Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Akcje Rivian od IPO spadły już 70%. Na akcjach producenta aut elektrycznych traci Amazon i George Soros

Udostępnij

Rivian to producent samochodów elektrycznych, gdzie duży spadek od momentu debiutu na giełdzie ciąży w portfelu Amazona. Firma po ostatniej kiepskiej serii zaczyna realizować kamienie milowe. Rivian również opublikował list do akcjonariuszy w którym spółka podsumowała miniony rok oraz gdzie patrzy w przyszłość.

Obecna kapitalizacja Riviana wynosi 28 mld USD. Cena akcji spółki spadła od debiutu ponad -70%. Średnia docelowa q8 analityków pokrywających producenta, wynosi 51,60 USD.

RIVIAN AKCJE

CASH IS KING

Rivian zakończył pierwszy kwartał z ponad 17 mld USD gotówki w bilansie. Akcjonariusze zadają sobie pytanie, na jak długo wystarczy tej gotówki. Rivian planuje wydać ponad 7 mld USD w 2022 r. na kapitał i koszty operacyjne. 

Spółka zapowiedziała, że „skoncentrowała swoją mapę drogową", aby zapewnić, że środki pieniężne wystarczą do 2025 r. i do uruchomienia drugiej platformy pojazdów - R2.


np_file_144963

Flagowy model Rivian R1T zaparkowany pod budynkiem giełdy w Nowym Jorku w dniu debiutu. Bloomber.

Zobacz także: Elon Musk chce wiedzieć ile treści na Twitterze to spam. Przejęcie wisi na włosku

Wall Street zgadza się z firmą. Analitycy przewidują, że w latach 2022-2024 spółka będzie wypracowywała od 13 do 14 mld USD środków pieniężnych.
Pierwsze dwa produkty komercyjne Rivian, pickup R1T i samochód sportowo-użytkowy R1S, są zbudowane na wspólnej platformie.Platforma R2 będzie obsługiwać nowe modele o innych rozmiarach. Druga platforma jest analogiczna do tego, jak Tesla rozwinęła swoją działalność. Najpierw Tesla wprowadziła na rynek Model S i X. Model 3 i Model Y korzystają z drugiej platformy Tesli.

Baterie są kluczowe

Łańcuch dostaw baterii to ważna kwestia dla wszystkich firm i inwestorów z branży pojazdów elektrycznych. Rivian nie jest wyjątkiem, a firma szacuje, że produkcja baterii wzrośnie 20-krotnie w ciągu najbliższych 10 lat.

Rivian dąży do zacieśnienia współpracy z producentami akumulatorów i innymi firmami w łańcuchu dostaw akumulatorów, aby zapewnić sobie konkurencyjne koszty ich produkcji. Strategia ta jest realizowana przez większość dużych producentów samochodów, którzy planują produkować miliony pojazdów elektrycznych rocznie do końca dekady.

Teraz muszą zbudować pojazdy

Największym wyzwaniem dla Rivian w nadchodzącym roku będzie zwiększenie produkcji. Budowanie samochodów nie jest łatwe. „Skalowanie produkcji pojazdów jest nietrywialne, ponieważ każda jednostka stanowi skomplikowaną symfonię dostaw komponentów" - informuje spółka swoich akcjonariuszy..

Firma planuje dostarczyć 25 000 sztuk w 2022 roku. Firma ma wystarczające moce produkcyjne na około 150 000 sztuk, ale Wall Street nie przewiduje wzrostu sprzedaży powyżej 100 000 sztuk aż do 2024 roku. Jest to również rok, w którym analitycy przewidują dodatni zysk brutto za cały rok. Przebicie szacunków analityków będzie kluczowe dla akcji w nadchodzących kwartałach.

Wolniejszy od oczekiwanego wzrost produkcji, w połączeniu z inflacją i rosnącymi stopami procentowymi, osłabił entuzjazm inwestorów względem inwestorów Riviana.

Inne artykuły o Rivian: Kurs Rivian, producenta elektrycznych aut terenowych, rośnie jak na drożdżach od IPO / Rivian, producent elektrycznych pickupów i SUV-ów z USA, szykuje się do debiutu na Wall Street. Inwestorzy z Polski mogą wziąć udział w tym IPO / Amazon składa zamówienia na pojazdy Rivian, a producent aut elektrycznych podbija serce Wall Street - otrzymał 8 rekomendacji kupuj / George Soros inwestuje w akcje Rivian. Kurs producenta samochodów elektrycznych spadł od szczytu już 60% / Sytuacja akcji spółek producentów EV jest zmienna, jak w przypadku kryptowalut. Rivian zwiększa produkcję, ale analitycy obniżają cenę docelową / COO Riviana odchodzi na emeryturę. Akcje spółki po euforycznych wzrostach spadają na łeb na szyję / Amazon ratuje giełdę, a Rivian ratuje Amazona

Udostępnij