Gamivo poszerza swoją działalność i rozpocznie sprzedaż akcesoriów gamingowych
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
14 wrz 2021, 07:30

Gamivo poszerza swoją działalność i jeszcze w tym miesiącu rozpocznie sprzedaż akcesoriów gamingowych

Gamivo jeszcze przed debiutem zapowiadało poszerzenie działalności na rynku gier. Tym samym jeszcze w tym miesiącu uruchomi sprzedaż akcesoriów gamingowych.

Gamivo od 2017 roku prowadzi platformę za pośrednictwem której prowadzi sprzedaż gier oraz towarów cyfrowych. Aktualnie z platformy korzysta już 3 mln użytkowników i do tej pory udało się zgromadzić ponad 1 tys. sprzedawców. Teraz spółka zamierza poszerzyć swoją działalność o sprzedaż gadżetów gamingowych m.in. myszki, klawiatury, a nawet odzież e-sportową. Pierwsza akcesoria trafią do sprzedaży jeszcze we wrześniu.

„Nad poszerzeniem gamy produktów o gry i akcesoria w wersji fizycznej pracujemy już od kilku miesięcy. Prace koncentrowały się głównie na usprawnieniu naszego systemu do obsługi zamówień dóbr fizycznych. Pierwsze produkty pojawią się na platformie Gamivo jeszcze w tym miesiącu. Należy jednak pamiętać, że nie jesteśmy sprzedawcą produktów dostępnych na platformie, a marketplace’m pozwalającym zewnętrznym podmiotom na sprawną sprzedaż swoich produktów” – komentuje Mateusz Śmieżewski, prezes zarządu Gamivo.

Gamivo w swoim biznesie łączy dwa dynamiczne segmenty: e-commerce oraz gaming. Spółka dołączyła do grona firm notowanych na rynku NewConnect w kwietniu br. Aktualnie kurs akcji znajduje się poniżej ceny z debiutu, a kapitalizacja wynosi około 170 mln zł. Jeszcze na początku lipca zdecydowano o rozpoczęciu procesu przeniesieniu notowań na główny rynek GPW.

Notowania Gamivo

Gamivo kurs akcji

Zobacz także: „Gamivo od samego początku jest spółką dochodową, a w ubiegłym roku wygenerowaliśmy ponad 160 mln zł obrotu” – Mateusz Śmieżewski i Tomasz Lewandowski

E-commerce + e-sport + gaming = Gamivo

Jak już wspominaliśmy, platforma Gamivo łączy w sobie zarówno działalność na rynku e-commerce jak i gamingu oraz e-sportu. Gracze za pośrednictwem platformy spółki mogą w atrakcyjnych cenach zakupić gry od sprawdzonych sprzedawców. Na początku lipca liczba użytkowników przekroczyła 3 mln osób, natomiast liczba sprzedawców wynosi już ponad 1 tys. Platforma została uruchomiona w 2017 roku dzięki wsparciu fundusze venture buildingowego Tar Heel Capital Pathfinder.

Jeszcze we wrześniu działalność spółki zostanie poszerzona o sprzedaż akcesoriów gamingowych oraz odzieży e-sportowej. Ponadto, w niedawnym wywiadzie z zarządem Gamivo, zapowiadano również wprowadzenie do sprzedaży fizycznych wersji gier na konsole nowej generacji. Spółka kończy usprawniać system do obsługi zamówień.
 

gamivo platforma
 

Oprócz nowej działalności, Gamivo zamierza rozszerzać swój biznes na nowe rynki. Jeszcze w ubiegłym roku uruchomiono niemiecką wersję językową platformy, natomiast teraz trwają prace nad wdrożeniem kolejnych m.in. włoskiej oraz czeskiej.

„Przymierzamy się do wprowadzenia usługi gamingu w chmurze, natomiast jest to jeszcze wczesny etap. Pracujemy również nad dalszą eksploatacją poszczególnych rynków krajowych. Jesteśmy w trakcie wdrażania portugalskiej, włoskiej oraz czeskiej wersji językowej. Wprowadzenie wersji językowych zwiększa popularność platformy na danym rynku. Widać to na przykładzie zeszłorocznego uruchomienia wersji niemieckiej, dzięki czemu obroty naszej platformy istotnie wzrosły” – komentuje prezes zarządu.

Spółka zdecydowała się również na sponsoring popularnych wydarzeń na polskim rynku. Pierwszym z nich jest Fame MMA, czyli gala walk sztuk mieszanych, w której biorą udział najczęściej osoby znane z YouTube czy mediów społecznościowych. W przyszłości Gamivo nie wyklucza wsparcia podobnych eventów zagranicznych.

Zobacz także: Ponad 3 mln użytkowników GAMIVO

Perspektywy Gamivo na kolejne kwartały

Gamivo w II kwartale br. osiągnął przychody na poziomie 9 mln zł. Jeżeli chodzi o zysk brutto związany z działalnością platformy to wyniósł on 1,55 mln zł i był o 315% wyższy w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 roku. Jak podkreśla spółka, pomimo przesunięciu wielu premier gier na koniec 2021 lub 2022 rok, nie odnotowano spadku liczby użytkowników platformy.

„Wyniki osiągnięte w H1 2021 były w naszej opinii zadowalające. Na przełomie czerwca i lipca przekroczyliśmy kolejna istotną barierę, czyli 3 mln użytkowników. Odnotowaliśmy również istotny wzrost marżowości w porównaniu z I półroczem zeszłego roku. Ponadto intensyfikujemy pozycjonowanie naszej Spółki w Internecie, rozwijamy usługę Gamivo Smart oraz poszerzamy gamę oferowanych produktów o produkty fizyczne, takie jak gry, czy akcesoria gamingowe. Uważamy, że wszystkie wymienione czynniki powinny mieć pozytywny wpływ na wyniki finansowe w kolejnych kwartałach” – podsumowuje Mateusz Śmieżewski.

Zobacz także: Gamivo notuje prawie 2 mln zł zysku netto w II kwartale 2021

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.