Oferta publiczna akcji Codeaddict. Co warto wiedzieć o spółce?
Poznański softwarehouse Codeaddict rozpoczyna emisję akcji serii K. Celem spółki jest pozyskanie finansowania w wysokości 4,8 mln zł. Za zebrane środki spółka chce rozwinąć m.in. zespół developerów oraz stworzyć platformę e-learningową pozwalającą na szybkie i kierunkowe szkolenia technologiczne.
Codeaddict wyemituje do 2.686.932 akcji przy cenie nominalnej 0,5 zł, natomiast cena emisyjna to 1,80 zł. Emisja akcji serii K jest z prawem poboru. Zapisów w ramach poboru oraz dodatkowych można dokonywać do 17 sierpnia br. Przydział akcji został zaplanowany na 9 września 2021 r. Akcjonariusze mogą dokonać zapisów w domach maklerskich w których posiadają rachunki z zapisanymi prawami poboru. Spółka jest już notowana na rynku NewConnect.
Cena akcji Codeaddict na NewConnect
„W tej chwili Codeaddict to głównie software-house realizujący projekty aplikacji/platform na zamówienie klientów zewnętrznych. Teraz poszerzamy tą formułę o dwa kolejne filary - Game Development oraz Venture Building. Wynikiem tego rozwoju będzie nie tylko zwiększona gama usług developerskich ale również budowa portfela spółek zależnych, generujących własne przychody” – powiedział podczas czatu inwestorskiego Sebastian Goliński, prezes zarządu Codeaddict.
Zobacz także: „Nasze działania dążą do stałego wzrostu wyników spółki oraz coraz większej dywersyfikacji strumieni przychodu” - relacja czatu z prezesem Codeaddict
Wszechstronny softwarehouse z Poznania
Codeaddict działa w trzech segmentach, koncentrując się na rynku technologii oraz usługach developerkich w pełnym zakresie dla aplikacji mobilnych, webowych czy innych oprogramowań. Spółka postanowiła niedawno rozpocząć swoją przygodę z branżą gier i rozpoczęła produkcję dwóch tytułów przy współpracy ze spółką PlayWay. Jednym z nich jest Geek Car Faktory, który zostanie zachowany w estetyce podobnej do Gigafactory od Tesli. Pierwsze materiały z gry zostaną zaprezentowane do końca 2021 roku, natomiast premiera tytułu została zaplanowana na I/II kwartał 2022 roku.
Druga produkcja, która powstaje we współpracy z grupą PlayWay, jest LumbJump. Będzie to gra oparta na modelu couch multiplayer, pozwalająca na szybkie i zręcznościowe potyczki z innymi graczami. Tytuł na początku pojawi się na platformie Steam, a następnie zostanie wykonany port na konsole Nintendo Switch.
Spółka jest głównym partnerem (30% udziałów w spółce) oraz współtwórcą platformy Raisemana. Jest to platforma crowdfundignowa, przy pomocy której studia z branży gier czy niezależni twórcy będą mogli pozyskiwać finansowanie na swoje projekty. Za wsparcie konkretnych projektów można otrzymać bonusy w postaci tokenów oraz określony udział w przychodach netto.
„Pierwszy projekt w ramach platformy Raisemana ruszy już w ciągu najbliższych tygodni. Najbardziej czasochłonnym aspektem realizacji było wypracowanie wraz z KNF interpretacji adekwatnych przepisów prawa. Cały proces udało się zakończyć uzyskaniem od KNF informacji o potwierdzeniu naszych założeń stąd start pełną parą już niebawem” – zapowiada Sebastian Goliński.
Zobacz także: Raisemana.com rozpoczyna działalność. Spółka uzyskała odpowiedź UKNF na zgłoszenie w ramach Innovation Hub
Rozbudowa filaru venture building
Poszerzenie profili działalności spółki o venture building to jeden z celów emisji Codeaddict. Softwarehouse wspólnie z partnerami biznesowymi i finansowymi chce wspierać projekty z zakresu rozbudowy technologii jak również produktu i relacji z klientami. W tym celu Codeaddict będzie obejmować od 10% do 30% w spółce celowej. Działania, które mają na celu rozbudować ten segment działalności, trwają już od kilku miesięcy.
Co ciekawe, jednym z projektów w ramach venture building jest projekt bluzy gamingowej spółki MyForce. Pozwoli to poznańskiej spółce na otwarcie nowego kierunku rozwoju jakim jest WearTech. „MyForce jest unikatowym produktem, który może znaleźć zastosowanie w świecie VR, gamingowym, social mediowym czy muzycznym. Jest narzędziem AR (rozszerzona rzeczywistość), które dzięki połączeniu bluetooth uzupełnia działanie smartfonów, tabletów, konsol, okularów VR czy nawet komputerów. Technologia zamienia dźwięk z gry, filmu, piosenki czy aplikacji w czasie rzeczywistym na wibrację o odpowiednim natężeniu. Pozwala na własnej skórze poczuć dodatkowe wymiary i niuanse świata wirtualnego. Docelowo MyForce pojawi się na platformie crowdfundingowej Kickstarter” – opisuje Codeaddict.
Zobacz także: „Mamy bardzo mocny focus na rynek gamingowy i e-sportowy” - Sebastian Goliński oraz Kamil Stanek, Codeaddict
Dane finansowe
Jak możemy przeczytać w memorandum informacyjnym opublikowanym przez Codeaddict, głównym rynkiem zbytku spółki jest rynek zagraniczny. Emitent w roku 2018 zrealizował 32,27% przychodów, w 2019 r. było to już 81,29%. W 2020 roku spółka ze sprzedaży zrealizowała 50,51% przychodów, a I kwartale br. jest to 21,86% przychodów na rynkach zagranicznych.
Cele emisji
Pod koniec maja Codeaddict przedstawił zaktualizowaną strategię rozwoju. Zakłada ona właśnie rozwój w dwóch nowych obszarach, jakim są venture building oraz game development. Aby zrealizować cele przedstawione w nowej strategii, spółka zdecydowała się na przeprowadzenie emisji akcji. Pozyskane środki z emisji chce przeznaczyć na:
- rozwój zespołu developerów oraz stworzenie dedykowanego działu sprzedaży,
- produkcję i dystrybucje gier LumbJump oraz Geek Car Factory,
- stworzenie aplikacji e-learningowej, która pozwoli na szkolenia dedykowane pod technologię lub rodzaj stanowiska,
- rozwój produktów AR,
- poszerzenie profilu spółki o venture building,
- stworzenie platformy aukcyjnej, która będzie się opierać na NFT, pozwalającej kolekcjonerom na inwestowanie w twory digitalowe przy użyciu waluty Blockchain
Zobacz także: Codeaddict przedstawia zaktualizowaną strategię rozwoju
Harmonogram oferty publicznej
Szczegółowe zasady dystrybucji opisane zostały w rozdziale IV pkt. 11 Memorandum Informacyjnego.