Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Drugi duży debiut na GPW. CANAL+ potwierdza plan przeprowadzenia publicznej oferty akcji

Udostępnij

Po rekordowym, udanym debiucie Allegro, na giełdę zamierza wejść kolejna duża spółka. CANAL+ Polska przedstawił plany pierwszej oferty publicznej (IPO). Zamierza zaoferować tylko akcje już istniejące, bez nowej emisji.

CANAL+ Polska to wiodący dostawca płatnej telewizji z segmentu premium. Posiada 21% udziału w rynku dystrybucji pakietów płatnej telewizji w Polsce, co stawia spółkę na drugim miejscu w kraju. Obsługuje ok. 2,7 mln abonentów. CANAL+ prowadzi 12 własnych kanałów telewizyjnych premium pod marką CANAL+ oraz oferuje wybrane kanały premium podmiotów trzecich. Spółka dystrybuuje także filmy do kin za pośrednictwem Kino Świat.

„Miło mi poinformować o naszych planach wprowadzenia akcji do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Oferta stanowić będzie okazję zarówno dla krajowych, jak i zagranicznych inwestorów do zainwestowania w CANAL+ Polska, spółkę będącą preferowanym dostawcą rozrywki z segmentu premium na polskim rynku” – mówi Edyta Sadowska, Prezes Zarządu CANAL+ Polska.

„Uważamy, że Spółka może zaoferować inwestorom dużą zdolność do generowania znacznych przepływów pieniężnych i atrakcyjne możliwości rozwoju, co potwierdzają wyniki CANAL+ Polska: w latach 2017–2019 wzrost przychodów CAGR wyniósł 3,3%, a konwersja gotówki w 2019 roku sięgała 60,3%. O sile i odporności naszego modelu działania i pozycji jaką mamy wśród naszych abonentów świadczą wyniki wypracowane w I półroczu 2020, kiedy to wzrost organiczny przychodów wyniósł 2,8% rok do roku. Cieszymy się, że w kolejnym etapie naszego rozwoju będą mogli uczestniczyć nowi akcjonariusze” – dodaje Edyta Sadowska.

Zobacz także: CANAL+ złożył prospekt emisyjny, ale nie podjął decyzji, czy rozpocznie proces IPO

Oferta akcji CANAL+ Polska bez emisji

Spółka nie będzie emitować nowych akcji. W ofercie publicznej zostaną zaproponowane walory należące do dotychczasowych akcjonariuszy TVN Media sp. z o.o. oraz Liberty Global Ventures Holding B.V. Oznacza to, że CANAL+ nie pozyska dodatkowego kapitału z IPO.

„TVN Media i Liberty Global zamierzają zaoferować swój pakiet akcji i umożliwić Spółce pozyskanie nowych długoterminowych inwestorów zarówno z Polski, jak i z innych krajów” - czytamy w komunikacie spółki.

Obecnie największym akcjonariuszem jest Groupe CANAL+, która posiada ok. 51% akcji. Z kolei TVN Media i Liberty Global posiadają odpowiednio ok. 32% i ok. 17% udziałów w kapitale zakładowym spółki. Większościowy akcjonariusz nie zamierza sprzedawać akcji w ofercie publicznej, tym samym zachowa pełną kontrolę nad spółką.

Oferta publiczna skierowana będzie do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Akcje zostaną też zaoferowane instytucjom na terenie USA.

Globalnymi współkoordyatorami i współzarządzającymi księgą popytu będą BofA Securities i J.P. Morgan Securities plc, a rola współprowadzącego księgi popytu i firmy inwestycyjnej przypadnie Santander Biuro Maklerskie.

Niestety nie jest znany termin rozpoczęcia oferty publicznej akcji. Zależy on m.in. od uzyskania zgód ze strony Komisji Nadzoru Finansowego. Spółka informuje, że już otrzymała zezwolenie dotyczące przeprowadzenia IPO od Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT).

Zobacz także: Rynek IPO się rozkręca! Allegro, Canal +, Emitel szykują się do debiutu na GPW po wakacjach, a to nie musi być koniec

Udostępnij