Answear.com rozpoczyna IPO. Publiczna oferta akcji spółki z branży e-commerce jeszcze w tym roku
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
09 gru 2020, 08:31

Answear.com rozpoczyna IPO. Duży gracz z branży e-commerce idzie na GPW

KNF zatwierdził prospekt emisyjny Answear.com, wiodącej platformy sprzedażowej z markową odzieżą, obuwiem i akcesoriami w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka zamierza zadebiutować na GPW na początku stycznia.

Answear jest trzecim dużym graczem z rynku e-commerce wybierającym się w tym roku na główny rynek GPW.

- Cieszymy się z zatwierdzenia Prospektu. W ciągu najbliższych dni rozpocznie się Oferta Publiczna Answear.com. Jesteśmy przekonani, że to dobry moment, by wejść na giełdę. Zarówno biorąc pod uwagę rozwój naszej firmy, jak i obecne warunki rynkowe – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Answear.com jest wiodącą platformą cyfrowej sprzedaży markowej odzieży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Oferuje ok. 90 tys. produktów ponad 350 światowych marek, a także marki własne.

Działalność jest mocno zdywersyfikowana geograficznie. Answear obecny jest w Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz na Węgrzech. Żaden z rynków na których działa Answear nie przekracza 30% udziału w przychodach. Zamierza rozszerzyć też działalność o nowe rynki. W pierwszych 3 latach od debiutu na giełdzie zamierza wejść do 11 nowych rynków, głównie Europy Środkowo-Wschodniej.

- Mamy ambicję być liderem wśród e-commerce sprzedających modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, posiadającym szeroką ofertą produktową, w tym bogatą paletę marek premium, które pozytywnie wpływają na wartość koszyka i rentowność. Dodatkowo chcemy dalej rozwijać naszą markę własną Answear LAB, dzięki której jesteśmy w stanie generować relatywnie wysokie marże. Środki pozyskane z IPO z pewnością przybliżą nas do realizacji tych celów – dodaje Krzysztof Bajołek.

Zobacz także: IPO Answear.com może rozpocząć się jeszcze w tym roku. Byliśmy i widzieliśmy jak spółka przygotowuje się do debiutu na GPW [WIDEO]

Debiut na giełdzie w pierwszych dniach stycznia

Zakończenie oferty publicznej planowane jest do świąt Bożego Narodzenia. Spółka spodziewa się debiutu na giełdzie i rozpoczęcia notowań akcji w pierwszych dniach stycznia 2021 r.

Publikacja prospektu przewidziana jest na środę 9 grudnia. Spółka zaoferuje nowe akcje oraz akcje już istniejące należące do funduszu MCI. TechVentures 1.0 (50% pakietu). Główny akcjonariusz spółki nie zamierza sprzedawać akcji.

Zobacz także: Debiuty, IPO, artykuły i analizy w Strefie Inwestorów

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.