Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Targi Gamescom 2019 już wkrótce. Wiemy co pokaże CD PROJEKT, Techland, 11 bit studios i inni producenci gier z GPW oraz NewConnect

Udostępnij

W dniach 20-24 sierpnia odbędą się w Kolonii targi Gamescom, na których pojawią się najważniejsze firmy z branży gier komputerowych. W tym roku targi mogą przyjąć wyjątkowo polski charakter. Po głośnych zapowiedziach podczas czerwcowych targów E3, czas na pokazanie kolejnych gameplayów z wyczekiwanych produkcji jak „Cyberpunk 2077” czy „Dying Light 2”. Sprawdzamy co polscy producenci gier zaprezentują tym razem.

Gamescom to drugie największe targi gamingowe na świecie, zaraz po E3. Są organizowane od 2009 roku w niemieckiej Kolonii. W tegorocznej edycji weźmie udział szeroka reprezentacja spółek z warszawskiego parkietu. Na targach Gamescom w Kolonii swoją obecność zapowiedział CD PROJEKT, 11 bit studios, CI Games, Artifex Mundi, Boom Bit. Również pojawią się spółki z NewConnect - Forever Entertainment, Varsav Game Studios, 7Levels, jak i spoza giełdy - Klabater czy Techland.

gamescom

Zobacz także: Targi E3 2019 za nami. Oto aktualny kalendarz premier gier polskich producentów

CD PROJEKT - Cyberpunk 2077 wciąż na topie

CD PROJEKT będzie w Kolonii przez cały czas trwania konferencji. Głównym punktem programu podczas tegorocznego Gamescomu będzie oczywiście „Cyberpunk 2077”. W ostatnio wydanym komunikacie spółka poinformowała, że tytuł zostanie zaprezentowany na żywo przez deweloperów.

Jest to bardzo dobra informacja dla wszystkich fanów, ponieważ będzie to coś nowego na temat Cyberpunka od czasu targów E3. Niedawno media obiegła informacja, że w grze pojawi się poziom trudności hardcore, ale to gracz zdecyduje w jakim trybie będzie grać. Również w najnowszej produkcji CD PROJEKT nie będzie skalowania poziomu przeciwników, co daje pełną swobodę w odkrywaniu otoczenia.

Co ciekawe, CD PROJEKT przygotowuje kwalifikacje do oficjalnego konkursu cosplayowego „Cyberpunk 2077”. Odbędą się one 23 sierpnia, a na zwycięzcę czeka nagroda w wysokości 2 tys. USD oraz zestaw cyberpunkowych gadżetów. W ostatecznym finale konkursu można wygrać nawet 30 tys. USD.

Przypominamy, że premiera Cyberpunka będzie miała miejsce 16 kwietnia 2020 roku.

Zobacz także: Cyberpunk 2077 pojawi się na Gamescom 2019

Techland - Dying Light 2 to druga, wyczekiwana gra po Cyberpunku

Wrocławska spółka Techland, podobnie jak CD PROJEKT, szykuje się do premiery swojego wielkiego tytułu na wiosnę 2020 roku. Wtedy to pojawi się druga część „Dying Light”. Fabuła tej produkcji jest osadzona piętnaście lat po wydarzeniach z pierwszej części. Podczas targów Gamescom zostanie zaprezentowana półgodzinna rozgrywka z najnowszego tytułu.

- W tym roku pojawimy się na stoisku Koch Media, naszego długoletniego partnera. Na Gamescomie pokażemy mediom demo gry Dying Light 2, które zostało już fantastycznie przyjęte na tegorocznych targach E3 w Los Angeles, gdzie zdobyło ponad 40 nagród i nominacji. Prawie półgodzinna rozgrywka, którą zaprezentujemy, pokazuje całą gamę nowych możliwości rozgrywki, a także nasz autorski system wyborów i konsekwencji. Nie możemy się doczekać, jak demo naszej gry zostanie odebrane przez media europejskie. Gamescom to kolejny ważny krok w kampanii promocyjnej Dying Light 2 - najambitniejszej do tej pory produkcji Techlandu, która ukaże się wiosną 2020 roku – podkreśla Karol Bach, CFO spółki Techland.

Zobacz także: Techland publikuje nowy zwiastun i zapowiada na wiosnę 2020 r. premierę Dying Light 2

CI Games szykuje się do premiery kolejnej części Snipera

Na początku lipca CI Games poinformowało, że prace nad trybem multiplayer w kolejnej części Snipera dobiegają końca. Prezes spółki zapowiedział, że w ciągu najbliższych tygodni zostanie podana ostateczna data premiery. Może poznamy ją podczas targów w Kolonii?

- Zdecydowanie podtrzymuję, że premiera nastąpi w tym roku, w ciągu kilku tygodni podamy dokładną datę premiery. Od pewnego czasu całą grę można przejść od początku do końca, jesteśmy na etapie poprawiania i szlifowania gry oraz usuwania błędów. Kończymy również pracę nad multiplayer. Zależy nam na wydaniu jakościowego produktu na konsole oraz PC – zapowiada Marek Tymiński.

Podtrzymanie daty premiery jeszcze na ten rok jest możliwe dzięki udanej emisji akcji, podczas której CI Games pozyskało około 10 mln zł. Oprócz kontynuacji Snipera, podczas targów Gamescom polska spółka zaprezentuje również produkcje z serii United Label. Mowa tutaj o „Roki” oraz „Eldest Soul”. Podczas targów E3 otrzymały one nominacje do kilku nagród.

CI Games również pracuje nad drugą częścią „Lords of the Fallen”, jednak dotychczas nie przygotowano jeszcze planu projektu. Tym samym mBank ograniczył finansowanie spółce do czasu otrzymania planu realizacji kolejnej produkcji.

Zobacz także: CI Games kończy pracę nad trybem multiplayer w Sniper Ghost Warrior Contracts i podtrzymuje termin premiery w 2019 roku

11 bit studios - już niedługo premiera Children of Morta

Warszawska spółka znana z takich tytułów jak „Frostpunk” oraz „This War of Mine” również wybiera się na targi w Kolonii. Obecnie 11 bit studios przygotowuje się do premiery gry „Children of Morta”, której jest wydawcą i której premiera będzie mieć miejsce już we wrześniu.

11 bit studios pracuje obecnie nad swoją największą produkcją, a mowa tutaj o „Projekcie 8”. Na temat tego tytułu spółka nie zdradza zbyt wielu szczegółów. Ostatnio analitycy z Erste Securities opublikowali raport, w którym zakładają, że premiera nowej gry studia nastąpi w pierwszej połowie 2021 roku. Liczbę sprzedanych kopii szacują na 2,4 mln w roku premiery, co wskazuje, ich zdaniem, na przychody gry na poziomie 147 mln zł.

Zobacz także: Erste Securities rekomenduje "kupuj" 11 bit studios

Artifex Mundi również pojawi się w Kolonii

Spółka Artifex Mundi rozpoczęła ostatnio kampanię marketingową swojej najnowszej produkcji „Hot Shot Burn”. Jest to gra typu arena shooter przeznaczona dla 2-4 graczy, inspirowana serialem „Rick and Morty”. Bohaterami są gladiatorzy, a każdy z nich posiada unikatowe umiejętności oraz własną broń. Gra będzie dostępna na platformie Steam we wczesnym dostępie już od 15 sierpnia.

- Gamescom będzie kolejnym etapem w rozpoczętej w połowie lipca kampanii marketingowej, która zaczęła się od udostępnienia graczom otwartych testów wersji beta gry. Na początku sierpnia mamy zaplanowany pokaz gry podczas Evolution Championship Series (EVO) w Las Vegas (2-4 sierpnia). 15 sierpnia udostępniamy pełną wersję grę w formie wczesnego dostępu (tzw. Early Access) na platformie Steam, a następnie jesteśmy obecnie na Gamescom oraz PAX. Na Gamescom prasa będzie miała okazje zobaczyć content z pierwszego update’u gry - będzie to zupełnie nowa postać i mapy – komentuje Przemysław Błaszczyk z Artifex Mundi.

Spółka poinformowała również, że ich najnowsza gra będzie mieć premierą na początku 2020 roku. Produkcja jest przeznaczona na PC oraz konsole, a rozgrywka będzie dostępna zarówno w trybie online jak i offline.

artifex

Źródło: Steam

BoomBit bez pokazów gier

BoomBit jeszcze przed debiutem giełdowym prezentował się na targach Gamescom. W zeszłym roku spółka poszukiwała w Kolonii nowych kontaktów, aby stworzyć nowe projekty. W tym roku, już po majowym debiucie na GPW, spółka również wystąpi na konferencji w roli biznesowej. Nie będzie pokazywać żadnej gry.

- Na Gamescom w Kolonii pojawi się nasz dział Business Development. Odbędzie szereg spotkań ze studiami deweloperskim, które potencjalnie mogłyby z nami współpracować. Wydawanie gier zewnętrznych twórców to jeden z filarów działalności BoomBit – nasze narzędzia business intelligence pomagają optymalizować grę, poprawiać jej parametry przez co zwiększają szanse na jej sukces – powiedział Marcin Olejarz, prezes BoomBit.

Dla spółki druga połowa 2019 roku to intensywny czas premier. Po słabych wynikach z czerwca, gdzie przychody były na poziomie około 4 mln zł, BoomBit liczy na znaczną poprawę po debiucie nowych gier. Jeszcze w tym roku planuje wydanie m.in. „Archery Club”, „Cooking Festival”, „Dancing Dreamer”, „Mighty Heroes”.

Zobacz także: Przychody Boombit w czerwcu w dół. Spółka przygotowuje się do serii premier gier w drugiej połowie roku

Klabater - najważniejsze targi w historii spółki

Klabater nie jest jeszcze notowany na warszawskim parkiecie, ale już niedługo się to zmieni. Spółka zapowiada debiut na rynku NewConnect, a targi Gamescom będą dla niej najważniejsze w historii. Podczas targów w Kolonii spółka zaprezentuje trzy produkcje - „Crossroads Inn”, „Skyhill: Black Mist” oraz „Help Will Come Tomorrow”.

- Dla Klabatera będą to najważniejsze targi Gamescom w historii. Jesteśmy w przededniu swojego debiutu giełdowego na parkiecie NewConnect, a sukces jakościowy i rynkowy naszej ostatniej gry, We. The Revolution, sprawił że znaleźliśmy się w gronie wydawców i producentów wzbudzających duże zainteresowanie na świecie i w Polsce. Do targów jeszcze niemal miesiąc, a nasz kalendarz pokazów jest już mocno zapełniony dziennikarzami, którzy sami się do nas zgłaszają. Media chcą sprawdzić, w którą stronę się rozwiniemy, bo kierunek, którym podążamy różni się od tego, co proponuje większość twórców i wydawców gier. Konsekwentnie stawiamy na gry, które na swój sposób są ciekawymi opowieściami, niezależnie od gatunku. Staramy się je podać w zaskakującej formie, tak by nawet gra akcji niosła za sobą jakieś drugie dno. To różni nas od firm, które skupiają się na odcinaniu kuponów od swoich poprzednich produkcji lub taśmowo wydają gry obliczone na masowego odbiorcę – komentuje Michał Gembicki, prezes Klabatera.

Ostatnią produkcją od Klabatera jest gra „We. The Revolution”, osadzona w czasach Rewolucji Francuskiej. Inspiracją dla ich tytułów są wydarzenia z przeszłości. Spółka chce znaleźć się w gronie wydawców i producentów tj. 11 bit studios czy Devolver.

Zobacz także: Klabater szykuje się na Gamescom

Nowa gra od Varsav Game Studios

Na targach Gamescom spółka zaprezentuje zarówno symulator pszczoły jak i swoją najnowszą produkcję, którą zapowiedziała we wtorek. Mowa o „Giants Uprising”, gdzie gracz wciela się w rolę olbrzyma i mści się na ludziach. Warszawska spółka również będzie prowadzić rozmowy biznesowe na stoisku Big Ben Interactive.

Varsav Game Studios planuje premierę symulatora pszczoły jeszcze w tym roku. Dokładnie ma ona nastąpić w IV kwartale 2019. Polska spółka podczas targów E3 odniosła już spory sukces, ponieważ jej gra została nominowana do nagrody „Unreal E3 Awards”.

- Jak co roku wybieramy się na Gamescom, na dodatek w tym roku będziemy obecni aż na dwóch strefach - największym stoisku w historii Spółki w części entertainment oraz na stoisku Bigben Interactive w części biznesowej. Na obu będziemy oczywiście udostępniać graczom grywalną wersję Bee Simulator. Natomiast oprócz Bee Simulator na naszym stoisku planujemy pokazać także naszą drugą grę, ogłoszoną w 30 lipca Giants Uprising. Będzie to pierwsza znacząca okazja do przetestowania na graczach naszej wizji na kolejną „grę z innej perspektywy” z naszego studia. Plan wydawniczy na ten tytuł to 2020 rok, ale liczymy, że przygotowane na targi demo i wizja końcowego kształtu produktu spodoba się dziennikarzom i graczom – komentuje wiceprezes spółki, Łukasz Rosiński.

Bloober Team - Blair Witch pojawi się na tydzień przed premierą

Już tylko miesiąc dzieli fanów horroru „Blair Witch Project” od premiery gry na konsole XBOX. Spółka Bloober Team przygotowuje się do targów E3, podczas których zaprezentuje jeszcze fragmenty swojej najnowszej produkcji.

Nie bez powodu premiera „Blair Witch” odbędzie się jeszcze w tym roku. Dokładnie 20 lat temu świat kina ujrzał horror „Blair Witch Project”. Czarownica w produkcji Bloobera nie będzie tylko straszną istotą. Twórcy chcą pokazać jej obezwładniającą siłę i nieograniczoną władzę nad lasem, w którym znajduje się bohater.

Zobacz także: Kurs akcji Bloober Team na rocznych maksimach. Spółka opublikowała oficjalny gameplay z gry „Blair Witch”, której premiera już za miesiąc

Forever Entertainment szykuje kolejną niespodziankę

Forever Entertainment zaskoczyło inwestorów podczas targów E3, kiedy zaprezentowało swój najnowszy tytuł, czyli „Panzer Dragoon Remake”. Tym samym spółka notowana na NewConnect rozpoczęła nowy segment swojej działalności, czyli tworzenie nowych wersji kultowych gier. Premiera dawnego hitu ma mieć miejsce zimą tego roku.

Spółka również wybiera się do Kolonii i podobnie jak w przypadku targów E3, szykuje niespodziankę, jednak prezes nie zdradza szczegółów. Na Gamescom zostanie zaprezentowane kilka tytułów od gdyńskiej spółki m.in. „Rise Eterna” oraz druga część „Hollow”.

- Na najbliższych targach Gamescom w Kolonii zaprezentujemy tytuły: Hollow 2, Rise Eterna, The Mansion oraz rozpoczniemy promowanie naszej technologii Sterio. Oczywiście targi są miejscem, gdzie chcemy pozytywnie zaskoczyć naszych obecnych i przyszłych graczy, więc mamy jeszcze jedną niespodziankę w zanadrzu – zapowiada prezes Zbigniew Dębicki.

Zobacz także: Panzer Dragoon to dopiero początek. Forever Entertainment stawia na remaki starych gier i zapowiada drugą część kultowej produkcji

Ostatnio spółka zaskoczyła również inwestorów szacunkowymi wynikami za I półrocze 2019 roku. Zarząd oszacował przychody na ponad 6 mln zł, co oznacza wzrost o 91% wobec tego samego okresu w 2018 roku. W II półroczu Forever Entertainment planuje premiery takich gier jak „Hollow 2”, „Cooking Simulator” czy „Ultimate Fishing Simulator”.

Zobacz także: Forever Entertainment zadziwił inwestorów szacunkowymi wynikami. Znamy najważniejsze silniki wzrostu producenta gier na drugą połowę roku

Carbon Studio z technologią VR

Carbon Studio to spółka zajmująca się grami w technologii VR, która niedawno zadebiutowała na giełdzie. Podczas targów zaprezentują swój nowy projekt jakim jest „The Wizards -Dark Times”. Gracz dzięki wirtualnej rzeczywistości może wcielić się w rolę czarodzieja, który broni swojego królestwa.

- Gamescom pozwala nam dotrzeć nie tylko do szeroko pojętej społeczności graczy, ale również do przedstawicieli prasy, jak i twórców na platformie YouTube. Naszym priorytetem jest rozpoczęcie marketingu gry The Wizards - Dark Times i pokazanie światu po raz pierwszy, jak wygląda ulepszona rozgrywka w zaprojektowanym przez nas świecie magii. Te pokazy będą dla nas jednocześnie wyznacznikiem tego, co już zrobiliśmy dobrze, i tego, co warto zrobić lepiej.

Nasza obecność na Gamescom to również doskonała okazja do poszerzenia rozpoznawalności marki Carbon Studio, a zarazem budowy społeczności naszej gry The Wizards. Posiadamy kanał społecznościowy na platformie Discord, gdzie gracze (i nie tylko) mogą porozmawiać z pracownikami studia, otrzymać odpowiedzi na nurtujące pytania, a także dzielić się między sobą obrazkami czy filmami. Pośrednio i bezpośrednio mamy nadzieję zachęcić jak największą liczbę osób do aktywnego udziału – mówi Aleksander Caban, prezes spółki.

Carbon Studio jest również wydawcą gry logiczno-eksploracyjnej DREAMO. Została stworzona przez studio Hypnotic Ants. Na targach Gamescom będzie można po raz pierwszy zobaczyć grywalną wersję tego projektu. Gra dostępna będzie na platformę PC, a także w osobnej wersji na platformy PC VR.

carbon studio

Źródło: Carbon Studio

Zobacz także: Debiut Carbon Studio: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce?

7Levels poszukuje kontaktów biznesowych

Spółka 7Levels notowana na NewConnect również wybiera się do Kolonii. Jest to idealny moment przed premierą gry Jet Kave Adventure. Jak mówi wiceprezes spółki, targi Gamescom są świetną okazją do nawiązania kontaktów biznesowych, a w planach są spotkania z europejskim oddziałem Nintendo.

- Uznaliśmy, że odbywa się on zbyt blisko, by mogło nas tam zabraknąć – tym bardziej, że niebawem planowana jest premiera naszej nowej gry, Jet Kave Adventure. Dzięki wsparciu organizacji Indie Games Polska, będziemy częścią polskiego stoiska w strefie biznesowej (hala 4.1, stoisko D-071g), w której planujemy spotkać się nie tylko z prasą, ale też z potencjalnymi partnerami biznesowymi i z europejskim oddziałem Nintendo – komentuje Krzysztof Król, wiceprezes 7Levels.

Jak widać, tegoroczna reprezentacja polskich spółek na targach Gamescom jest liczna. Możemy być dumni z naszego gamingu, który może jeszcze wiele pokazać na arenie międzynarodowej.

Udostępnij