Dzisiaj na rynku równoległym zobaczymy pierwszy tegoroczny debiut. Akcje do obrotu wprowadzi producent lifestyle’owych akcesoriów drewnianych, firma Plantwear. W 2019 r. spółka pozyskała z kampanii crowdinvestingowej i prywatnej emisji akcji łącznie 2,2 mln zł, przy wycenie 10 mln zł.
Przebicie prognoz i podwojenie przychodów
W marcu, podczas trwającej kampanii crowdfundingowej, Plantwear ogłosił ambitne prognozy na 2019 rok. Przychody miały wzrosnąć o 39% zaś zyski o 47% w 2019 r do odpowiednio 6,5 mln zł i 750 ty. zł. Ostateczne wyniki są o wiele lepsze.
Zgodnie z szacunkami przychody w całym 2019 r. wyniosły 9,1 mln zł i były o 92 proc. wyższe niż rok wcześniej. W samym IV kwartale 2019 r. sprzedaż wyniosła 3,0 mln zł. Już po trzech kwartałach wynik na poziomie przychodów był wyższy o 30% od całościowego przychodu za 2018 r., który wyniósł 4,7 mln zł.
- W 2019 r. osiągnęliśmy zdecydowanie lepszą sprzedaż niż pierwotnie zakładaliśmy. To efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, budowy społeczności klientów oraz bardzo dobrego przyjęcia naszej drewnianej biżuterii, której sprzedaż w minionym roku przekroczyła sprzedaż zegarków. – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
Zobacz także: Prawie dwukrotny wzrost sprzedaży Plantwear w 2019 r.
Pełne wyniki za IV kwartał i tym samym za cały 2019 rok, spółka planuje ogłosić w I połowie stycznia.
Zobacz także: Crowdfunding akcji Plantwear: co warto wiedzieć zanim zdecydujemy się na inwestycję?
Crowdinvesting jako nowy sposób pozyskiwania kapitału
Na wiosnę 2019 r. Plantwear pozyskał ponad 1 mln zł z przeprowadzonej kampanii w formule crowdinvestingu. Jest to coraz bardziej popularny sposób oferowania udziałów skierowany do inwestorów indywidualnych.
Warto zaznaczyć ten fakt, gdyż do tej pory zdecydowana większość ofert akcji spółek wybierających się na NewConnect była kierowana do wąskiego grona inwestorów w tzw. ofertach prywatnych. Crowdinvesting otwiera możliwość wzięcia udziału w tych stosunkowo niedużych ofertach akcji także inwestorom indywidualnym.
- Cieszymy się, że udało nam się w pełni zrealizować zapowiadamy plan wprowadzenia akcji do obrotu, który komunikowaliśmy przy ofercie publicznej – komentuje Sebastian Huczek, wiceprezes zarządu Domu Maklerskiego INC. – Jest to nasz pierwszy projekt zrealizowany w ramach programu „Partner crowdfundingowy Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie”. Liczmy, że w najbliższym czasie pojawią się kolejne – dodaje.
Oferta akcji Plantwear i wprowadzenie ich do obrotu na NewConnect jest pierwszym projektem zrealizowanym przez grupę INC, który przeszedł pełną ścieżkę od zaprezentowania akcji w formule crowdinvestingu, do debiutu. Przeciera się tym samym szlak dla innych projektów tego typu i zwiększa dostępność mniejszych ofert dla inwestorów indywidualnych.