Relacja czatu z prezesem zarządu SFD: Na główny rynek GPW planujemy przejść do pierwszej połowy 2022 roku
Obrazek użytkownika Czaty
20 maj 2021, 14:36

„Na główny rynek GPW planujemy przejść do pierwszej połowy 2022 roku” - relacja czatu z prezesem zarządu SFD

W czwartek, 20 maja 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu spółki SFD, Mateuszem Pazdanem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za I kwartał 2021 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o sprzedaż produktów, rozwój na rynkach zagranicznych oraz przeniesienie notowań na Główny Rynek GPW.

W spotkaniu wzięło udział 590 inwestorów, a prezes zarządu odpowiedział na blisko 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu SFD, Mateuszem Pazdanem. Porozmawiamy o wynikach finansowych spółki za I kwartał 2021 roku oraz dalszych planach rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 20 maja 2021 r. o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Witam wszystkich ! :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Mati

Dzień dobry,

 

Chciałbym zapytać czy przewidują Państwo skrócenie czasu dostawy? Wiele razy zamawiałem produkty z Państwa strony i ostatnie kilka razy to oczekiwanie ok 5-7 dni roboczych. Jako pracownik allegro i akcjonariusz sfd, mam szczery problem na której platformie robić zakupy. Robiąc zakupy na allegro zarabiacie mniej, ale zamawiając przez smarta mam paczke na drugi dzień. W dobie e-commercowych zakupów, tak długi czas oczekiwania na paczkę jest trochę irytujący. Każdy chce mieć swój produkt jak najszybciej u siebie :) Drugie pytanie dotyczy produktów za punkty. Zbieram punkty, ale ostatnio nie widzę większego sensu zamawiania przez sfd, ze wzgledu na wspomnianą długą dostawe i bardzo ograniczoną pule produktów za punkty. Albo jest ich bardzo mało, albo są z bardzo krótką datą przydatnośći. Czy nie zamierzacie Paśtwo wprowadzić większej gamy produktów za pkt? Życzę dalszego rozwoju spółki i powodzenia, jestem z Państwem od ponad 10 lat!:)

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Dążymy do realizowania dostaw w ciągu 24h do klienta. Cały czas udoskonalamy swoje procesy logistyczne, realizacja zamówień zgodnych z tym założeniem w I kwartale wyniósł ponad 70%. Jednak ze względu na czasowe akcje promocyjne, wzrosty potrafią wynosić kilkaset procent dziennego wolumenu, co powoduje narastającą kolejkę zamówień.
W kwestii programu punktowego przekażemy uwagi do działu e-commerce.

Obrazek użytkownika Anonim
Longterm

Jak duży potencjał Spółka widzi jeszcze na rynku Polskim w segmencie odżywek sportowych i suplementów oraz w segmencie słodyczy i żywności dietetycznej?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Jeżeli chodzi o potencjał odżywek dla sportowców oraz suplementów diety, liczymy na ożywienie tego segmentu po zniesieniu wszystkich obostrzeń i otwarciu się siłowni.
W segmencie słodyczy i żywności dietetycznej widzimy bardzo duży potencjał i możliwości rozwoju. Świadomość konsumencka rośnie i ten trend powinien się utrzymywać

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Jaki % rynku branży fit w Polsce obsługuje SFD?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

W segmencie sportowym rynku suplementów szacujemy, że możemy mieć ok.20%.

Obrazek użytkownika Anonim
Przemek

W jaki sposób klient z Czech może zakupić produkt SFD?
Czy aktualna strona (sklep.sfd.pl) jest lub będzie przetłumaczona na język czeski, czy moze za pomocą jakiś czeskich serwisów typu allegro, amazon...?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Spółka utworzyła dedykowany sklep na rynek czeski, pod adresem allnutrition.cz

Obrazek użytkownika Anonim
Mirosław Borowski

Czy Państwa suplementy spełniają wszystkie normy jakościowe np. dopuszczalną zawartość cukrów ?
Jako ośrodek przeprowadza badania laboratoryjne produktów?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Nasz Dział Jakości prowadzi systematyczne kontrole produktów z wykorzystaniem kilku niezależnych laboratoriów, celem dostarczenia jak najlepszego jakościowo produktu na rynek.

Obrazek użytkownika Anonim
neuromachine

Czy spółka zamierza uruchomić własne linie produkcyjne podstawowych suplementów/produktów z oferty i położyć większy nacisk na działalność produkcyjną?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Nie wykluczamy, ale w tym momencie nie jest to dla nas priorytet. Współpracujemy z ok. 40 podwykonawcami, specjalizującymi się w danych kategoriach produktowych.

Obrazek użytkownika Anonim
neuromachine

Czy są prowadzone rozmowy z inwestorami instytucjonalnymi w celu zainwestowania w spółkę?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Jak najbardziej bierzemy pod uwagę inwestorów instytucjonalnych dla planowanej emisji.

Obrazek użytkownika Anonim
Deso

Dzień dobry,
W sieci sklepów Biedronka pojawiły się w sprzedaży dwa kremy Nutlove. Czy to początek dłuższej współpracy? Czy będą wprowadzone inne produkty? Czy w tym temacie spółka wyda oficjalny komunikat- jako inwestorzy dowiadujemy się z gazetki sklepu, a jest to moim zdaniem istotna informacja.

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Współpraca z Biedronką jest na ten moment współpracą pilotażową. Na podstawie jej rezultatów zostaną podjęte dalsze decyzje dotyczące zakresu oraz formy współpracy. Spółka nie widzi potrzeby wydawania oficjalnego komunikatu w tym zakresie.

Obrazek użytkownika Anonim
Emkojad

Czy przy przejściu na GPW będzie emisja nowych akcji czy sprzedaż istniejących akcji właścicielskich?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Na chwilę obecną Spółka nie podjęła decyzji czy przechodzimy na GPW z emisją czy bez emisji. Ja jako główny akcjonariusz na chwilę obecną nie planuję sprzedaży swoich akcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotrek M

Gratulacje dynamicznego rozwoju Panie Prezesie. O ile zwiększą się koszty osobowe? Gdzie planujecie Państwo najwięcej zainwestować w jakie obszary/kompetencję?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Ze względu na stały wzrost skali biznesu oraz liczne inwestycje wzrost kosztów osobowych w ostatnim okresie jest znaczący. Obszary w które planujemy najwięcej zainwestować to Logistyka, B+R , Marketing,

Obrazek użytkownika Anonim
G

Kiedy kolejne rynki??

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Nie wykluczamy, że po rynku czeskim jeszcze w tym roku pojawi się kolejny nowy rynek z własnym e-commerce.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotrek M

Mógłoby Pan nieco więcej powiedzieć o przychodach z eksportu? Obecnie jest to 10% (wywiad dzisiejszy), co jest motorem tych przychodów?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Głównie dystrybutorzy zagraniczni naszych marek oraz e-commerce zagraniczny.

Obrazek użytkownika Anonim
Filip

Czy surowce do produkcji produktów białkowych pochodzą z polski?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Ok 1/3 surowca do produkcji produktów białkowych pochodzi z Polski. Pozostałe są importowane z Europy

Obrazek użytkownika Anonim
Longterm

Jak duży potencjał Spółka widzi na rynku Czeskim w segmencie odżywek sportowych i suplementów oraz w segmencie słodyczy i żywności dietetycznej?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Rynek Czeski jest 4 razy mniejszy od Polskiego lecz zachowania konsumentów i trendy są podobne jak w Polsce. Ze względu na fakt, że dopiero rozpoczęliśmy sprzedaż na tym rynku, widzimy w nim bardzo duży potencjał do wzrostu zarówno w kategorii suplementy diety jak i żywności dietetycznej.

Obrazek użytkownika Anonim
Longterm

Czy planowane jest również współpraca z Decathlon poza Polską?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Tak, w najbliższym czasie pojawimy się również w zagranicznych e-commercach Decathlon.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

kierunek Czechy ma za zadanie otwarcie na rynek zachodni, czy tylko ekspansja na ten kraj?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Nie wykluczamy ekspansji na kolejne rynki zagraniczne, w pierwszej kolejności skupiając się na krajach ościennych, do których przesyłki moglibyśmy realizować z magazynu w Polsce.

Obrazek użytkownika Anonim
Strongman

Panie Prezesie, ile Pan bierze na klatę?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

140, ale w szczycie było 180 :)

Obrazek użytkownika Anonim
Deso

Czy znasz już jest przybliżona data przejścia notowań spółki na rynek główny? W jaki sposób zostanie ustalona cena emisji nowych akcje. Czy jest duży inwestor, który je obejmie?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Na główny rynek GPW planujemy przejść do pierwszej połowy 2022 roku, tak jak podawaliśmy w komunikatach. Jeżeli chodzi o obecną emisję na NewConnect, liczymy na udział inwestorów instytucjonalnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Mss

Czy spółka ma włąsne linie produkcyjne ? Czy tylko outsourcing ?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Nie posiadamy własnych linii produkcyjnych. Na dzień dzisiejszy współpracujemy ok. 40 producentami kontraktowymi, wyspecjalizowanymi w danych kategoriach produktowych

Obrazek użytkownika Anonim
SFD-IFB

Czy spółka zamierza otwierać/przejmować siłownie w Polsce? Czy spółka zamierza rozszerzyć swoją działalność o ogólnopolski catering dietetyczny?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Na dzień dzisiejszy nie mamy takich planów strategicznych

Obrazek użytkownika Anonim
Mss

Jakie produkty spółka chce sprzedawać aptekom ?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Do aptek Spółka sprzedaje od dłuższego czasu głównie produkty witaminowe i prozdrowotne

Obrazek użytkownika Anonim
Longterm

Jakie szanse Spółka widzi w znaczącym rozwoju biznesu na rynkach jak np. USA, Szwecja, Indie, Rosja, Libia, Wietnam, reszta Świata?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Na ten moment na większości wskazanych rynków prowadzimy sprzedaż w modelu dystrybucyjnym. Na chwilę obecną nie prowadzimy tam żadnych działań marketingowych, opieramy się głównie na sieci kontaktów dystrybutorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotrek M

Czy jest Pan zadowolony z przychodów jakie generuje sieć Decathlon? Czy widać już ożywienie w przychodach z tej części po otwarciu galerii?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Tak jestem zadowolony z przychodów jakie generuje sieć Decathlon. Współpraca ta była poprzedzona pilotażem i już on pokazał, że będzie ona obiecująca. Po zniesieniu części obostrzeń w tym otwarciu galerii widzimy zdecydowany wzrost przychodów z tej części biznesu.

Obrazek użytkownika Anonim
Mss

Czy spółka ma planach mocniej zainwestować w odzież sportową ?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Spółka ma już pewne doświadczenie z odzieżą sportową ale na ten moment nie wiąże z tą kategorią produktów większych planów.

Obrazek użytkownika Anonim
enter

Spółka wypłaciła dywidendę za 2019, w 2020 wypłaciła już zaliczkę z zysków za 2020, czy możemy oczekiwać propozycji dywidendowej także na walne w czerwcu?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Tak po opublikowaniu sprawozdania za rok 2020, którego publikacja jest planowana na 31 maja zarząd zarekomenduje wysokość dywidendy Walnemu Zgromadzeniu.

Obrazek użytkownika Anonim
Longterm

Czy rynek apteczny stanie się kolejną silną nogą w sprzedaży SFD?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Zdecydowanie na to liczymy

Obrazek użytkownika Anonim
Filip

Czym odróżniają się marki allnutrition od suplementów SFD?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Marka ALLNUTRITION jest marką międzynarodową skierowaną do szerszego grona konsumentów i o szerszym portfolio produktowym. Stawiamy w niej obecnie na żywność dietetyczną.

Obrazek użytkownika Anonim
enter

Emisja w sumie nie jest duża w stosunku do aktualnej liczby akcji, ale czy aktualni akcjonariusze Spółki mogą się nie obawiać, że cena emisji będzie znacząco niższa od aktualnych notowań?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Zdecydowanie nie powinni się obawiać

Obrazek użytkownika Anonim
Mariusz

Czy planowane jest kontynuowanie współpracy z Fame MMA lub rozważane są patronaty nad innymi wydarzeniami sportowymi?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Tak, planujemy dalszą współpracę i nie wykluczamy kolejnych patronatów

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy kierunek wege i wegański bedzie rozwijany ? Jaka bedzie strategia promocji i sprzedaży? Planujecie osobny serwis dla wegan?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

W tym tygodniu wprowadziliśmy gotowe obiadki wege i planujemy kolejne produkty. Mamy już białka wegańskie. Widzimy duży potencjał w tym kierunku

Obrazek użytkownika Anonim
Wojtek

Spółka radzi sobie coraz lepiej również w temacie przepływów z działalności operacyjnej. Jaki był zatem cel zwiększenia linii kredytowej z 5 mln do 8 mln PLN?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

W calu poprawy płynności. Spółka powiększa swój kapitał obrotowy ze względu na rosnącą sprzedaż.

Obrazek użytkownika Anonim
xxx

ile sklepów się srednio otwiera miesięcznie?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Otwieramy ok 4 sklepy w miesiącu

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Nie wiem jak Pan, ale przy takich planach rozwojowych ja widzę za kilka lat kapitalizację spółki na poziomie 1mld zł, co Pan na to? :-)

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Bardzo motywują mnie takie pytania akcjonariuszy :)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie sa pierwsze wrazenia Spolki po rozpoczęciu sprzedaży w Czechach?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni

Obrazek użytkownika Anonim
Mariusz

Czy spółka prowadzi rozmowy z jeszcze dużymi sieciami ? Typu Lidl, czy Dino ? Czy Go sport ?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Nie wykluczamy innych akcji pilotażowych

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Mówił Pan o ekspansji na inne kraje, czy wie już Pan jaki to kraj byłby kolejnym po Czechach?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Myślę, że inny kraj ościenny.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Z czego może wynikać mały obrót akcjami na giełdzie? Z jednej strony strach przed zakupem, z drugiej strony brak chęci sprzedaży i wiara w większy zysk?

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Myślę, że mamy inwestorów długoterminowych w akcjonariacie

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Wiem, że dużo siłowni zaopatruje się u Was. Czy nie warto by było stworzyć dla nich specjalnie dedykowanych produktów. Mam na myśli większą wagę i tańsze opakowanie, co za tym idzie cena. Na siłowniach sprzedaje się koktajle białkowe i opakowanie nie ma takiego znaczenia, jak zawartość.

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Dziękujemy za sugestię, zainteresujemy się tym tematem

Obrazek użytkownika Mateusz Pazdan
Mateusz Pazdan

Dziękuję wszystkim za uczestnictwo. Wracam do pracy. Miłego dnia !

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.