Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

14 książek o inwestowaniu polecanych na kursie dla analityków i inwestorów szkoły, która wykształciła Warrena Buffetta

Udostępnij

Prezentujemy książki polecane na kursie dla inwestorów prowadzonym przez uczelnię biznesową, która wychowała Warrena Buffetta. Czy może być lepsza zachęta do zapoznania się z tą listą?

Columbia Business School to nie jest pierwsza lepsza szkoła biznesowa. To nie jest uczelnia, jakich wiele. To miejsce wyjątkowe, bo ukończyło ją wielu znanych i szanowanych inwestorów, na czele z Warrenem Buffettem (Berkshire Hathaway). Oprócz niego pomnażania kapitału nauczyli się tam m.in. Irving Kahn (Kahn Brothers Group), Mario Gabelli (Gabelli Asset Management), Henry Kravis (Kohlberg Kravis Roberts & Co.).

Dyplomem Columbia Business School może pochwalić się wielu znanych menedżerów: Vikram Pandit (m.in. Morgan Stanley), Sallie Krawcheck (m.in. Citi), Robert J. Stevens (Lockheed Martin), Mike Jeffries (m.in. Abercrombie & Fitch).

Niedawno portal Acquirer’s Multiple opublikował listę lektur, które polecane są na kursie dla inwestorów (Security Analysis Course) na Columbia University który prowadzi prof. Michael Mauboussin. Postanowiliśmy przybliżyć naszym czytelnikom to niezwykle ciekawe zestawienie. Kilka książek z pewnością znają wszyscy, niektórych może nikt nie kojarzy. Warto zerknąć.

Zobacz także: 10 książek, których lekturę inwestorom poleca Nassim Nicolas Taleb

Capital Ideas – Peter L. Bernstein

Historia zarządzania ryzykiem pióra nieodżałowanego historyka i ekonomisty. Niezbędny wstęp do „Przeciw bogom. Niezwykłe dzieje ryzyka” (patrz niżej).

1
 

Przeciw bogom. Niezwykłe dzieje ryzyka (Against the Gods: The Remarkable Story of Risk) – Peter L. Bernstein

Jedna z najważniejszych książek, jakie może przeczytać inwestor. Lektura obowiązkowa. Fantastycznie napisana historia statystyki, inwestowania i zarządzania ryzykiem. Maksimum treści, maksimum przyjemności. Na szczęście jest dostępna w j. polskim.

2
 

Economics of Strategy - David Besanko, David Dranove, Mark Shanley, Scott Schaefer

Podobno jedna z tych książek, która najlepiej przekłada język teorii ekonomii na strategię biznesową. Lektura obowiązkowa na niemal wszystkich amerykańskich kursach MBA.

3
 

Strategy and the Business Landscape - Pankaj Ghemewat

W czym tkwi prawdziwa wartość firmy? Jak ją budować w kontekście krajobrazu biznesowego, który rozciąga się wokoło? Jak projektować i budować przewagi biznesowe? O tym mówi książka znanego profesora IESE Business School.

4
 

Value Investing: From Graham to Buffett and Beyond – Bruce Greenwald, Judd Kahn, Paul Sonkin i Michael Van Biema

“To jest absolutnie lektura obowiązkowa dla każdego, kto interesuje się inwestowaniem w wartość, które wymyślili i opisali w 1934 roku Graham i Dodd. Teraz Greenwald sprawdza, jak inwestowanie w wartość zmieniało się przez dekady i zastanawia się jak powinno wyglądać w XXI wieku” – napisał o tej książce Mario J. Gabelli, szef Gabelli Asset Management. Lepszego podsumowania chyba nie potrzeba.

5
 

Competition Demystified: A Radically Simplified Approach to Business Strategy – Bruce Greenwald i Judd Kahn

Podręcznik naukowców związanych z Columbia University, w którym tłumaczą w jaki sposób rozpoznać siłę swojej konkurencji i jak ukształtować swoją strategię biznesową w danym sektorze. Tłumaczą na przykładach, tzw. case studies. A ich recepty są dość proste, ale ponoć skuteczne.

6
 

Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym (Thinking, Fast and Slow) – Daniel Kahneman

Jedna z najważniejszych książek ostatnich lat. Daniel Kahneman - psycholog, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii - zapewnia wgląd w mechanizmy ludzkiego myślenia. System szybkiego myślenia (intuicyjny i emocjonalny) ma pewne zalety, ale też błędy i usterki. Lepiej polegać na systemie wolniejszym (analitycznym).

7
 

Poor Charlie’s Almanack – Peter D. Kaufman

Biblia udanego życia napisana przez Charliego Mungera, partnera biznesowego Warrena Buffetta. Lektura na długie tygodnie. Munger radzi nie tylko, jak inwestować, ale generalnie jak żyć, by być szczęśliwym i osiągać sukcesy.

8
 

Measuring and Managing the Value of Companies – Tim Koller, Marc Goedhart i David Wessels

Jeden z najważniejszych i najpopularniejszych podręczników do wyceny wartości biznesów, wydany pod egidą firmy doradczej McKinsey. „Nie można napisać lepszej książki w tym temacie” – stwierdził prof. Benjamin C. Esty z Harvard Business School. Uwaga: publikacja ma 848 stron.

9
 

Błądząc po Wall Street (A Random Walk Down Wall Street) - Burton G. Malkiel

Bestseller pióra Burtona G. Malkiela uważany za jeden z najważniejszych przewodników dotyczących inwestowania. Publikacja jest wypełniona po brzegi praktycznymi poradami, obala mity i fałszywe teorie. Autor prezentuje w niej metody stosowane przez zawodowych zarządzających, teorię błądzenia losowego, nowoczesne sposoby zarządzania ryzykiem. 

10
 

Creating Shareholder Value: A Guide for Shareholders and Investors – Alfred Rappaport

W jaki sposób kreować wartość dla akcjonariuszy? Wyjaśnia profesor Kellogg School of Management na Northwestern University. Udaje mu się na ledwie 224 stronach.

11
 

Stocks for the Long Run – Jeremy J. Siegel

Jeden z największych teoretyków inwestowania w wartość, profesor Wharton School na University of Pennsylvania wyjaśnia, jak dobierać do portfela spółki, które będą zyskiwały w długim horyzoncie czasowym. Uwaga: co kilka lat ukazują się zaktualizowane wydania tej pozycji, warto oczywiście kupić tę najbardziej aktualną, by dowiedzieć się np. jak inwestować na rynku chińskim czy indyjskim.

12
 

The Quest for Value - G. Bennett Stewart III

Współzałożyciel firmy doradczej Stern Stewart & Co. dzieli się swoim wieloletnim doświadczeniem w kwestii wyceny spółek. Tłumaczy jakie znaczenie mają dywidendy (lub ich brak), jak odczytywać sytuację fundamentalną spółki patrząc się na takie wskaźniki, jak zysk na akcję itp.

13
 

Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce (Wisdom of Crowds) – James Surowiecki

Tytuł mówi wszystko. Publicysta New Yorkera przekonuje, że tłum przeważnie ma rację i zazwyczaj dokonuje właściwych wyborów - czy to w ekonomii, czy w życiu codziennym, czy w polityce. Kluczem do zrozumienia fenomenu mądrości tłumu jest różnorodność i konflikt, bo najlepsze decyzje podejmowane przez zbiorowość są owocem niezgody i walki, a nie konsensusu czy kompromisu – przekonuje Surowiecki.

14
 

Życzymy miłego weekendu z książką!

Zobacz także: 12 książek dla inwestorów które poleca znany zarządzający Ray Dalio

 

Udostępnij