Relacja czatu z prezesem zarządu Ultimate Games: UFS2 w analogicznym okresie przynosi ok. trzykrotnie większe wpływy niż UFS1
Obrazek użytkownika Czaty
11 kwi 2023, 14:20

„UFS2 w analogicznym okresie przynosi ok. trzykrotnie większe wpływy niż UFS1” - relacja czatu z prezesem zarządu Ultimate Games

We wtorek 11 kwietnia 2023 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Ultimate Games, Mateuszem Zawadzkim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o planach rozwoju na rynku gier. Inwestorzy zadawali również pytania o odbiór gry Ultimate Fishing Simulator 2, prace nad projektem Ultimate Hunting oraz politykę dywidendową spółki.

W spotkaniu udział wzięło 550 osób, a prezes zarządu odpowiedział na blisko 50 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Ultimate Games, Mateuszem Zawadzkim. Podczas spotkania zostanie omówiona aktualna sytuacja spółki oraz dalsze plany rozwoju na rynku gier.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 11 kwietnia 2023 r. o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Dzień dobry, witam wszystkich na czacie inwestorskim. Zapraszam do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
Natalia Kieszek

Jak oceniacie odbiór premiery Ultimate Fishing Simulator 2 i jaki macie plan na dalszy rozwój produkcji? Kiedy wyjście z wczesnego dostępu?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Premiera gry była przeciętna, jednak udało się po trzech dniach przebić przez próg ocen mieszanych. Na pewno miało to wpływ na odbiór gry i dotarcie do większej grupy graczy. Obecnie skupiamy się na rozwoju produkcji. Krótko po premierze w zespole deweloperskim musiały zajść konieczne zmiany, co znacznie wydłużyło okresy dewelopmentu wersji EA.

 

Obecnie skupiamy się na funkcjonalności rozgrywki oraz wprowadzaniu zmian, które są zgłaszane przez graczy i wpływają na komfort rozgrywki. Po uporaniu się z w/w problemami, przejdziemy do implementowania nowych ficzerów.

 

Jeżeli chodzi o opuszczenie fazy EA – najlepiej byłoby to zrobić w tym roku, ale aby do tego doszło trzeba zrealizować wszystkie założenia z Road Mapy.

Obrazek użytkownika Anonim
jaros

Co się dzieje z trailerem gry do waszej największej produkcji gry Ultimate Hunting ?Czemu strona gry na steam nie została jeszcze założona ?Na jaka szacunkowa sprzedaż w EA gry liczycie ?Czy będzie ESPI informujące o założeniu karty Steam tej największej waszej gry?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Powstaje. Ultimate Hunting jest pierwszą produkcją w Ultimate Games, której oficjalny zwiastun ma zawierać sceny nakręcone bezpośrednio z gry. Nie jest to pre-produkcja. Całe zamieszanie wynika z tego, że film opublikowany w marcu 2021 nie był z gry, tylko złożonymi scenami do preview (można to nazwać prepro), który niestety zdecydowaliśmy się pokazać publicznie. Oczywiście ten krótki reveal został przyjęty bardzo optymistycznie i wzbudził duże zainteresowani fanów takich gier, ale gra wtedy jeszcze nawet nie istniała. Dewelopment UH rozpoczął się w czerwcu 2021, czyli niecałe dwa lata temu.

 

Mając na uwadze powyższe nie tworzyliśmy karty Steam, bo nie było materiałów, a pokazanie samych scen z otoczenia, które nie jest faktycznym odzwierciedleniem terenów w grze spotkałoby się z krytyką graczy w późniejszym czasie. Można więc śmiało stwierdzić, że pomimo zbudowania dużego community – projekt ogłoszony został zbyt wcześnie. Obecnie nie podajemy daty prezentacji karty Steam i Trailera.

 

Jeżeli chodzi o estymowaną sprzedaż - ciężko przewidzieć, to trochę jak wróżenie z fusów, więc wszystkie analizy i estymację pozostawiam do własnych analiz konkurencji.

 

Polityka spółki nie przewiduje podawania komunikatów o kartach/trailerach gier przez ESPI.

Obrazek użytkownika Anonim
bombek

Witam! Co z grą Ultimate Hunting? Spółka w aktualnościach z 30.12.2022 wskazała datę premiery Karty Steam oraz trailera gry jako 31.03.2023. Termin minął, co dalej? Czy gra ciagle jest w produkcji?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tak jak powiedziałem wyżej, wszystko jest zależne od dewelopmentu gry. Termin nie został dotrzymany, ale nieustannie pracujemy nad tym, żeby pojawił się najbliższym możliwym terminie przy zachowaniu jego jakości. Warto pamiętać, że trailer będzie w sporej części bazował na rzeczach wykonanych podczas tworzenia gry, jednak nie będzie to w 100% zwiastun gameplayowy. Jeżeli chodzi o stan produkcji – do finiszu jeszcze daleko, zwłaszcza jeżeli chcemy wbić się w obecną silną konkurencją tj. The Hunter: Call of the Wild oraz Way of the Hunter.

Obrazek użytkownika Anonim
bombek

Witam. Czy spółka planuje wypłacić dywidendę za rok 2022?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Spółka posiada uchwaloną politykę dywidendową i nic mi nie wiadomo, żeby w ostatnim czasie została uchylona/zmieniona.

Obrazek użytkownika Anonim
bombek

Witam. Jak wyglądają wpływy z gry UFS2? Czy kontynuacja gry przynosi większe przychody dla spółki w porównaniu do analogicznego okresu gry UFS ? Kiedy można się spodziewać wyjścia z Early Access, i kiedy ewentualnie jakieś DLC do gry?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

UFS2 w analogicznym okresie przynosi ok. trzykrotnie większe wpływy niż UFS1. Zainteresowanie UFS2 na pewno jest spore i pomimo wypuszczania DLC do pierwszej części gry, widać wiele głosów, że sequel jest lepszy przede wszystkim graficznie. Każda większa aktualizacja przynosi widoczny wzrost zainteresowania, jednak trzeba mierzyć się z problemami, które musimy rozwiązać przed wypuszczeniem pełnej wersji gry oraz dostarczenia wszystkich ficzerów zapowiedzianych w RoadMap-ie. W momencie, gdy zakończymy tworzenie wszystkich etapów, wtedy zaplanujemy pełne wydanie i jeżeli będzie możliwość to wypuszczenie DLC w tym samym czasie lub krótko po premierze. Chcielibyśmy utrzymać to na wzór wsparcia UFS1, które jak widać po ubiegłorocznej premierze potrafi nadal bić rekordy aktywności użytkowników.

Obrazek użytkownika Anonim
X5

Skąd w wynikach podana strata skoro macie 6,2 mil zysku ??

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Trzeba odróżnić wyniki jednostkowe od skonsolidowanych. Na poziomie jednostkowym jest zysk, na poziomie konsolidacji – strata. Strata wynika m.in. z przeprowadzonych testów na utratę wartości w spółkach z grupy i ma charakter “straty papierowej”. Tak samo jak za 2020 r. w wyniku przeszacowań był 30kilku milionowy zysk na poziomie konsolidacji. Zarząd analizuje i bierze pod uwagę jedynie wyniki jednostkowe.

Obrazek użytkownika Anonim
bombek

Witam. Jaki jest potencjał sprzedażowy DLC do UFS2 na przykładzie sprzedaży UFS1 w rozłożeniu na podstawka a DLC?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wszystko zależy od formy DLC. Największą popularnością cieszą się dodatki zawierające nowe mapy i ryby. Bazując na popularności dodatków w UFS1 – gracze doceniają egzotyczne miejscowości, więc będziemy też w takim kierunku iść po premierze pełnej wersji UFS2.

Obrazek użytkownika Anonim
hive

Czy będzie dywidenda w tym roku skoro wykazaliście stratę?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Strata na poziomie konsolidacji nie wpływa na dywidendę.

Obrazek użytkownika Anonim
hive

Co oznaczają w planie premier 4 pogrubione projekty z budżetami od 0,5-1,5 mil zł (to są pozycje z numerami od 26-29 ).??I dlaczego Ultimate Hunting nie jest pogrubiony????

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Dziękuję za uwagę, zaraz pogrubimy. Odnośnie projektów - są to projekty w produkcji, które nie zostały jeszcze ogłoszone.

Obrazek użytkownika Anonim
pszczółka maja

Skoro można wykazać księgową stratę z likwidacji spółek nierentownych to można wykazać i księgowy zysk. Posiadacie prawie 50% akcji Games Box ,które urosły o +100% przez kilka mies. Może więc teraz wykażecie księgowy zysk robiąc aktualizacje wyceny posiadanych akcji Games Box?????

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Zarząd nie zajmuje się wykazywaniem księgowych strat czy zysków, i najchętniej w ogóle by się tym nie zajmował, bo to nie tworzy żadnego biznesu. To przepisy księgowe narzucają konieczność przeszacowań czy testów na utratę wartości. Jeśli będzie wskazanie formalne ze strony biegłego/przepisów nadal będziemy to robić, ale nie tu należy szukać biznesu.

Obrazek użytkownika Anonim
gutman

Kiedy premiera pełnej wersji UFS 2?Kiedy mobilna wersja gry?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Odnośnie UFS2 PC - odpowiedziałem wyżej. Mobile planuje do końca czerwca br.

Obrazek użytkownika Anonim
gutman

Ile ULG szacunkowo mogła zarobić na ostatnim wzroście wartości akcji Games Box o +100%?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

0 złotych. Zarobek jest wtedy jak są pieniądze na koncie – obecnie GB nie wypłaca dywidendy, a ULG nie planuje sprzedawać akcji, więc zarobek jest czysto wirtualny.

Obrazek użytkownika Anonim
erazm

Jakie spółka zakłada wyniki w 2023 r?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Na razie nic nie zakłada, na wynik netto składa się wiele zmiennych, w tym głównie nowych premier. Cel polegający na wykazywaniu zysku netto i wypłacie dywidend od wielu już lat jest realizowany i nie przewiduję tu zmian.

Obrazek użytkownika Anonim
Szaleniec

Czy będzie bardziej niż dotychczas aktualizowany plan premier, dodatkowo czy przegląd co jest sens robić i czy współpraca z innymi podmiotami przy ambitniejszych grach jest rozważana (przypadek Starward)

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Są daty premier ustalone – większych zmian tu nie przewiduję. Współpraca z innymi podmiotami dotychczas było z tym więcej problemów niż pożytku - więc niska chęć, chyba że jakiś duży wydawca.

Obrazek użytkownika Anonim
Tom

Pani Prezesie, jaki poziom dywidendy za 2022 rok będzie Pan rekomendował?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Jeszcze nie zdecydowałem, rekomendacja będzie w maju (raport espi).

Obrazek użytkownika Anonim
Tom

Panie Prezesie, czy akcjonariusze mogą być spokojni biorac pod uwagę ostatni kurs akcji, który jest na dość niskim poziomie i sugeruje brak perspektyw dla Spółki na wymagającym rynku gameingu.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Nie wiem czy kurs akcji zawsze pokazuje perspektywy. Myślę, że znalazłoby się wiele przykładów, że jest zupełnie odwrotnie. A to, że rynek jest wymagający - to dobrze, dobre spółki przetrwają, a słabe upadną.

Obrazek użytkownika Anonim
Tom

Panie Prezesie, czy Spółka planuje w przyszłość skup akcji?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Nie sądzę.

Obrazek użytkownika Anonim
gruby2

Jaki jest obecny plan lub pomysł na dalszy rozwój spółki? Jakość i droższe gry? - playway zdaje się zaczął już to dostrzegać w ostatnich produkcjach. Wydaje się, że drobnica przestała już przynosić zyski lub zyski zostały przegonione przez koszty.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Kilka większych gier.

Obrazek użytkownika Anonim
gruby2

Czy priest simulator ma jeszcze jakąś realną szansę sprzedać się lepiej po pełnym wydaniu?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Zależy od tego jak będzie wyglądać lokalizacja gry oraz ficzery dostarczone w pełnej wersji gry. Gra jest dobrze wykonana – jednak specyficzny humor, często nie trafia do graczy. Szczegółowe pytania trzeba kierować do Prezesa Asmodev.

Obrazek użytkownika Anonim
gruby2

Czy powstaje ultimate fishing simulator 3 na unreal engine 5?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wydajmy najpierw UFS2 w pełne wersji, później będziemy myśleć o kolejnych wersjach. Biorąc jednak pod uwagę potrzeby graczy i możliwości UE5, jest wysoce możliwe, że kolejna wersja byłaby na Unreal Engine 5.

Obrazek użytkownika Anonim
gruby2

Które spółki pójdą jeszcze do likwidacji?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Większość tego co miała być zamknięta już została zamknięta. To jest biznes, tutaj decyduje się na bieżąco.

Obrazek użytkownika Anonim
gruby2

Dywidenda czy skup akcji własnych czy dofinansowanie projektów?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Dywidenda i dofinansowanie projektów.

Obrazek użytkownika Anonim
gruby2

Czy z Pana zdrowiem wszystko w porządku/stabilnie?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Dziękuję. Bywało lepiej, ale nie czas i miejsce, żeby użalać się nad swoim losem.

Obrazek użytkownika Anonim
gruby2

Czy w tym roku poznamy tajemnicze projekty z planu premier (projekt 1, 2, 3, 4)?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wszystko zależy od ich dewelopmentu. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze i gry będą już na odpowiednim etapie rozwoju to tak. Jeden z projektów powinien być wkrótce.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

1. Czy rozważa Pan zwiększenie zaangażaowania finansowego w UH (np. na zwiększenie zespołu, promocja tytułu) kosztem np. niższej dywidendy?
2. Kiedy możemy się spodziewać aktualizacji informacji o postępach prac nad UH, czy deklarowany termin EA gry w tym roku jest wciąż realny?
3. Jakie wiąże Pan nadzieje z douszczeniem UFS na rynek chiński?
4. Czy zakończone niedawno liwidacje/sprzedaże części "zbęnych" podmiotów i już dokonane odpisy to koniec "oczyszczania" gupy i spółki, czy są plany na dalasze tego typu działania? Jeśli tak to jakie i kiedy ew. możemy się spodziewać informacji w tym zakresie?
5. Czy w związku z ogłaszanymi ostatnio zwolnieniami w spółkach z brazy i generalnie w sektorze IT (np. Huuuge) planujecie Państwo tego typu działania w spółce? Czy wprost przeciwnie - rekrutujecie nowych pracowników/ zespoły?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Ad1 + Ad2 - odpowiedzi były udzielone powyżej. Jeżeli chodzi o termin premiery nie ma obecnie żadnej daty. Projekt w wersji EA musi być jakościowo na bardzo wysokim poziomie zarówno pod względem dopracowania jak i oferowanych ficzerów. Konkurencja jest silna, nieustannie rozwijają swoje produkty, więc musimy czymś się wyróżniać. Faktem jest, że konkurencyjne produkcje miały zasoby nawet 30x większe niż UH (budżety, zespoły, ludzie), więc dostarczenie wysokiej jakości i unikalnych ficzerów przy małym zespole i ograniczonym budżecie wiąże się z dość długim czasem produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
gruby2

Czy ze względu na stan zdrowia planuje pan rezygnację ze stołka prezesa? czy jeszcze marzenie o kursie 500 zl jest żywe?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Na razie nie planuje, jak RN mnie kiedyś odwoła lub złożę rezygnację to rynek dowie się z ESPI. W biznesie jak to w życiu, bywają lata grube i chude. Szansa na to, że będzie kurs 500 jest taka sama jak to, że będzie 5 zł.

Obrazek użytkownika Anonim
roky

Kiedy Espi o utworzeniu karty steam Ultimate Hunting?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Jak wspomniałem wyżej, polityka komunikatów spółki nie przewiduje puszczania takich informacji poprzez ESPI.

Obrazek użytkownika Anonim
roky

Kiedy pojawia się pierwsze przychody z UFS w Chinach?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Gra dostała numer ISBN jeszcze do premiery jeszcze musimy trochę poczekać. O wszystkich szczegółach będziemy informować na naszej stronie.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Wydaje się, że Spółka odchodzi od masowej produkcji mini gier, przestawiając się powoli na większe tytuły. W jakim kierunku Spółka chce się pozycjonować w następnych latach?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Małe produkcje są po prostu coraz trudniejsze w wypromowaniu i sprzedaży. Doskonale to widzimy po premierach na Nintendo Switch, gdzie w latach 2019-2020 niewielkie produkcje Indie prawie zawsze sprzedawały się w kilka dni od premiery w setkach sztuk, a obecnie może to być mniej niż 100.

 

Obecnie staramy się skupić na naszych najmocniejszych produkcjach – grach wędkarskich oraz innych grach zbliżonych tematycznie.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Premierę City eye nie można zaliczyć do udanych (pomimo niskiego, ale z czego wiem nie aż tak niskiego budżetu). Czy Spółka dalej widzi potencjał w tegu typu niskobudżetowych grach?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Nie.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

W jakiej części przychody Ulitmate Games są zależne od gier Ultimate Fishing Simulator? Jak w Pana ocenie na finanse Spółki może wpłynąć brak sukcesu UFS 2?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

W niewielkiej części. Mamy tak wiele gier i źródeł przychodów, że nawet jakby UFS2 nie było to nie byłoby dramatu. Jeżeli spółka generuje te 25 mln netto przychodu rocznie to UFS2 nie stanowi dużego % całości.

Obrazek użytkownika Anonim
BIG_SHORT

Na jakim etapie są największe nieopublikowane projekty spółki i kiedy możemy się spodziewać jakichkolwiek informacji na ich temat?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wyciągając wnioski z przedwczesnej prezentacji Ultimate Hunting, pozostałe projekty będą ujawniane na zaawansowanym etapie prac.

Obrazek użytkownika Anonim
BIG_SHORT

Czy jest szansa na jakieś pozytywne ESPI?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

ESPI to nie jest kanał do marketignu czy reklamy. Często dostaje maile czy pytania, dlaczego publikujemy tak mało ESPI. Dlatego, że to nie jest śmietnik - regulują to przepisy prawa, żeby było ESPI to musi być coś bardzo istotne.

Obrazek użytkownika Anonim
BIG_SHORT

Dlaczego szukany jest kolejny wydawca dla Ultimate Hunting i czy nie będzie to rozwodnienie zysku z gry na kolejny podmiot?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Ultimate Hunting to ambitny projekt, ale jednocześnie drogi i czasochłonny. Niewiele osób pamięta, ale pierwotnie powstała preprodukcja na Unity, która po prostu spotkałaby się z ogromną falą krytyki (może kiedyś pokażemy porównanie, jak wyjdzie w końcu trailer Huntinga). Właśnie wtedy została podjęta decyzja o powołaniu 3T Games i stworzenia wstępnej prezentacji na Unrealu (pisałem o tym wyżej), która została opublikowana w marcu 2021. Po pozytywnym odbiorze przez społeczność, podjęliśmy się dewelopmentu po stworzeniu roadmapy, pipeline i GDD. Wstępnie spółka 3T zakładała budżet 3-5 mln zł.

 

Niestety inflacja i specyfikacja projektu wymagała zatrudniania specjalistów np. od animacji zwierząt (czasami 40 animacji na zwierzę), których na rynku jest niewielu i są drodzy. Dodatkowo wszystkie systemy tworzone są od podstaw, a niektóre z ficzerów jak RAGs (system losowego generowania poroży) - to ogromny Research & Development i jednocześnie najbardziej skomplikowany system w grze (oba produkty konkurencji posiadają takie systemy). Niestety stworzenie Huntinga na assetach w UE5 jest prawie niemożliwe, więc pomimo oryginalnych założeń, wykorzystywania w grze dostępnych na rynku modeli 3D zwierząt - prawie wszystkie muszą zostać wykonane od podstaw w celu dostarczenia odpowiedniej jakości i realizmu.

 

Patrząc na obecny system zaawansowania prac, analizując konkurencję i ich możliwości promocji – pozyskanie znaczącego publishera, który zapewniłby ogromny marketing oraz dużą pomoc finansową, zapewniłoby grze dostarczenie ficzerów, które nigdy nie były dostępne w grach konkurencji. Społeczność i klient jest tak specyficzny - że trzeba naprawdę przykładać uwagę do każdego aspektu, który jest wykonywany w projekcie.

 

Czy będzie to rozwodnienie zysku? Na pewno, jednak wszystko zależy od warunków na jakie przystaną wydawcy – o ile jakiś się zdecyduje podjąć projekt.

Obrazek użytkownika Anonim
Cierpliwy

Czy spółka ma w planach wejść na rynek Chiński z innymi grami.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Rynek chiński jest mocno specyficzny i rządzi się swoimi prawami. Uzyskanie numerów ISBN to ciężki długi i żmudny proces, ponieważ każda gram musi być dostosowana do tamtejszych wymogów oraz zostać zatwierdzona przez odpowiednie urzędy. Na pewno będziemy certyfikować kolejne gry, ale nie będzie to szybkie.

Obrazek użytkownika Anonim
BIG_SHORT

W części spółek, których pakiety ULG sprzedał (np, Ultimate VR, Golden Eggs) byli też udziałowcy crowdfundingowi, którzy teraz zostali z bezwartościowymi udziałami, a zaufali spółkom z GK ULG. Czy było to zagranie w styli SimFabric?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

W każdej z tych firm jest Zarząd, który ma/ miał swoje plany i wizje i tam należy kierować pytania. To że ULG nie ma na pokładzie nie oznacza że te firmy są nic nie warte - poszły swoją drogą, mają swoją wizję. Ja mogę odpowiadać za spółkę którą prowadzę, spółki z grupy mają swoją autonomię, ULG jest inwestorem i oferuje współpracę w ramach grupy, ale nie każdy musi z tego korzystać.

Obrazek użytkownika Anonim
BIG_SHORT

Czy spółka mogłaby co kwartał robić podsumowanie największych projektów w grupie kapitałowej? Ich status, roadmapy może, terminy itd.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Podsumowanie tak, i były/ są takie robione. Z terminami gorzej – po wszyskich ostatnich doświadczeniach wychodzę z założenia że nie będzie podawanych żadnych terminów do czasu jak nie są na 1000% pewne.

Obrazek użytkownika Anonim
BIG_SHORT

Jak ocenia Prezes kolejne miesiące w tym roku odnośnie generowania zysku operacyjnego? Kiedy może coś się zmienić na plus?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Nie kojarzę kiedy był jakiś kwartał na minus z jednostkową stratą netto, a wiele lat już ten biznes prowadzę.

Obrazek użytkownika Anonim
love

Jakie są szacunkowe przychody i zyski za 1 Q 2023 r?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Standardowo podamy w ESPI po zaksięgowaniu kwartału.

Obrazek użytkownika Anonim
PAPIEZ

Dlaczego z likwidacji spółek wyszła tak wielka stratą za 2022 r?? Kto to policzył?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Ja widzę papierowe przeszacowanie wartości udziałów w spółkach z grupy na poziomie konsolidacji na 16 mln zł. W 2020 był taki sam papierowy zysk 30kilka mln. Tak jak było wyżej wspomniane przeszacowania wartości aktywów lub utrata wartości wynika z przepisów prawa. Dla mnie to niepotrzebna robota. Realna strata pieniężna z tytułu likwidacji spółek to 600 tys. zł. Biorąc pod uwagę korzyści wynikające z spółek, które zostały, a także przychody finansowe w poprzednich latach - są to pomijalne wartości.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysiek

Dlaczego firma nie potrafi przez dwa lata stworzyć trailera gry, ani karty steam odnośnie ultimate hunting? Przy tym nawet nie aktualizując informacji na stronie na temat deadline-u. W zasadzie nie informując kompletnie o niczym

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Odpowiadając jeszcze raz, cała komunikacja Huntinga została ogłoszona zbyt wcześnie. Krótki film, który był pokazany w marcu 2021 nie miał żadnego odzwierciedlenia przy tworzeniu gry, ponieważ jej dewelopment rozpoczął się w czerwcu 2021.

 

Właściwy zwiastun gry powstaje na podstawie samej gry, a więc jest bezpośrednio powiązany z jej rozwojem. Nie jest to pre-produkcja, a była już taka próba z Huntingiem na Unity i na pewno nie byłoby to coś czym spółka mogłaby się pochwalić lub pokazać graczom. Musimy się zdecydować, czy chcemy pokazać jakość i rywalizować z konkurencja, która sprzedała dziesiątki milionów sztuk swojej gry, czy robimy to szybko bez przyłożenia do jakości - licząc na łut szczęścia.

 

Odpowiadając więc wprost, dewelopment projektu trwa niecałe dwa lata, gdzie projekty konkurencji miały zasoby nawet 30x większe (finansowe, ludzkie) i zajmowało im to ponad trzy lata, a publikacja trailera następowała na ok. sześć miesięcy przed premierą gry. Oczywiste jest, że osiągnięcie jakości wyższej lub zbliżonej do konkurencji, przy małym zespole i budżecie będzie czasochłonne.

 

Informacje o projekcie - są przekazywane na Social Mediach regularnie w określonej liczbie. Ze względu na konkurencję, sporo rzeczy nie jest dostępnych publicznie i nie będzie aż do premiery. Jaki jest sens wyciągania unikalnych ficzerów na długo przed premierą?

 

Warto też zwrócić uwagę na to, że spółka 3TG poczyniła odpowiednie kroki w zabezpieczeniu IP, zarejestrowała i zastrzegła znak towarowy (Q3 2022) oraz wykonała od nowa branding produkcji, aby dorównać jakościowo konkurencji i wyróżniać się pośród obecnych gier łowieckich.

 

Jeżeli chodzi o kartę Steam i trailer, nie podajemy obecnie terminów. Jednak jest to priorytet obu spółek.

Obrazek użytkownika Anonim
500ziko

Odnośnie certyfikacji dla UFS w Chinach, czy spółka ma już jakieś informacje odnośnie planowanego debiutu? Odnośnie cooking Simulator który uzyskał certyfikację kilka miesięcy wcześniej wiemy, że jest plan debiutu na 2q, czy można oszacować debiut dla UFS? Jakie Prezes ma osobiste oczekiwania wobec tego rynku.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Zobaczymy kiedy wyjdzie Cooking, wtedy będzie można estymować datę (i przychody) co do UFS.

Obrazek użytkownika Anonim
Ciekawski

Jak idzie sprzedaż w 1Q 2023? Nie było znaczących premier, jak radzi sobie zatem back catalog?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Back catalog co roku przynosi między 8, a 12 mln zł przychodu. Reszta to nowe gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Belfer1

Witam, zdaję sobie sprawę, że takich pytań będzie więcej, ale chcę zapytać jaka jest prognoza kwoty dywidendy za rok 2022 i dlaczego Ultimate Games nie zwiększa procentowo tej kwoty co roku, jak to bywało w poprzednich latach. Co się dzieje (niedobrego?) w spółce i jakie są plany na przyszłe lata w związku z dywidendą.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Co do dywidendy odpowiedzi już padły.

 

Chcąc produkować lepsze i większe gry musimy zwiększać budżety na inwestycje. Obecnie finansujemy kilka większych gier. Nie można mieć wszystkiego – bez inwestycji nie będzie wzrostu, możemy oczywiście wypłacać 100% co roku – ale wtedy o nowych grach nie ma mowy.

 

Przez ostatnia lata wypłaciłem ponad 23 mln zł w dywidendach – ile za to byłoby większych gier? Pewnie z 10. Być może jakaś sprzedałaby się w kilku mln szt. – ale dziś to tylko gdybanie.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał

Proszę o przedstawienie informacji jak wygląda strategia spółki na zwiększanie przychodu i dochodu w kolejnych latach? Czy spółka zamierza zwiększyć produkcję własnych gier, a w tym czy widzi możliwość wprowadzenia na rynek tytułów o wyższym budżecie?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Strategia od lat nie uległa znaczącej zmianie. Obecnie kierujemy się bardziej w kierunku większych gier własnych ograniczając drobnicę.

Obrazek użytkownika Anonim
Patryk J.

Czy Spółka bierze pod uwagę przeprowadzenie skupu akcji własnych?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Nie.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Jaki w przybliżeniu odsetek realizowanych projektów osiąga rentowność? Czy ten odsetek zwiększył się czy zmniejszył w ostatnich latach?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Niewielki odsetek nie osiąga rentowności, powiedzmy 2, może 3 gry na 10, przy czym zazwyczaj jedna z tych 10 pokrywa koszty wszystkich innych.

Obrazek użytkownika Anonim
Bob

Czy mógł by Pan opowiedzieć coś o Ultimate Mobile, ile osób pracuje, jak idą prace nad portami gier i jakie są największe wyznania?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Najlepiej kontaktować się bezpośrednio z prezesem spółki.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Starałem się odpowiedzieć na jak największą liczbę pytań. Dziękuję za Państwa zainteresowanie spółką. Pozdrawiam serdecznie.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.