowej, w którą zainwestował Arts Alliance, spółka notowana na NewConnect, także zamierza zadebiutować na rynku alternatywnym. Studio wydało do tej pory kilka gier na Nintendo i aktualnie pracuje nad grą „Uragun”. Jest to gra typu top down shooter z elementami taktyki projektowana przez współtwórcę Bulletsorma i Hard Reset. Promocja „Uragun” ruszy już w październiku i potrwa co najmniej 7-8 miesięcy. Gra pojawi się w trybie Early Access w styczniu 2020, a premiera planowana jest na połowę 2020 roku.

Kool2Play liczy na szybki debiut, jeszcze w pierwszej połowie 2020 r. Przy okazje wejścia na NewConnect zostanie przeprowadzona emisja akcji. Zarząd nie podjął jeszcze decyzji czy oferta akcji będzie publiczna czy prywatna. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój gry „Uragun” oraz produkcję kolejnego tytułu studia, gry „City of Minds”(action arcade).

Zobacz także: Ludzie z Venture Capital wchodzą w gaming. Arts Alliance planuje debiut na GPW i chce pozyskać 10 mln zł na inwestycję w gry

RED DEV Studio – w ciągu najbliższych tygodni

Najszybciej, bo już w najbliższych tygodniach, zadebiutuje RED DEV Studio. Giełda Papierów Wartościowych na początku września podjęła uchwałę w sprawie dopuszczenia do obrotu na rynku NewConnect akcji spółki.

RED DEV Studio jest producentem gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeprowadziła w poprzednich latach dwie udane kampanie crowdfundingowe. Będzie to więc pierwsza spółka, która po pozyskaniu środków wejdzie na parkiet. Debiutowi nie będzie towarzyszyć emisja akcji.

Debiutów na NewConnect w najbliższym czasie nie będzie brakować. Także na rynku głównym rozpoczął się ruch. O planowanych IPO na najważniejszej części warszawskiej giełdy będziemy jeszcze pisać na łamach Strefy Inwestorów.

Zobacz także: Debiuty i IPO w 2 połowie 2019 - sprawdzamy na jakim etapie są postępowania prospektowe w KNF

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.