63 spółki, które planują debiut na NewConnect w 2021 r.
W tym roku na NewConnect wybiera się wyjątkowo liczne grono spółek. Aż 63 firmy zadeklarowały chęć wejścia na rynek alternatywny, a kilka kolejnych w następnych latach. Szykuje się więc bardzo ciekawy rok na giełdzie.
Na NewConnect wybiera się kilka podmiotów z dynamicznie rozwijającego się sektora biotechnologicznego i popularnego sektora energii odnawialnej. Także jest kilka ciekawych spółek z branż trochę bardziej tradycyjnych.
Największą grupę, tak jak w poprzednim roku, stanową spółki z branży gamingowej. W tym gronie wyróżniają się podmioty zależne od spółek już notowanych, w szczególności Grupy Playway, Grupy Movie Games i Grupy Ultimate Games. Wejdą na rynek też podmioty powiązane z The Dust, czy Gaming Factory.
Postaraliśmy się zebrać informacje o jak największej liczbie spółek: czym się zajmują, co mają w planach, czy chcą przeprowadzić emisję akcji i kiedy zamierzają zadebiutować na giełdzie. Zapraszamy do lektury.
Zobacz także: 20 spółek, które w 2021 roku zamierzają przejść z NewConnect na główny rynek GPW
Lista spółek zamierzająca zadebiutować na NewConnect w 2021 r.
- Spółki z sektorów biotechnologicznego i med-tech:
- Spółki z sektora energii odnawialnej (fotowoltaika):
- Spółki z pozostałych sektorów (poza gamingiem):
- Spółki z branży gamingowej:
- Spółki z grupy PlayWay (gaming):
- Spółki z grupy Movie Games (gaming):
- Spółki z grupy Ultimate Games (gaming):
- Spółki zamierzające zadebiutować na giełdzie w następnych latach:
Spółki z sektorów biotechnologicznego i med-tech
Na giełdę wybiera się kilku przedstawicieli spółek z szybko rozwijających się sektorów biotechnologii i med-tech.
Genomtec
Bliski debiutu na NewConnect jest Genomtec. Spółka już złożyła dokument informacyjny i planuje zadebiutować jeszcze w I kwartale 2021 r.
Genomtec tworzy innowacyjny, mobilny system diagnostyczny Genomtec ID bazujący na autorskiej technologii SNAAT. Trwająca pandemia sprzyja zapotrzebowaniu na podobne urządzenia.
„Sukcesywnie i zgodnie z harmonogramem rozwijamy nasze flagowe rozwiązanie – Genomtec ID. Ten innowacyjny, mobilny system diagnostyczny pozwoli na błyskawiczną diagnostykę genetyczną, która nie będzie musiała być przeprowadzona w laboratorium, przez wykwalifikowanych diagnostów.” - mówi Miron Tokarski, założyciel i prezes Genomtec.
„Swoją działalność dywersyfikujemy poprzez testy diagnostyczne w technice RT-LAMP w kierunku SARS-CoV-2. Opracowaliśmy i wdrożyliśmy do sprzedaży testy jedno- i dwugenowe. Nasze test są zdecydowanie szybsze niż RT-PCR cechują się przy tym równym lub lepszym limitem detekcji. Jednocześnie parametry czułości i swoistości są porównywalne. W ostatnim czasie przeprowadziliśmy wnikliwe badania, które potwierdziły skuteczność naszego zestawu Duo Kit w wykrywaniu nowych szczepów wirusa tj. odmiany brytyjskiej, południowoafrykańskiej i brazylijskiej” - dodaje Tokarski.
W następnych latach spółka zamierza rozwijać też projekt o nazwie Genomtec Tumor, który bazuje na rozwiązaniach i technologii Genomtec ID. Jego potencjał będzie wykorzystany np. w płynnej biopsji lub badania markerów białkowych.
Spółka zakończyła w 2020 r. pierwszą ofertę publiczną akcji i pozyskała 8 mln zł, które zostaną przeznaczone na przygotowanie do komercjalizacji i masowej produkcji platformy Genomtec ID.
Zobacz także: Oferta publiczna akcji Genomtec, analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce?
Bioceltix
Finalizuje pracę nad dokumentem informacyjnym Bioceltix, biotechnologiczna spółka z sektora medycyny weterynaryjnej. Zarząd spodziewa się debiutu na przełomie I i II kwartału tego roku.
Bioceltix opracowuje leki biologiczne stosowane w leczeniu zwierząt.
„Aktualnie Bioceltix realizuje równolegle kilka projektów. Pracujemy nad produktami leczniczymi na atopowe zapalanie skóry u psów i do leczenia zmian zwyrodnieniowych stawów u psów, zajmujemy się również chorobami koni i kotów. Projekty są na różnym etapie zaawansowania, ale łączy je to, że wszystkie dotyczą chorób o podłożu autoimmunologicznym. To jest ważna cecha naszej technologii, że mamy możliwość prowadzenia prac nad różnymi jednostkami chorobowymi o wspólnej etiologii, które pozornie nie mają ze sobą wiele wspólnego. W miarę możliwości będziemy dalej rozbudowywać nasze portfolio produktów leczniczych” - mówi dr Paweł Wielgus, członek zarządu Bioceltix.
Spółka niedawno zakończyła rundę finansowania pre-IPO pozyskując 4 mln zł na finansowanie badań. W planach jest też oferta publiczna.
„Mamy w planach związaną z debiutem ofertę publiczną, w której jesteśmy ograniczeni ustawowym limitem na poziomie 2,5 mln Euro. Dzięki zebranym środkom będziemy w stanie finansować rozwój całego portfolio produktowego” - wyjaśnia Paweł Wielgus.
Healthnomic
Healthnomic, spółka z branży medtech specjalizująca się w zdalnej diagnostyce oraz rozwoju autorskiej platformy telemedycznej, zamierza wejść na NewConnect. Jest w trakcie negocjacji umów na wprowadzenie akcji do obrotu.
„Jesteśmy podmiotem oferującym kompleksowe rozwiązanie do zdalnego zarządzania procesem diagnostyczno-terapeutycznym chorób cywilizacyjnych. Nasi specjaliści oraz współpracujący z nami lekarze rodzinni zajmują się diagnozą obturacyjnego bezdechu sennego (OBS), a w niedalekiej przyszłości również chorób układu krążenia oraz przewlekłej obturacyjnej choroby płuc” - mówi Dariusz Głogowski, prezes zarządu Healthnomic.
„Badania są obsługiwane przez nasz autorski system telemedyczny OmniHealth z którym kompatybilne będą zarówno urządzenia diagnostyczne jak i terapeutyczne. Za niedługo zamierzamy bowiem wprowadzić do oferty urządzenia CPAP i EPAP, które służą do leczenia zaburzeń oddychania” - dodaje Głogowski.
Spółka niedawno zakończyła ofertę prywatną, z której pozyskała 2,5 mln zł na dalszy rozwój, w tym rozwój nowego urządzenia diagnostycznego, opracowania autorskiego rozwiązania EPAP. Zarząd rozważa też akwizycję placówki medycznej.
„Wstępnie przed debiutem planujemy zorganizować ofertę publiczną akcji za pośrednictwem jednej z platform crowdinvestingowych. Póki co za wcześnie jednak na przedstawienie szczegółów” - dodaje prezes.
Zobacz także: Healthnomic pozyskał 2,5 mln zł z pierwszej rundy finansowania
Spółki z sektora energii odnawialnej (fotowoltaika)
Szybko rosnącym sektorem jest fotowoltaika. W ostatnim czasie cieszy się on dużym zainteresowaniem na giełdzie. W 2021 r. pojawią się nowe spółki na NewConnect także z tej branży.
Stilo Energy
Stilo Energy, spółka działająca na rynku fotowoltaiki szykuje się do debiutu na NewConnect. Spółka w grudniu zakończyła z sukcesem ofertę publiczną akcji, z której pozyskała 9,2 mln zł na zwiększenie dynamiki wzrostu działalności.
„Prowadzimy zaawansowane prace nad dokumentem informacyjnym. Mamy nadzieję, że debiut mógłby nastąpić na przełomie I i II kwartału br.” - mówi Piotr Siudak, prezes zarządu Stilo Energy.
Stilo Energy specjalizuje się w projektowaniu instalacji fotowoltaicznych opartych na technologii mikrofalowników montowanych bezpośrednio na dachu. W systemach tych moduły fotowoltaiczne pracują równolegle, a nie szeregowo jak to ma miejsce przy falownikach centralnych. Oznacza to, że każdy moduł pracuje zawsze z dostępną maksymalną mocą.
„W naszej ofercie to rozwiązanie jest dostępne stale jako podstawowe. Dla klienta oznacza to, że nie musi on ponosić dodatkowych kosztów, chcąc posiadać efektywniejszą ekonomicznie technologię” - wyjaśnia Siudak.
„Skala naszej działalności pozwala nam na zakupy bezpośrednio u producentów. Zamawiamy u nich gotowe panele fotowoltaiczne oraz mikrofalowniki, co generuje oszczędność rzędu 20-50% w zależności od produktu. Jednocześnie sami wykonujemy elementy konstrukcji, na której montowane są panele oraz falowniki, dzięki czemu jesteśmy w stanie zrealizować najbardziej skompilowane projekty” - dodaje.
Spółka oferuje ponadto dodatkowe usługi: począwszy od bezpłatnego audytu i zaprojektowania instalacji, poprzez dobór odpowiednich komponentów do rzeczywistych potrzeb, po uruchomienie i monitorowanie instalacji. Udziela także wsparcia w pozyskaniu kredytu i przygotowaniu niezbędnych dokumentów. Zespół Stilo Energy w całym kraju liczy około 500 osób.
Zobacz także: Stilo Energy pozyskało ponad 9 mln zł z oferty publicznej
Sunday Energy
Na 2021 r. planuje debiut Sunday Energy. Zarząd liczy na rozpoczęcie notowań na przełomie II i III kwartału.
Sunday Energy jest dostawcą rozwiązań z rynku PV i bezpośrednim, certyfikowanym przedstawicielem wiodących światowych producentów komponentów OZE. Działalność spółki opiera się na dwóch filarach: import i sprzedaż paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów rynku OZE oraz projektowanie i budowa farm fotowoltaicznych.
„Cały czas intensywnie rozwijamy podstawowy zakres naszej działalności, związany z importem i handlem najwyższej jakości komponentami PV uznanych światowych producentów. Oczywiście w Sunday Energy cały czas stawiamy na rozwój skali naszej działalności także w innych segmentach OZE, dlatego aktualnie intensywnie rozwijamy projekty własnych farm fotowoltaicznych. Budujemy również sieć dystrybucji szybko zyskujących na popularności powietrznych pomp ciepła, które w najbliższej perspektywie mogą, według nas, mieć skokowy wzrost sprzedaży podobny do rynku fotowoltaiki” - mówi Michał Sochacki, prezes zarządu Sunday Energy i współzałożyciel spółki.
Pod koniec 2020 roku Sunday Energy pozyskał w crowdfundingu 4 mln zł z przeznaczeniem na rozszerzenie oferty o najbardziej zaawansowane technologicznie panele, rozwój projektów dot. farm fotowoltaicznych, uruchomienie nowej linii biznesowej - usługi demontażu, testowania, serwisowania, magazynowania oraz handlu używanymi komponentami OZE oraz ekspansję zagraniczną.
Sunday Energy nie planuje kolejnej emisji przed debiutem.
Zobacz także: Sunday Energy planuje debiut na NewConnect
Spółki z pozostałych sektorów (poza gamingiem)
Na NewConnect wybiera się też kilka spółek z trochę mniej popularnych wśród inwestorów branż, ale w wielu przypadkach są to sektory wzrostowe i z dużym potencjałem.
TenderHut
Od dłuższego czasu plan wejścia na giełdę ma technologiczna grupa kapitałowa TenderHut. Spółka ma zamiar najpierw wejść na NewConnect, a potem jak najszybciej przenieść się na główny parkiet GPW. Już niedługo TenderHut złoży dokument informacyjny na GPW. Wspiera ich w tym procesie DM INC.
TenderHut opiera działalność na trzech filarach: outsourcing, wdrażanie systemów laboratoryjnych oraz venture building.
„W obszarze outsourcingu zakładamy stabilne wzmacnianie pozycji SoftwareHut oraz mocny nacisk na kolejne usługi jakie proponuje ExtraHut (UI/UX/design) oraz ProtectHut (cyberbezpieczeństwo). W obszarze laboratoryjnym (Solution4Labs, Holo4Labs) liczymy na mocny rozwój związany z planowanym przejęciem naszej konkurencji poza Polską” - mówi Robert Strzelecki, prezes TenderHut.
„Venture building to temat sam w sobie i wiele możliwości zarówno rozwoju naszych obecnych spółek, projektów w fazie inkubacji, jak i otwarcie się na pomysły płynące z zewnątrz. Wsparciem rozwoju naszych startupów i corpupów może też być przejęty w zeszłym roku szwedzki akcelerator Nordic Tech House. Myślimy też o pozyskaniu środków z programów takich jak PFR Starter czy Biznest. Tutaj prace nad strategią jeszcze trwają, mamy też pomysły na połączenia z innymi podmiotami w tym obszarze, które kompetencyjnie powinny wzmocnić nasze możliwości szybkiej akceleracji spółek produktowych oraz budowy strategii rozwoju międzynarodowego” - dodaje Strzelecki.
W tym roku TenderHut zamierza wejść na NewConnect, a następnie starać się będzie o przeniesienie notowań na rynek regulowany. Wtedy też będzie przeprowadzona oferta publiczna akcji.
„TenderHut nie planuje emisji akcji w związku z wejściem na NewConnect. Oferta publiczna jest planowana w późniejszym terminie przy debiucie na głównym parkiecie GPW i zakładamy pozyskanie znaczących środków na rozwój grupy – mówimy tutaj o zakresie 20-50 mln PLN. Pozyskany kapitał chcielibyśmy wykorzystać na intensywny rozwój poprzez zwiększenie sprzedaży na globalnych rynkach oraz akwizycje. Zespół odpowiedzialny za inwestycje w swoim pipeline ma kilkadziesiąt spółek polskich i kilka zagranicznych (Europa Zachodnia, Ameryka Północna, Ameryka Południowa)” - wyjaśnia prezes.
Zobacz także: Relacja z 5. dnia Capital Market Week
Legimi
Gotowe do wejścia rynek jest Legimi, pionier na polskim rynku e-booków. Zarząd liczy na debiut w 2 kw. 2021 r.
„W naszej opinii, Spółka jest praktycznie gotowa do wprowadzenia akcji na rynek NewConnect. Jesteśmy w stałym kontakcie z GPW i wydaje się, że spółka ma wielką szansę otrzymać pozytywną decyzję dotyczącą debiutu giełdowego po przedstawieniu zbadanego sprawozdania finansowego za rok 2020. Można zatem przyjąć, że debiut giełdowy będzie mógł nastąpić najprawdopodobniej w 2 kwartale 2021 roku” - prezes zarządu, Mikołaj Małaczyński.
Pandemia wspiera biznes Legimi. Zainteresowanie usługami spółki znacząco się zwiększyło.
„Nasz biznes dynamicznie się rozwija i szybko się skaluje. Dlatego obecnie zajmujemy się onboardingiem i zapewnieniem jak najlepszych doświadczeń dla nowych użytkowników. Dodatkowo prowadzimy szeroko zakrojone kampanie marketingowe mające na celu zwiększenie konwersji nowych użytkowników. Nie zapominamy również o rynku niemieckim, gdzie sytuacja, ze względu na pandemię, wygląda bardzo podobnie i gdzie również odnotowujemy dynamiczne wzrosty nowych abonentów” – wyjaśnia Małaczyński.
Przed debiutem Legimi nie planuje dodatkowej emisji akcji.
„Do obrotu na rynku NewConnect zostaną wprowadzone wcześniej wyemitowane akcje, których emisje odbywała się zarówno w trybie emisji publicznych jak i w trybie emisji prywatnych. Wprowadzenie akcji na giełdę, stanowi swoiste zobowiązanie wobec naszych akcjonariuszy. Ma ono także na celu budowę silnych relacji z inwestorami, którzy często są również naszymi klientami i naszymi najlepszymi ambasadorami” – dodaje prezes.
Zobacz także: „Mamy nadzieję na szybki debiut na NC jeszcze w tym roku” - relacja z czatu z prezesem zarządu Legimi
Noctiluca
W drugiej połowie roku planuje debiut Noctulica.
Noctiluca jest jednym z trzech graczy na świecie rozwijających technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które dają światło przy wzbudzeniu energią. Stanowią kluczowy element wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy).
„Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazującymi właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja) i hiperfluorescencję. Obecnie rynkowo stosowane emitery pierwszej i drugiej generacji posiadają wiele niedoskonałości, dlatego producenci wyświetlaczy poszukują alternatywy” - wyjaśnia Mariusz Bosiak, CEO Noctiluca.
„Emitery Noctiluca charakteryzują się przede wszystkim większą wydajnością niż te dostępne obecnie na rynku, są tańsze, nie wymagają wykorzystania metali ciężkich podczas produkcji, pomogą wyeliminować bolączkę dzisiejszych wyświetlaczy OLED czyli tzw. „efektu wypalania”, ale co ważniejsze, szczególnie z perspektywy urządzeń zasilanych bateriami, wymagają istotnie mniej energii do świecenia” - dodaje Bosiak.
Spółka posiada dwa zgłoszenia patentowe na dwie rodziny związków chemicznych. Rozwiązaniami firmy zainteresowały się największe koncerny z branży wyświetlaczy.
Noctulica pozyskała pod koniec 2020 roku 4,2 mln z emisji prywatnej. Środki zostaną przeznaczone na rozwój technologii emiterów OLED nowej generacji. Spółka zamierza pozyskać w II kwartale 2021 r. ok. 2.5 mln zł najprawdopodobniej przy wsparciu jednej z platform crowdfundingowych.
Zobacz także: Noctiluca w drodze na NewConnect. Światowe koncerny zainteresowane polską technologią OLED
Polkon
Polkon planuje debiut na NewConnect w I połowie 2021 r. Obecnie przygotowuje dokumentację potrzebną do złożenia dokumentu informacyjnego na GPW.
Polkon to spółka specjalizująca się w segmencie budownictwa modułowego. Oferuje mikro jak i makroapartamenty oraz kontenery specjalnego przeznaczenia np. w celach gastronomicznych.
„Koniec roku dla Polkon był bardzo intensywnym czasem, pozyskaliśmy kilkanaście nowych zleceń w Polsce oraz za granicą. Jednym z nich jest kontrakt o wartości ok 86 mln PLN, podpisany z Uniwesytetem Mbarara w Ugandzie na przygotowanie i instalację akademika z zapleczem socjalnym. Przygotowaliśmy i zainstalowaliśmy również kilkadziesiąt kontenerów medycznych dla Agencji Rezerw Materiałowych, które znajdują się przy szpitalach na terenie Polski, zastępując namioty do przeprowadzania wstępnych wywiadów pacjentów. Kolejny projekt zrealizowaliśmy dla jednej z linii lotniczych we Wrocławiu, dotyczył on przygotowania zaplecza biurowo-sanitarnego.” - mówi prezes zarządu Polkon, Grzegorz Koń.
„Pracujemy również nad projektem obiektu hotelowego, rozbudową zaplecza sanitarnego dla obiektu sportowego Raków-Czestochowa dla firmy Interhal. Mamy też kilka umów na przygotowanie kontenerów socjalnych, które wykonujemy regularnie dla firm prywatnych i spółek państwowych, np. dla PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Na bieżąco, realizujemy również prywatne makro- i mikroapartamenty dla klientów z Polski i krajów UE.” - dodaje.
W 2020 r. Polkon pozyskał w crowdfundingu 2 mln zł na rozwój biznesu. Przed debiutem nie planuje kolejnej emisji akcji.
Zobacz także: „Rozwój koncentrujemy na niszy mikro- i makro-apartamentów oraz domów jednorodzinnych” - relacja z czatu z prezesem zarządu Polkon
Wealthon
Wealthon, fintech oferujący finansowanie polskim przedsiębiorcom planuje debiut na NewConnect na przełomie II i III kwartału.
„Wealthon 2021 rok traktuje jako rok rozwojowy, w którym koncentruje się na skalowaniu biznesu pożyczki ratalnej dla przedsiębiorców. Drugim strategicznym celem jest launch nowego fintechowego rozwiązania rewolucjonizującego rynek pośrednictwa kredytowego B2B - Simple.pl. Wirtualny doradca kredytowy dla firm to narzędzie, które będzie oparte na algorytmach i zautomatyzuje pracę ponad 3 tysięcy pośredników finansowych w Polsce. Docelowo pozwoli to przedsiębiorcom na wzięcie szybkiego kredytu online w każdym banku za pośrednictwem platformy. Obecnie dopracowywane są szczegóły systemu. Wealthon zakłada, że Simple.pl zostanie wprowadzony na rynek w pierwszej połowie 2021 roku” - mówi Aleksander Majchrzak, prezes Wealthon.
Wealthon w zeszłym roku pozyskał z prywatnej emisji 3 mln zł na rozwój nowego produktu, czyli pożyczki dla przedsiębiorców, która jest już w ofercie spółki. Zarząd nie wyklucza pozyskania kapitału w przyszłości, jednak na ten moment nie ma sprecyzowanych planów w tym zakresie.
CanPoland
CanPoland także zapowiada debiut na giełdzie. Spółka jest wiodącym eksporterem medycznej marihuany w Polsce. Inwestorem branżowym CanPoland jest Grupa Pelion (właściciel m.in. aptek Dbam o Zdrowie).
„Zarząd CanPoland SA dopełnił wymaganych formalności niezbędnych do podjęcia decyzji o debiucie na NewConnect. Stosowna uchwała została powzięta przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy. Spółka podjęła już kroki mające na celu wybór Autoryzowanego Doradcy i biura maklerskiego. Zakładamy, że do debiutu dojdzie w I półroczu 2022 roku” - mówi
CanPoland to polska firma farmaceutyczna, dysponująca zezwoleniami na obrót produktami leczniczymi na bazie konopi indyjskich, czyli tzw. medyczną marihuaną w Polsce oraz sprzedaż zagranicznym odbiorcom. Spółka zaprojektowała i kończy przygotowanie unikalnej w skali światowej, hybrydowej maszyny do wytwarzania medycznej marihuany. W ramach jednego ciągu technologicznego linia będzie w stanie wytwarzać surowce farmaceutyczne nie tylko z kwiatów, ale także z olejów. Obecnie jest w fazie testów linii produkcyjnej, która będzie instalowana w marcu br. Ma już podpisane 3 umowy dostaw surowca z UE, Kanady i Afryki.
Spółka zapowiedziała przeprowadzenie emisji akcji przed debiutem o wartości do 1 mln euro. Środki posłużą dokończeniu instalacji i uruchomieniu linii produkcji medycznej marihuany, zakup surowca do jej wytwarzania, a ponadto organizacje i promocję klinik wyspecjalizowanych w terapiach kannabinoidami oraz przygotowanie spółki do wejścia na Newconnect.
Planowana emisja zostanie przeprowadzona w I kw. 2021 r. na na platformie crowdfundingowej Crowdway.pl.
Zobacz także: Polski producent medycznej marihuany w emisji crowdfundingowej CanPoland. Zapowiada zbiórkę i debiut na giełdzie
Advanced Protection Systems
Kończy prace nad memorandum informacyjnym Advanced Protection Systems, spółka tworząca unikalne systemy radarowe i antydronowe. Zamierza przeprowadzić ofertę publiczną jeszcze w I kwartale 2021.
Rozwiązania spółki pozwalają m.in. chronić obiekty infrastruktury krytycznej (lotniska, elektrownie, porty, itp.), budynki rządowe i prywatne posiadłości. Zabezpieczają też duże wydarzenia kulturalne i sportowe.
„Nasza autorska technologia pozwala na zbudowanie bardzo wysokiej jakości radaru 3D w bardzo konkurencyjnej cenie, co z kolei pozwala na ich szerokie zastosowanie – daje nam to znaczącą przewagę konkurencyjną. Nasze radary znajdują zastosowania w bardzo atrakcyjnych i niezwykle dynamicznych segmentach rynku. Obecnie najbardziej skupiliśmy się na systemach antydronowych, lecz mamy sprzedaż w tak gorących segmentach jak ochrona perymetryczna, UTM (ang. Unmanned Traffic Management) czy VTOL (ang. Vertical Take Off and Landing). Ostatnie dwa segmenty dotyczą kolejno: systemów zarządzania lotami dronów oraz umieszczania radarów na pojazdach o zdolności pionowego startu i lądowania w celu zmaksymalizowania precyzji ich lotu” – mówi Maciej Klemm, CEO, Co-Founder Advanced Protection Systems.
„Atrakcyjność naszego systemu jest potwierdzona komercyjnie – już 20 kontraktami, w tym 14 w ostatnim roku. Trzeba też podkreślić, że systemy te sprzedajemy na bardzo wysokiej marży, ponad 80%, co najlepiej obrazuje wartość naszej unikalnej technologii. Pipeline potencjalnych kontraktów opiewa w tej chwili na 200 mln zł, z czego ok 70m to potencjalne kontrakty, które mogą wydarzyć się w 2021 roku.” - dodaje Maciej Klemm.
Spółka zamierza pozyskać środki od inwestorów, przeprowadzając ofertę publiczną przed debiutem na NewConnect.
„Wartość oferty nie będzie przekraczać ustawowego progu, czyli 2,5 mln euro. Pozyskane środki chcemy przeznaczyć głównie na zbudowanie silnego międzynarodowego zespołu sprzedażowego oraz zwiększenie rozpoznawalności naszej marki poprzez intensyfikację działań marketingowych” – wyjaśnia Maciej Klemm.
Dodatkowo plany giełdowe ogłosiło kilka spółek: Olymp - dostawca kompleksowych rozwiązań dla branży fitness, Mazurska Manufaktura Alkoholi, Prometheus (twórca innowacyjnego drona) oraz SatRevolution (producent nanosatelitów obserwacyjnych).
Spółki z branży gamingowej
Zdecydowanie największą grupą spółek wybierających się na GPW są deweloperzy gier oraz spółki zajmujące się wydawnictwem czy portingiem gier.
Noobz from Poland
Blisko debiutu na NewConnect jest Noobz from Poland, producent cieszącej się dużym zainteresowaniem gry Total Tank Simulator. Spółka spodziewa się debiutu jeszcze I kwartale tego roku.
„Obecnie realizujemy kilka projektów: jeden z nich to zapowiedziany wcześniej spin-off Total Tank Simulator, który będzie hexagonalną grą strategiczną bazującą na uniwersum TTSa. Noobz From Poland realizuje również inny, o wiele większy, można powiedzieć z całą pewnością, że jak dotąd największy w swojej obszerności projekt, którego szczegółów na tą chwilę nie możemy ujawniać, poza tym, że gra będzie z gatunku Grand Strategy” - mówi Jarosław Kotowski, prezes Noobz from Poland.
Spółka nie planuje emisji akcji przed debiutem.
„Wyczekujemy z niecierpliwością momentu wejścia na rynek NewConnect i skupiamy się w pełni na naszych najnowszych projektach. W 2021 rozważymy emisję w naszej spółce zależnej Rookiez from Warsaw” - dodaje Kotowski.
Zobacz także: „Na polskim rynku brakuje twórców dobrych strategii" – relacja z 3 dnia Capital Market Week
Iron VR
Na giełdę wybiera się też spółka córka Carbon Studio. Iron VR już przygotowuje się do wejścia na NewConnect i liczy na debiut w 2021 r.
Spółka pracuje obecnie nad dwoma grami: Holy Chick! i Lust for Darkness.
„Holy Chick! Jest grą nastawioną na rozwiązywanie pokręconych zagadek w świecie opanowanym przez zmutowane krwiożercze kurczaki. Gracz musi zrobić wszystko, aby przetrwać, a to czasami nie będzie łatwe! Premiera “kurczaka” w Early Access’ ie już niebawem!” - wyjaśnia Aleksander Caban, art. director w Iron VR.
„Lust for Darkness to projekt, który dopiero nabiera rozpędu. Przenosimy świat stworzony przez Movie Games do VR-u, wzbogacając go o to, co wirtualna rzeczywistość może wnieść najlepszego” – dodaje Caban.
W następnej kolejności w planach spółki jest przeniesienie na VR gry Alaskan Truck Simulator ze stajni Movie Games.
Pod koniec 2020 r. spółka pozyskała 2,5 mln zł na powiększenie zespołu deweloperskiego. Iron VR nie planuje przed debiutem dodatkowych emisji akcji.
Kool2Play
W końcowej fazie przygotowań do rynku NewConnect jest Kool2play. Spółka może zadebiutować już na przełomie stycznia i lutego.
W lipcu 2020 r. spółka pozyskała z oferty publicznej, która cieszyła się dużym zainteresowaniem, 2,5 mln zł.
„Oferowaliśmy 180 000 akcji, za 14 zł (ok 2,5 mln zł) , popyt był 8,5 razy większy! Zapisało się ponad 350 osób, na łączną kwotę ponad 21 mln zł!” - mówi prezes Kool2play, Marcin Marzęcki.
Kool2Play obecnie pracuje nad swoją flagową produkcją Uragun – top down shooterem z elemenatmi roguelite. Zadaniem gracza jest zniszczenie maszyn, które dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji przejęły kontrolę nad światem.
„Jeśli miałby opisać w kilku słowach tę produkcję, powiedziałbym, że Uragun to przede wszystkim radość z szybkiej, niczym nieskrępowanej rozwałki i szybkiej akcji wymagającej imporowizacji” - dodaje Marzęcki.
Zobacz także: IPO i debiut Kool2Play. Co warto wiedzieć o spółce?
Render Cube
Jedną z opcji, którą rozważa zarząd Render Cube jest debiut na NewConnect. Mógłby on nastąpić w ciągu 9-12 miesięcy.
Spółka zasłynęła grą Medieval Dynasty, której premiera we wczesnym dostępie 17 września 2020 r. spotkała się z ogromnym zainteresowaniem od Render Cube to wielki hit na Steam. Łódzkie studio rozważa debiut na giełdzie
„Obecnie pracujemy nad sfinalizowaniem wydania Medieval Dynasty w wersji 1.0 w drugiej połowie tego roku” - mówi CEO Render Cube, Damian Szymański.
Przed debiutem spółka rozważa pozyskanie kapitału na dalszy rozwój projektu Medieval Dynasty.
Zobacz także: Gra Medieval Dynasty od Render Cube to wielki hit na Steam. Łódzkie studio rozważa debiut na giełdzie
Hydra Games
Już w I kwartale tego roku może zadebiutować Hydra Games. Spółka jest w trakcie procesu wprowadzania akcji do obrotu w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect.
Spółka niedawno rozpoczęła sprzedaż dwóch pierwszych tytułów „ The Last Show of Mr Chardish” i „Don’t Be Afraid”, który uzyskał zwrot kosztów zaledwie w 5 dni po premierze.
„Aktualnie pracujemy nad przygotowaniem portów na konsole naszych wydanych tytułów. Gra The Last Show of Mr Chardish powinna pojawić się na konsolach już w pierwszym kwartale 2021 roku. Trwa również portowanie gry Don’t Be Afraid, która na platformie Steam sprzedała się bardzo dobrze, uzyskując blisko 90% pozytywnych opinii graczy. Port tej gry planowany jest na końcówkę tego roku” - mówi prezes Hydra Games, Kamil Kurkowski.
Hydra Games pracuje też nad rozbudową strategii produkcyjno-wydawniczej.
„Pierwszym filarem, na którym chcemy oprzeć nasze działania w 2021 r. jest rola producenta gier, czyli tworzenie gier własnymi środkami, korzystając z wewnętrznych zespołów. W ten sposób tworzymy grę Bad Trip Simulator. Drugim filarem naszej działalności będzie działalność wydawcy. Poszukujemy zdolnych zespołów z własnymi grami, które potrzebują wsparcia finansowego oraz marketingowego, aby wydać swój tytuł” – dodaje prezes.
Hydra Games pozyskała w zeszłym roku ponad pół miliona złotych z oferty publicznej na produkcję gier Don’t Be Afraid oraz Bad Trip Simulator i kolejnych tytułów. Spółka nie przewiduje nowych emisji przed wejściem na NewConnect.
Zobacz także: Najwięksi światowi YouTuberzy gamingowi ocenili grę DON'T BE AFRAID jako najbardziej przerażającą - Kamil Kurkowski, Hydra Games
Simteract
Na ostatniej prostej do debiutu jest studio Simteract. Spółka złożyła już wniosek o wprowadzenie akcji na rynek NewConnect. Zarząd liczy na debiut w ciągu najbliższych tygodni.
Simteract pracuje obecnie nad dwoma grami. Pierwsza z nich o roboczym tytule Projekt #1 realizowana jest wraz z globalnym francuskim wydawcą. Drugą jest Carpool Simulator.
„Carpool Simulator to nasz autorski projekt, w którym gracz wciela się w kierowcę pracującego dla tzw. firm ride haling (przewozy zamawiane przez aplikację) i wykonuje zadania na ulicach wirtualnych miast z realnego świata. Wykorzystujemy tutaj doświadczenie z pracy nad profesjonalnymi symulatorami i nasze technologie, jak Traffic AI (inteligentny system ruchu drogowego, używany również do szkolenia inteligentnych samochodów) czy City Generator (który pozwala nam generować miasta na bazie otwartych danych dostępnych w Internecie). Jego wydanie planujemy na połowę 2022 roku” - mówi prezes Simteract, Marcin Jaśkiewicz.
W październiku Simteract pozyskał 4,3 mln zł z oferty prywatnej na produkcję Carpool.
„Pozyskaliśmy w trakcie tej emisji ponad 4,3 mln zł, a redukcja w gronie inwestorów indywidualnych wyniosła 88,5 proc. Dzięki temu jesteśmy w stanie realizować naszą strategię produkcji dwóch gier z gatunku premium indie simulation jednocześnie (jedną z wydawcą, jedną na naszych własnych warunkach) z jedną premierą co roku” - dodaje Marcin Jaśkiewicz.
Spółka nie planuje pozyskiwać dodatkowego kapitału przed debiutem na NewConnect.
Far From Home
Na przełomie 2021 i 2022 r. planuje debiut Far From Home.
Spółka skupia się obecnie na swoim pierwszym produkcie, grze z gatunku FPP survival, o tytule roboczym Project Oxygen.
„Zeszłoroczne zasięgi które firma uzyskała przy ogłoszeniu projektu oraz studia, pozwalają patrzeć z niemałym optymizmem w przyszłość. Poprzeczka została ustawiono wysoko i teraz aby sprostać oczekiwaniom, najbliższe miesiące to intensywna praca nad zamknięciem kolejnego kamienia milowego” - mówi prezes Far From Home, Andrzej Blumenfeld.
Już teraz ruszyły prace nad przygotowaniem strategii marketingowej, która poprzedzi przyszłoroczną premierę gry w trybie early access. W dalszej perspektywie spółka zamierza opierać produkcję o tytuły coraz bogatsze narracyjnie, a także zwiększać rozpoznawalność brandu Far From Home wśród graczy.
W zeszłym roku spółka pozyskała w większości od inwestorów prywatnych ok. 2 mln zł, czym zabezpieczyła finansowanie niezbędne do produkcji aktualnego milestone. Obecnie zarząd konsultuje się z doradcami i analizuje dalsze możliwe kroki pozyskania finansowania.
„W tej chwili za wcześnie na podawanie konkretnych informacji ale Zarząd stawia sobie za cel zabezpieczenie finansowania produkcji oraz marketingu gry na takim poziomie, aby Spółka mogła skupić się na wyprodukowania flagowej gry o jakości, która zadowoli zarówno graczy jak i akcjonariuszy” - dodaje Andrzej Blumenfeld.
Zobacz także: Far From Home rozwija studio i pierwszy autorski projekt
Unseen Silence
Unseen Silence, niezależny developer i wydawca gier na komputery osobiste, planuje debiut w IV kwartale 2021 r. Spółka już ma przygotowany prospekt emisyjny.
Unseen Silence pracuje obecnie nad dwoma tytułami Terror : Endless Night (we współpracy z Pixel Crow) i Ultra Mega Cats.
„Terror : Endless Night to unikalne połączenie horroru, wciągającej historii i strategii turowej. Gra jest na zaawansowanym etapie produkcji – planujemy jej wydanie na ostatni kwartał 2021 roku.
Ultra Mega Cats natomiast to sieciowy kooperacyjny FPS, w którym gracze wcielają się w postacie kotów, które za pomocą cybernetycznych zbroi i nowoczesnego uzbrojenia muszą uciec z tajnego ośrodka. Premiera gry w formule Early Access na platformie Steam planowana jest na 1-2 kwartał 2022 roku” - mówi Ignacy Kurkowski, prezes Unseen Silence.
W dalszych planach spółki jest trzeci projekt – strategia czasu rzeczywistego – który ma być zapowiedziany w III kwartale tego roku.
Unseen Silence prowadzi emisję publiczną akcji, która zakończy się 29 stycznia.
„Przed debiutem chcemy przeprowadzić jeszcze jedną emisję. Będziemy chcieli pozyskać ok. 2 mln złotych. W ok. 85% będą to środki przeznaczone na całkowite ukończenie prac na Ultra Mega Cats i wydanie gry samodzielnie bez udziału zewnętrznego wydawcy. Ok 15% zostanie przeznaczone na prace nad Projektem nr 3. Ofertę chcemy przeprowadzić w formie oferty publicznej lub prywatnej, zależnie od realiów rynku” - dodaje Ignacy Kurkowski.
Zobacz także: Unseen Silence planuje debiut na NewConnect w 2021 roku
Immersion Games
Na przełomie maja i czerwca tego roku zamierza zadebiutować Immersion Games, producent gier w technologii VR. Spółka już współpracuje w tym celu z DM Navigator. W IV kwartale 2020 r. pozyskała z emisji prywatnej 4,5 mln zł na bieżące projekty oraz rozwój studia.
Spółka obecnie pracuje nad dwoma tytułami dedykowanymi na gogle VR i platformę Oculus Quest Store.
„Oba tytuły będą miały premierę w tym roku. Spółka w najbliższym czasie zamierza pozyskać ciekawe globalne IP oraz rozpocząć pracę nad kolejnymi tytułami” - mówi prezes zarządu Immerion Games, Bartosz Rosłoński.
Immersion Games wywodzi się z grupy Immersion, jednego z najbardziej doświadczonych studiów VR/AR.
„Immersion jest na rynku VR od 2014 r. Jesteśmy jedną z pierwszych tego typu spółek na świecie. Mamy zespół 40 ekspertów VR i jest to jeden z najbardziej doświadczonych team-ów na świecie w tym obszarze” - powiedział Piotr Baczyński, prezes Immersion podczas Capital Market Week.
„To co nas wyróżnia to są kluczowe partnerstwa i relacje z producentami sprzętu VR, w tym z Oculus-em. Jedna z naszych gier dostała się już na sklep Oculus Quest” - dodał Bartosz Rosłoński.
Zobacz także: „Chcemy wykorzystywać nasze relacje z Oculusem, który aktywnie wspiera nasze projekty pod kątem zarówno technologicznym i koncepcyjnym” - wywiad z Bartoszem Rosłońskim, CEO Immersion Games
WeirdFish
Już w połowie tego roku planuje debiut WeirdFish. Przygotowania do wejścia na NewConnect są już na zaawansowanym etapie.
WeirdFish jest niezależnym producentem gier wideo, specjalizującym się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu sandbox (otwarty świat). Studio podpisało w grudniu umowę wydawniczą z globalnym wydawcą 505 Games.
„W ciągu kilku miesięcy planujemy wydanie wersji Early Access naszej pierwszej gry typu sandbox. Będzie ona opierać się na budowaniu, podróży i przeżyciu na statku kosmicznym lecącym w kierunku odległej planety. Prace nad grą są już na zaawansowanym etapie” - mówi Monika Ciesielka, COO Weird Fish.
Przed debiutem spółka planuje emisję akcji, ale szczegóły oferty nie są jeszcze znane.
Zobacz także: WeirdFish ma umowę wydawniczą z globalnym partnerem – 505 Games
Black Rose Projects
Debiut w 2021 r. planuje też Black Rose Projects, półka specjalizująca się w portowaniu gier na konsole i urządzenia VR.
„W Black Rose Projects aktualnie pracujemy nad dwoma projektami z segmentu VR. W planach jest przygotowanie gier Demolish & Build oraz Ultimate Fishing Simulator 2 w tym formacie. Ponadto będziemy portować gry w klasycznej wersji na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X” - mówi Łukasz Bajno, prezes Black Rose Projects.
Spółka nie wyklucza emisji publicznej akcji w celu pozyskania kapitału na rozwój kolejnych projektów.
Zobacz także: Black Rose Projects rozpoczęło procedurę przekształcenia w spółkę akcyjną. Studio szykuje się do debiutu na NewConnect
Vixa Games
O debiut na NewConnect zamierza się starać pod koniec roku Vixa Games, producent i wydawca gier, specjalizujący się w casualowych rozgrywkach z segmentu indie premium.
„Vixa Games ukończyła na początku tego roku prace związane z uzyskaniem certyfikacji dla wieloosobowej gry towarzyskiej Love Colors na Nintendo Switch. To tytuł skierowany głównie do rodzin i graczy tzw. casual, ceniących mniej wymagający poziom trudności gier. Gra zostanie wydana przy współpracy z Qubic Games w Q1 2021. W pierwszym kwartale roku zostaną ukończone także prace nad Dino Galaxy Tennis, sportową grą akcji dla pojedynczego gracza z dostępnym trybem wieloosobowym. Gra ukaże się na komputerach osobistych, w następnej kolejności na Nintendo Switch oraz Xbox i PlayStation” - mówi Juliusz Mićko, prezes Vixa Games.
„W drugim kwartale 2021 rozpoczną się prace nad niezapowiedzianym tytułem premium casual, który spółka planuje wydać w 2022 roku. W tym samym okresie Vixa Games zamierza ukończyć wersję do wydania w formule early acces dla największej gry ze swojego portfolio” - dodaje.
Ponadto Vixa pracuje nad grą typu roguelike shooter The Crackpet Show. W trzecim kwartale planuje też rozpoczęcie prac nad kolejną niezapowiedzianą grą premium, z datą wydania na przełomie 2022-2023 roku.
Spółka rozważa też przeprowadzenie publicznej emisji w trybie bezprospektowym, poprzedzającej debiut na NewConnect. Ostateczna decyzja w tej sprawie będzie podjęta w ciągu najbliższych miesięcy.
Zobacz także: Vixa Games pracuje nad grą Dino Galaxy Tennis, która zadebiutuje w Q2 2021 r.
Exit Plan Games
Na trzeci kwartał planuje debiut Exit Plan Games. Obecnie spółka przekształcana jest w spółkę akcyjną.
„Exit Plan Games to firma twórców gier komputerowych. Aktualnie pracujemy nad naszym pierwszym tytułem, który już niedługo zaprezentujemy publicznie. W przyszłości firma planuje nadal tworzyć zabawne i nowoczesne gry, oraz rozbudowywać zespół w bardzo rozsądny i kontrolowany sposób” - założyciel Exit Plan Games, Jose Teixeira.
Spółka pozyskała od inwestorów 3,4 mln zł. Środki zostały przeznaczone rozbudowę zespołu. Możliwe, że przed debiutem Exit Plan Games przeprowadzi ofertę publiczną akcji, ale jeszcze tych planów nie potwierdza.
„Sprzedaż naszej gry zacznie się już niedługo. Gra będzie tworzona i sprzedawana w odcinkach, więc środki które będziemy chcieli pozyskać będą uzależnione od wielkości sprzedaży. Prawdopodobnie będzie to około 1 mln EUR. Te środki będą wykorzystywane do dalszego rozwoju zespołu oraz tworzenia kolejnych etapów gry, które planujemy zakończyć pod koniec 2022 roku” - dodaje Jose Teixeira.
Wooden Alien
Do wejścia na NewConnect przygotowuje się też niezależny deweloper gier Wooden Alien. Zarząd na bieżąco konsultuje kolejne kroki zmierzające do upublicznienia spółki z grupą doradców.
Wooden Alien skupia się na pracy nad swoim debiutanckim produktem, którego premiera jest planowana na rok 2022. To gra typu survival zmuszająca graczy do ciężkich wyborów w nieprzyjaznym settingu science-fiction, zrealizowana w charakterystycznym art stylu 2D.
„Po premierze gry zespół planuje rozwijać produkt w oparciu o komunikację ze społecznością graczy oraz w tym samym czasie rozpocząć produkcję kolejnego tytułu” - mówi prezes Wooden Alien, Hubert Kubit
W 2020 r. spółka z dwóch emisji pozyskała łącznie 2,4 mln zł na produkcję jej pierwszego tytułu. Rozważa też przeprowadzenie emisji akcji przed debiutem na NewConnect.
„Jeśli będziemy przeprowadzać emisję, najpewniej przyjmie ona formę oferty publicznej. Środki, które mielibyśmy pozyskać zostałyby przeznaczone na dokończenie produkcji naszego pierwszego tytułu, jego wsparcie marketingowe oraz rozpoczęcie produkcji kolejnej gry” - wyjaśnia Hubert Kubit.
Punch Punk
W lutym dokument informacyjny na GPW złoży Punch Punk, niezależne studio gamingowe. Spółka opracowuje własne produkcje oraz działa w modelu work for hire.
„W ramach modelu, work for hire realizujemy gry Drug Dealer VR, Fishing Adventure VR, Yacht Mechanic Simulator, Barn Finders VR, Godzilla VR oraz Eggs VR, których premiery planujemy w 2021 roku. Zajmujemy się także produkcją gier własnych, dla których przyznano nam dwa granty z programu Inteligentny Rozwój – GameINN i Kreatywna Europa” - mówi Krzysztof Grudziński, prezes zarządu Punch Punk.
W 2020 roku spółka przeprowadziła emisję akcji w formie crowdfundingu, w ramach której pozyskała około 1,5 mln zł na ukończenie gry Moonshine VR i wydanie jej na platformy PS VR, Htc Vive, Oculus Quest, rozbudowę działu realizującego projekty work for hire, zakup IP do rozpoznawalnego tytułu oraz rozbudowę działu wydawniczego VR i portingowego. Punch Punk przed debiutem nie planuje przeprowadzenia oferty akcji.
Zobacz także: Punch Punk Games rozbudowuje portfolio gier VR i szykuje kilka premier w 2021 roku
Asmodev
Do debiutu w tym roku szykuje się Asmodev, spółka w której udziały ma notowany na giełdzie Gaming Factory.
Spółka pracuje obecnie nad pięcioma grami i niedługo podpisze umowę na szóstą. Najbliższe premiery są tytuły Priest Simulator i Inquisitor. Ponadto już niedługo na Switchu ukaże się Infernal Radiation. Zakończenie prac nad wszystkimi projektami potrwa jeszcze kilkanaście miesięcy.
„Zadebiutujemy, jak tylko spełnimy wszystkie wymagania Giełdy, co powinno zgrać się z premierą Priest Simulator. Ta gra to epickie szaleństwo, więc wymaga wiele pracy” – mówi prezes i główny akcjonariusz Asmodev, Michał Jodłowiec.
Asmodev nie planuje pozyskania kapitału przed debiutem na NewConnect.
A to nie koniec. Plany giełdowe ogłosiły też spółki Fuero Games, Dark Point Games, Two Horizons (z grupy The Dust), Game Island, Fallen Leaf oraz Ekipa – spółka powiązana z youtuberem Frizem, która zamierza także tworzyć gry.
Spółki z grupy PlayWay
Sporą część spółek stanowią podmioty, w których znaczący, choć nie koniecznie większościowy, pakiet posiada Grupa PlayWay. Także spółki ze swojej grupy wprowadzają na rynek Movie Games i Ultimate Games – których także udziałowcem jest PlayWay.
DeGenerals
W tym półroczu planuje wejść na giełdę DeGenerals, producent bardzo dobrze przyjętej gry Tank Mechanic Simulator. Obecnie trwa transakcja sprzedaży akcji, w celu uzyskania niezbędnego poziomu free float do wejścia na NewConnect.
„Jesteśmy obecnie w trakcie oferty publicznej sprzedaży akcji. Bezpośrednio po jej zakończeniu, rozpoczniemy przygotowania do wprowadzenia akcji do obrotu na NewConnect. Chcemy zadebiutować na giełdzie jeszcze w I półroczu 2021 r.” - mówi Robert Pietrzko, przes DeGenerals.
Spółka skupia się przede wszystkim na dalszym rozwoju i monetyzacji Tank Mechanic Simulator.
„W tym roku planujemy wydać dwa płatne DLC oraz darmowe aktualizacje, które znacząco poszerzą możliwości gry. Wprowadzą nowe czołgi, misje, tryb rozgrywki oraz narzędzia moderskie. Pierwsze duże aktualizacje oraz DLC pojawią się jeszcze w I kwartale br. Równolegle trwa przygotowanie portów na nowe platformy. Wierzymy, że pozwoli to zwielokrotnić dotychczasowy sukces TMS, czyli 135 tys. sprzedanych kopii i 3,8 mln zł przychodów z gry.” - wyjaśnia Pietrzko.
„Poza rozwojem TMS szukamy pomysłów na gry o wysokim potencjale osiągnięcia sukcesu, co najmniej skali TMS. Koncentrujemy się na obszarze militarno-historycznym. Pracujemy nad trzema preprodukcjami, których premiery planowane są wstępnie na przełom 2022 i 2023 r. Pierwsza z nich: Uboat Commander, ma już swój profil Steam, na którym opublikowaliśmy pierwsze materiały z gry.” - dodaje.
Aktualizacja: DeGenerals odwołuje IPO i zapowiada, że powróci do planów giełdowych później. PlayWay postanowił odstąpić od oferty
Zobacz także: IPO DeGenerals z grupy PlayWay. Co warto wiedzieć o spółce
FreeMind
Swoje plany związane z debiutem podtrzymuje FreeMind. z grupy PlayWay. Spółka opracowuje gry na PC i urządzenia mobilne. Obecnie pracuje nad tytułami "Farmer`s Life" oraz "House Builder". Oba projekty będą miały premierę już w najbliższych miesiącach. Kolejne cztery projekty są w fazie prototypowania.
„Z projektów mobilnych na uwagę zasługują "Junkyard builder mobile" oraz "Garden Builder mobile". W swojej strategii rozwoju, spółka skupią się na produkcji średniej wielkości symulatorów, skupionych wokół tematyki hobby, edukacji i spędzania wolnego czasu. Spółka rozpoczyna również działalność wydawniczą” - wyjaśnia Rafał Krzywda, prezes zarządu spółki.
W poprzednim roku spółka pozyskała 1 mln zł w emisji prywatnej. Środki przeznaczyła na realizację już trwających i nowych projektów oraz rozbudowę zespołu.
FreeMind zamierza zadebiutować na NewConnect w drugim kwartale 2021 r. Już trwają prace nad dokumentem informacyjnym.
„Tuż przed debiutem spółka rozważa drugą emisje prywatną, aby pozyskać dodatkowe środki na zabezpieczenie produkcji kolejnych projektów aż do momentu osiągnięcia przez spółkę rentowności” - dodaje Rafał Krzywda.
Iron Wolf Studio
Plany debiutu podtrzymuje też Iron Wolf Studio. Spółka przygotowuje już dokument informacyjny i zamierza złożyć go już niedługo na GPW. Zarząd liczy na debiut w III lub IV kwartale 2021 r.
Głównym projektem spółki jest gra Destroyer The U-Boat Hunter, której trailery (cinematicowy i gamepley'owy) zostały bardzo dobrze przyjęte.
„Wishlista buduje się stabilnie i jesteśmy bardzo zadowoleni z zainteresowania tym projektem. Gra zdobyła piąte miejsce na liście najbardziej oczekiwanych gier w plebiscycie INDIE of the year na portalu INDIEBD. Planujemy wydać demo Destroyera na czerwcowy Steam Festiwal” – mówi współzałożyciel i prezes Iron Wolf Studio, Bartosz Pluta.
Spółka planuje też w niedalekiej przyszłości rozpoczęcie prac nad kolejną grą w klimacie II Wojny Światowej: Sherman Tank Commander. Iron Wolf Studio dywersyfikuje działalność produkując filmy interaktywne dystrybuowane na Steam.
„Naszym najnowszym projektem jest 911 Operator Interactive Movie, oparta na licencji Games Operator dotyczącej gry 911 Operator. W odtwórcę tytułowej postaci wcielił się Philip Lenkovsky.” - wyjaśnia Bartosz Pluta.
Spółka pozyskała w lipcu 2020 środki z oferty prywatnej na bieżące projekty. Nie planuje pozyskiwania dalszego finansowania.
SimulaM
SimulaM, a właściwie SimulaMaker, obecnie jest w trakcie przekształcania w spółkę akcyjną. Zamierza zadebiutować na giełdzie na przełomie II i III kwartału.
Największym i najbardziej popularnym produktem spółki jest projekt "I Am Jesus Christ", który ma blisko 70 tys. osób na liście życzeń. Spółka przygotowuje także grę survivalową w dżungli z elementami rzemiosła budowlanego "Jungle House" oraz grę o rolnictwie poza Ziemią "Moon Farming", która spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony chińskich wydawców. W portfolio ma też pomniejsze projekty wydawnicze i portingowe.
Spółka przeprowadziła w zeszłym roku udaną emisję akcji.
„W kwietniu ub. roku mieliśmy emisję udziałów jako spółka z o.o. Chcieliśmy wówczas pozyskać 600 tys. PLN, ale zostaliśmy zmuszeni dwa razy zwiększać wartość emisji - najpierw do 1 mln, a potem finalnie do 1,2 mln, gdyż w krótkim czasie zgłosiło się do nas tak wielu inwestorów, że mieliśmy popyt nawet na 3,5 mln PLN” – mówi prezes SimulaM, Maksym Vysochanskiy.
Spółka planuje niedługo przeprowadzić kolejną emisję akcji. Pozyskane środki zamierza przeznaczyć na marketing nowych tytułów jak "Chiński Architekt", "Horse Shelter 2021", przygotowanie nowej pre-produkcji i tworzenie oraz marketing gier hypercasual.
„Planujemy w bliskim czasie emisję akcji, nawet jest ona niezbędna nie tylko ze względu na rozwój Spółki, ale choćby w uzyskaniu minimalnej wymaganej przez giełdę wartości free-float'u, by móc
zadebiutować na NewConnect. Jeszcze za wcześnie na szczegóły, gdyż jesteśmy w trakcie ustaleń z Domem Maklerskim, ale raczej skłaniamy się ku ofercie prywatnej” – dodaje prezes.
President Studio
Plany debiutu na rynku podtrzymuje też President Studio. Spółka ma w swoim portfolio takie tytuły jak: I Am Your President, Ship Builder Simulator, Crime Scene Cleaner i wiele innych. Prace nad główną wersją gry I Am Your President są już zaawansowane. Jej premiera odbędzie się przed planowanym debiutem na NewConnect.
President Studio stara się dywersyfikować portfolio produkowanych gier i dąży, by w przyszłości zwiększyć częstotliwość premier. Planuje rozwijać swoje tytuły wprowadzając do nich tryb kooperacji sieciowej, co ma znacząco zwiększyć atrakcyjność projektów. Pierwszą grą z trybem kooperacji będzie Ship Builder Simulator, a w przyszłości ta opcja zostanie wdrożona do pozostałych produkcji.
President Studio już rozpoczęło prace prowadzące do debiutu. Spółka planuje przeprowadzić ofertę prywatną akcji, by pozyskać finansowanie na rozwój obecnych i przyszłych produkcji.
„Spółka finalizuje umowę z domem maklerskim, następnym etapem będzie złożenie do GPW dokumentu informacyjnego. Środki z oferty zostaną przeznaczone na produkcję oraz marketing takich gier jak Ship Builder Simulator, Chinese City Constructor czy Crime Scene Cleaner. W dalszym ciągu prowadzone będą prace nad kolejnymi preprodukcjami gier. Mamy nadzieję zadebiutować w roku 2021.” - mówi prezes President Studio, Karol Konieczko.
MadMind Studio
Debiut w tym roku planuje MadMind Studio. Spółka w sierpniu 2020 r. pozyskała z prywatnej emisji 2,25 mln zł. Środki inwestowane są w bieżące i przyszłe produkcje.
MadMind Studio jest polskim producentem i wydawcą gier z gatunku akcji oraz horroru. Największą dotychczasową produkcją jest gra Agony z gatunku horror survival. Zespół pracuje obecnie nad grami Succubus (action horror) oraz Paranoid (psychological horror).
„Aktualnie cały nasz zespół skupiony jest na grze Succubus. W grudniu ubiegłego roku udało nam się przygotować wersję beta gry, a obecnie trwają prace nad dopracowaniem jakości tytułu oraz wyeliminowaniem błędów. Po premierze Succubus, część zespołu zajmie się dokończeniem gry Paranoid, a pozostałe osoby pracować będą nad zaprezentowaną w grudniu nową grą – Tormentor.” - wyjaśnia prezes MadMind Studio, Tomasz Dutkiewicz.
„W grudniu 2020 pokazaliśmy dwie nowe gry wraz ze stronami Steam. Jedną z nich jest Tormentor - który okazał się być grą o dużym potencjale, w związku z czym w przyszłości zajmiemy się wyprodukowaniem tego tytułu” - dodaje Dutkiewicz.
Zobacz także: Grupa INC pozyskała 2,25 mln zł dla MadMind Studio
Image Power
W najbliższych miesiącach planuje debiut Image Power. Spółka zakłada produkcję ok. 4 gier rocznie. Obecnie pracuje nad 5 tytułami.
„Ten rok jest dla nas szczególnie ważny. W listopadzie wydaliśmy naszą pierwszą grę w trybie early acsess – Dieselpunk Wars – a aktualnie trwają prace nad jej poprawkami. Liczymy na premierę pełnej wersji w ciągu dwóch miesięcy. Kolejnym tytułem w mocno zaawansowanej produkcji jest Yacht Mechnic Simulator, którego demo zostało przedstawione na jesiennym festiwalu Steam. W ciągu kilku dni ruszamy z kampanią na Kickstarterze, a premiera gry planowana jest w połowie roku. Bardzo obiecująco wygląda również budowa wishlisty dla Ambulance Simulator, który jest w zaawansowanej fazie produkcji, a w ciągu dwóch miesięcy pokażemy kolejny gameplay nowymi fragmentami rozgrywki. W bieżącej produkcji są Gaming Constructor Simulator oraz Archer. Prowadzimy również rozmowy ze spółką z grupy PlayWay na temat współpracy przy naszej największej produkcji - Offroad Mechanic Simulator. Liczymy, że wkrótce będziemy mogli przekazać więcej informacji na ten temat. ” - wyjaśnia przewodniczący rady nadzorczej Image Power, Marcin Zaleński.
Zarząd złożył już dokument informacyjny na GPW.
„Jesteśmy dobrej myśli, wydaliśmy już pierwszą grę i zaksięgowaliśmy pierwsze zyski ze sprzedaży na Steam, co nie jest takie oczywiste wśród debiutantów. Liczymy na debiut w najbliższych miesiącach” - dodaje Zaleński.
W 2020 r. spółka pozyskała z dwóch prywatnych emisji akcji w sumie 2,6 mln zł. środki z emisji zostają przeznaczane na bieżącą produkcję gier oraz nowe preprodukcje, a także pozyskiwanie i tworzenie nowych zespołów produkcyjnych. Przed debiutem nie jest już planowana emisja akcji.
„Spółka posiada zabezpieczenie finansowe na bieżące produkcje, zaczęła też osiągać przychody z tytułu sprzedaży gier, jako podstawowej działalności i mamy zamiar ten kierunek rozwijać. Planujemy również możliwie najszybciej wypłatę dywidendy naszym akcjonariuszom” - kończy Zaleński.
Zobacz także: Image Power planuje debiut na NewConnect w I kwartale 2021 roku
Pentacle
Do debiutu przygotowuje się też Pentacle z grupy PlayWay.
„Wniosek o wprowadzeni akcji Spółki do obrotu został złożony. Liczymy, że debiut nastąpi w ciągu najbliższych miesięcy” - mówi Paweł Cincio, prezes zarządu Pentacle.
Spółka jest w trakcie kończenia produkcji gry Trans-Siberian Railway Simulator oraz w trakcie produkcji Magnet Fishing Simulator. Niedługo też zamierza przedstawić zwiastun nowej preprodukcji.
„W najbliższym czasie chcielibyśmy zwiększyć zatrudnienie i tym samym możliwość badania potencjału nowych gier poprzez tworzenie większej ilości preprodukcji. Gra o najwyższym zainteresowaniu będzie trafiała do produkcji właściwej” - dodaje Paweł Cincio.
Pentacle rozważa przeprowadzenie emisji akcji przed debiutem na NewConnect. Jednak ostateczne decyzje nie zostały jeszcze podjęte.
Woodland Games
Dokument informacyjny przygotowuje Woodland Games, producent i wydawca gier wideo z Grupy PlayWay. Spółka zamierza zadebiutować na NewConnect do końca roku.
Obecnie studio pracuje nad grą Hell Architect, której premiera odbędzie się w I kwartale 2021 r.
„Kolejna produkcja, którą planujemy zaprezentować jeszcze w tym roku to Autopsy Simulator. Inne tytuły z naszego portfolio, których premiery odbędą się prawdopodobnie już w 2022 roku to Taxi Simulator oraz przygotowywana wspólnie z Pyramid Games gra Urban Explorer” - mówi Paweł Kozakowski, prezes zarządu Woodland Games.
Wszystkie tytuły dedykowane są na komputery osobiste. Spółka zamierza również samodzielnie portować je na platformy Switch oraz VR.
Nie wiadomo jeszcze czy przed debiutem na giełdzie Woodland Games będzie przeprowadzać ofertę akcji.
Zobacz także: Udana zbiórka Woodland Games na Kickstarterze. Studio pozyskało ponad 30 tys. CAD na rozwój autorskiej gry Hell Architect
EpicVR
EpicVR, którego jednym z udziałowców jest PlayWay, ma zamiar wejść na giełdę. Spółka zakłada debiut w IV kw. 2021 r.
EpicVR obecny jest w sektorze związanym z urządzeniami i narzędziami wirtualnej rzeczywistośći. Spółka ma obecnie w pre-produkcji kilka gier na urządzenia VR.
„W ostatnich tygodniach intensywnie pracowaliśmy nad pre-produkcjami gier VR w technologii wirtualnej rzeczywistości. Przeanalizowaliśmy blisko kilkadziesiąt pomysłów, konsultowanych na bieżąco ze specjalistami z branży gier. Do realizacji pre-produkcji wybraliśmy najbardziej perspektywiczne tytuły o zróżnicowanej tematyce. Stosując taką dywersyfikację znacznie zwiększamy szanse na sukces. Wkrótce rozpoczniemy komunikację dotyczącą szczegółów planowanych produkcji gier VR” - mówi Adrian Łapczyński, prezes zarządu EpicVR.
Spółka planuje pozyskać kapitał na produkcję wybranych i zweryfikowanych pozytywnie przez rynek gier VR.
„Planujemy dokonanie podwyższenia kapitału dla inwestorów prywatnych na poziomie Sp. z o.o. przy wycenie kilku milionów złotych, zaś po przekształceniu spółki w S.A. planujemy przeprowadzenie emisji publicznej akcji przy wycenie wyższej w drodze na rynek giełdowy NewConnect.” - wyjaśnia Łapczyński.
Zobacz także: EpicVR z grupy PlayWay planuje debiut na giełdzie. Spółka chce realizować gry tylko w wirtualnej rzeczywistości
Baked Games
Z Grupy PlayWay wybiera się też na NewConnect Baked Games. Spółka liczy na debiut w połowie roku. Do końca styczna zamierza złożyć dokument informacyjny.
Baked Games jest producentem i wydawcą gier mobilnych i na PC.
„Aktualnie pracujemy nad grą Prison Simulator. To nasz flagowy projekt, który tworzymy od dwóch lat. Bardzo solidnie przygotowujemy się do premiery gry, która będzie miała miejsce w połowie 2021 roku. Demo gry udostępniliśmy w październiku 2020. Feedback graczy był bardzo pozytywny. Obecnie tworzymy prolog Prison Simulator, który pojawi się już niebawem” - mówi Przemysław Bieniek, prezes zarządu Baked Games.
Spółka w zeszłym roku pozyskała środki w ofercie prywatnej, które przeznaczyła na produkcję bieżących oraz nowych tytułów. Rozważa też ofertę akcji przed debiutem, ale decyzja nie została jeszcze podjęta.
Zobacz także: Baked Games z Grupy PlayWay zmierza na NewConnect
Atomic Jelly
W trakcie ostatnich konsultacji dotyczących treści dokumentu informacyjnego z GPW jest Atomic Jelly. Spółka liczy na debiut już w najbliższych miesiącach.
Atomic Jelly pracuje nad grami Space Mechanic Simulator i Truck Mechanic: Dangerous Paths. Na wislistach tych tytułów już jest kilkadziesiąt tysięcy zapisów. Premiery obu gier zaplanowane zostały na 2021 rok.
„Space Mechanic Simulator to produkcja Tomas Jelonek Studio, przy którym to projekcie Atomic Jelly pełni rolę wydawcy. Obecnie współtworzymy ten projekt pomagając w jego ukończeniu, dopracowaniu i rozwinięciu. Truck Mechanic Dangerous Paths to gra hybrydowa łącząca w sobie kilka gatunków przez co już wydaje się ciekawa. Z jednej strony jest to zaawansowany symulator mechanika samochodowego, z drugiej strony produkcja eksploracyjna z rozbudowanymi wątkami fabularnymi, w której gracz pokonuje trudne i bardzo niebezpieczne drogi Ameryki Płd.” - wyjaśnia prezes zarządu Atomic Jelly, Bartosz Rakowski.
Dwa lata temu spółka pozyskała 2,4 mln zł w crowdfundingu. Nie planuje publicznej emisji przed debiutem na NewConnect.
Live Motion Games
Finalizuje prace nad dokumentem informacyjnym Live Motion Games z grupy PlayWay. Spółka liczy na debiut w II kw. tego roku.
Spółka niedługo, 3 lutego, udostępni na platformie Steam wersje demo dwóch gier Chernobyl Liquidators oraz Builder Simulator.
„W czerwcu planujemy kolejne dwa dema, Builders of China oraz Supermarket Manager. Dema z lutego zaowocują premierami w tym roku, natomiast dema czerwcowe przełożą się na premiery w 2022” – mówi Michał Kaczmarek, prezes zarządu Live Motion Games.
„Jednocześnie na bieżąco sprawdzamy popyt wśród graczy na kolejne pomysły. W najbliższych miesiącach udostępnimy również gry, które tworzymy na zlecenie dla naszego partnera” – dodaje.
W 2020 r. spółka pozyskała 2 mln zł na sfinansowanie produkcji gier własnych, m.in. Builders of China i Chernobyl Liquidators. Live Motion Games planuje też przeprowadzenie publicznej emisji akcji, jednak szczegóły oferty nie są jeszcze znane.
Zobacz także: Relacja z 3 dnia Capital Market Week
Forestlight Games
Także Forestlight Games zamierza zadebiutować na NewConnect w tym roku. Zarząd zakłada, że wejście na giełdę nastąpi w połowie 2021 r.
Forestlight Games, studio z Grupy PlayWay, które zajmuje się produkcją i wydawaniem gier na PC i konsole. Spółka ma na swoim koncie premierę gry Electro Ride: The Neon Racing, której jest wydawcą. Tytuł ten był nominowany do nagrody Best Indie Game na Digital Dragons. Forestlight obecnie pracuje nad kilkoma projektami, w tym The Pope: Power&Sin i Wedding Designer.
Ponadto na NewConnect w tym roku wybierają się też następne spółki z Grupy PlayWay. W tym roku Code Horizon oraz w dalszej perspektywie możemy spodziewać się też WarZone Lab (o planach spółki napisaliśmy poniżej)
Spółki z grupy Movie Games
Pixel Crow
Z grupy Movie Games bliski debiutu jest Pixel Crow. Spółka pojawi się niebawem na NewConnect za pośrednictwem spółki Patent Fund.
„Aktualnie trwa proces ustalania warunków połączenia Patent Fund z Pixel Crow. Liczymy na to, że transakcja zostanie sfinalizowana na przestrzeni I kwartału br. dzięki czemu zadebiutujemy na NewConnect” – mówi prezes Pixel Crow, Damian Gasiński.
Pixel Crow tworzy gry o średnich budżetach od 300 do 800 tys. zł. Spółka pracuje obecnie nad produkcjami: Total Alarm oraz Terror: Endless Night i dwoma jeszcze niezaprezentowanymi tytułami.
„Pierwsza z nich to fabularna gra połączona z rozgrywką typu resource-management zlokalizowana w futurystycznym systemie komunistycznym w kosmosie. Premiera gry powinna mieć miejsce jeszcze w tym roku. Terror: Endless Night jest natomiast realizowana we współpracy ze studiem Unseen Silence. Będzie to narracyjna turowa gra zasobowa typu survival dziejąca się na pokładzie uwięzionego w lodach Arktyki statku w XIX wieku.” - wyjaśnia Gasiński.
„Pozostałe dwa projekty to strategia czasu rzeczywistego o tematyce strażackiej oraz gra typu tycoon pozwalająca na tworzenie własnego imperium biznesowego. Premiery Terror: Endless Night oraz dwóch nie ogłoszonych jeszcze produkcji odbędą się na przestrzeni 2022 roku.” - dodaje.
W zeszłym roku spółka pozyskała w ramach oferty prywatnej 412 tys. zł, które przeznaczyła na rozwój projektów, przede wszystkim gry Total Alarm.
„Rozważamy emisję jeszcze przed połączeniem Pixel Crow z Patent Fund. Chcemy aby po połączeniu nie dochodziło już do emisji w celu pozyskania środków do spółki” – dodaje prezes.
Zobacz także: „Pixel Crow zajmie się realizacją ciekawych tematów o naszym zdaniem jak największej rentowności” - mówi Damian Gasiński, nowy prezes spółki
DRAGO entertainment
Na ostatniej prostej do debiutu jest już DRAGO entertainment. Spółka zakończyła już formalności związane z Krajowym Depozytem Papierów Wartościowych.
„Aktualnie finalizujemy prace nad Dokumentem Informacyjnym DRAGO i jeszcze w tym tygodniu złożymy go do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dopuszczenie akcji spółki do obrotu na NewConnect oczywiście jest już kwestią od nas niezależną, ale liczymy na to, że dołączymy do grona spółek publicznych już w najbliższych tygodniach.” - mówi prezes DRAGO, Joanna Tynor.
DRAGO niedługo zaprezentuje prolog do gry Gas Station Simulator, której wersja demo spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem przez graczy. Kontynuuje także prace nad Food Truck Simulator oraz Airport Contraband oraz nad flagową produkcją Red Frost. Na początek tego roku zaplanowane są też premiery Treasure Hunter Simulator na konsole PlayStation4 oraz Xbox, w dalszej kolejności na Nintendo Switch.
Spółka przygotowuje się do Zimowej Edycji Festiwalu Steam, podczas którego zaprezentuje grę Winter Survival Simulator. Produkcja powstaje przy współpracy ze znanym podróżnikiem Markiem Kamińskim - start festiwalu już 3 lutego.
„DRAGO, zgodnie z przyjętą strategią, konsekwentnie realizuje swoje cele dotyczące rozwoju działalności spółki. Zdradzę też, że w ciągu najbliższych miesięcy poinformujemy o kolejnych naszych projektach. Zachęcamy do śledzenia naszej strony, jaki i platformy Steam. ” – dodaje Tynor
Przed debiutem na NewConnect spółka nie rozważa przeprowadzenia emisji akcji. W 2020 r., w ramach kampanii crowdinvestingowej, pozyskała od inwestorów łącznie 2 mln zł, które zostały przeznaczone m.in. na rozwój prac nad Winter Survival Simulator.
Zobacz także: „Nie istotne jest jak wielka jest wishlista, ale ile kosztował jeden zapis na nią" – relacja z 2 dnia Capital Market Week
Road Studio
Plany debiutu w tym roku na NewConnect podtrzymuje Road Studio z Grupy Movie Games. Spółka już ma podpisaną umowę z Grupą INC, która ją w procesie wejścia na rynek.
„Aktualnie intensywnie pracujemy nad naszymi dwoma flagowymi produkcjami, czyli Alaskan Truck Simulator oraz American Motorcycle Simulator. W przypadku pierwszego prace są bardzo zaawansowane, a wersja demo powinna pojawić się niebawem. Natomiast druga gra również jest gotowa w ponad 60 procentach. Prowadzimy również prace nad kolejnymi 5 produkcjami w tym jedną z trzeciego segmentu, który zamierzamy niebawem ogłosić” - mówi Maciej Nowak, prezes zarządu Road Studio.
W zeszłym roku Road Studio pozyskało od inwestorów ponad 4 mln zł, które przeznaczyło na rozwój dwóch flagowych projektów oraz stworzenie zespołów odpowiedzialnych za rozpoczęcie kolejnych sześciu produkcji.
Przed debiutem spółka zamierza zorganizować kampanię na platformie Crowdconnect.pl.
„Będzie to oferta o wartości około 2 mln zł, a pozyskane środki zamierzamy przeznaczyć na rozwój kolejnych tytułów. O konkretnych parametrach będziemy informować jak tylko ustalimy szczegóły z INC.” - dodaje Nowak.
Zobacz także: „Chcemy realizować gry w budżetach takich, które dadzą radę się szybko spłacić” – relacja z 2 dnia Capital Market Week
True Games
Do debiutu Na NewConnect przygotowuje się True Games, spółka z Grupy Movie Games. Wejście na parkiet nastąpi poprzez połączenie z już notowaną spółką K&K Herbal.
True Games skupia się na projektach o tematyce ulicznej. Wśród jej założycieli jest raper Michał „Małolat” Kapliński, a jednym z inwestorów został raper Wojciech „Sokół” Sosnowski.
Tytuł Gangster Simulator, autorstwa True Games, znalazł się na liście Global Top Wishlist platformy Steam. W grze gracz wcieli się w drobnego ulicznego przestępcę, stawiającego pierwsze kroki w kryminalnym półświatku, ale z ambicją zostania szefem własnej grupy przestępczej. Gra ma mieć premierę w tym roku.
Zobacz także: Gangster Simulator autorstwa True Games znalazł się na liście Global Top Wishlist platformy Steam
Brave Lamb Studio
Także Bravel Lamb Studio z grupy Movie Games przymierza się do giełdy w 2021 r. Rozważaną opcją jest rynek główny GPW. Spółka tworzy duży projekt z gatunku premium indie, grę Field Hospital.
Field Hospital jest projektem na styku gatunków strategii czasu rzeczywistego i survivala ekonomicznego. Gra będzie opowiadać historię zarządzania szpitalem polowym w czasie I Wojny Światowej. Spółka inspiruje się tematyką takich projektów jak Frostpunk czy They Are Billions.
„W okresie rocznej preprodukcji, dokonaliśmy wielu analiz dotyczących wyglądu gry i tego w jaki sposób powinniśmy oddać atmosferę dramatu I wojny światowej przy jednoczesnym zachowaniu indywidualnego stylu graficznego, który pozostanie w pamięci graczy przez długi czas, a także pozwoli tytułowi na uzyskanie wysokiego poziomu retencji rynkowej” – mówi Michał Dziwniel, członek zarządu Brave Lamb Studio.
W dalszej perspektywie Brave Lamb Studio zamierza pracować nad jedną, dużą grą i jednocześnie pre-produkować drugi tytuł.
Zarząd liczy na jak najszybsze wejście na NewConnect, w I półroczu tego roku.
Zobacz także: Brave Lamb Studio od Movie Games zamierza wejść na NewConnect. Co warto wiedzieć o spółce?
Movie Games Mobile
W 2021 r. zamierza też zadebiutować Movie Games Mobile, spółka zależna z Grupy Movie Games. Spółka ma zamiar wejść na giełdę przez połączenie z już notowaną spółką Infoscan.
„MGM jest w trakcie negocjacji połączenia z Infoscan, co ma posłużyć przyspieszeniu wejścia naszej spółki na New Connect. Wszystko wskazuje na to, że proces ten zakończy się sukcesem. Oczywiście alternatywą w razie niepowodzenia jest standardowa ścieżka" - mówi prezes studia Movie Games Mobile, Kamil Gaworecki.
Movie Games Mobile odpowiada w grupie za tworzenie gier na telefony i tablety. Tworzy wersje mobilne najbardziej znanych tytułów grupy. W ten sposób wydłuża cykl życia najciekawszych IP i zwiększa ich potencjał monetyzacyjny.
„Wraz z rosnącą liczbą ciekawych IP, w szczególności po sukcesie Drug Dealer Simulator, pojawiał się pomysł na wydłużenie cyklu życia produkcji grupy, zwiększenie możliwości ich monetyzacji, w przez to wykreowania większej wartości dla akcjonariuszy. Tworzenie mobilnych wersji gier na PC czy konsole jest naturalną drogą do osiągnięcia tego celu. Nie bez znaczenia były też sygnały docierające do nas od społeczności skupionych wokół tytułów wydawanych przez MG z prośbami o stworzenie możliwości rozgrywki na urządzeniach przenośnych - wyjaśnia Kamil Gaworecki.
Pierwszą produkcją Movie Games Mobile będzie wersja mobilna Drug Dealer Simulator. Studio wyda też mobilne wersje takich tytułów jak Alaskan Truck Simulator, Gangster Simulator czy American Motorcycle Simulator.
Zobacz także: Movie Games wchodzi w gry mobilne. Powołuje spółkę Movie Games Mobile, która zamierza w przyszłości wejść na NewConnect
Spółki z grupy Ultimate Games
ConsoleWay
Na NewConnect planuje wejść do końca 2021 r. ConsoleWay, spółka z grupy Ultimate Games. Specjalizuje się w portowaniu gier na konsole.
„Aktualnie skupiamy się na tytułach na konsole Nintendo Switch, których premiery odbędą się w lutym, tzn. Contract KIllers, Dat Gaem, Iota, CyberTaxi, Blink Rogues. Pracujemy również nad dużymi portami, które są w produkcji: Mr. Prepper na wszystkie konsole, Rover Mechanic Simulator na PS4, Xbox One, Nintendo Switch oraz Train Station Renovation na Xbox One. Jesteśmy również na etapie rozmów w zakresie pozyskania kolejnych dużych tytułów z grupy PlayWay” - mówi prezes ConsoleWay, Grzegorz Misztal.
W grudniu ConsoleWay pozyskało 1 mln zł z prywatnej emisji akcji. Zebrane środki zostaną przeznaczone na rozwój spółki i realizację bieżących oraz nowych projektów.
„Przewidujemy jeszcze jedną emisję jako crowdfunding. Szczegóły emisji nie zostały jeszcze dokładnie ustalone. Pieniądze planujemy pozyskać na portowanie coraz większych tytułów i dalszy rozwój zespołu” - dodaje Misztal.
Zobacz także: ConsoleWay pozyskało 1 mln zł z prywatnej emisji akcji
Demolish Games
Demolish Games, spółka z grupy kapitałowej Ultimate Games, zamierza zadebiutować na NewConnect. Spółka pracuje obecnie nad kilkoma projektami.
„Po bliższemu przyjrzeniu się dotychczasowym pracom nad najnowszą produkcją z serii Demolish and Build postanowiliśmy rozszerzyć grę o dodatkowe elementy. Ponadto, nasze zespoły kontynuują prace nad preprodukcjami gier: Explosive Demolition Simulator, Malone in Nightmares i symulatorem partyzanta z czasów 2WŚ. Kończymy też proces portowania wszystkich dotychczas wydanych tytułów na konsole: w grudniu debiut na konsoli Xbox miała gra Car Demolition Clicker. Aktualnie, pracujemy nad portowaniem gry Demolish and Build 2017 na konsole Switch, Xbox i Playstation” - mówi prezes Demolish Games, Paweł Dywelski.
W planach spółki jest też rozpoczęcie preprodukcji jeszcze co najmniej jednego nowego tytułu:
„Stale poszukujemy niezależnych twórców z ciekawymi pomysłami. Chcemy też, wykorzystując obecne produkcje, wyszkolić własne zespoły developerskie odpowiedzialne w przyszłości za tworzenie kolejnych tytułów” - dodaje.
Demolish Games planuje przeprowadzenie emisji akcji przed debiutem na NewConnect.
„Obecnie jesteśmy na wczesnym etapie prac i wspólnie z domem maklerskim przygotowujemy się do emisji. Debiut planujemy najwcześniej na IV kwartał br. Przed debiutem na NewConnect planujemy emisję akcji. Pozyskane od inwestorów środki chcemy przeznaczyć na na produkcję nowych gier” - wyjaśnia Dywelski.
Zobacz także: Demolish Games wydawcą gry Malone in Nightmares na PC
Manager Games
Z grupy kapitałowej Ultimate Games ma zamiaz zadebiutować też Manager Games specjalizująca się w produkcjach gier z gatunku manager/ tycoon.
„Obecnie pracujemy nad dwoma produkcjami. Premierę pierwszej, Drill Deal - Oil Tycoon na PC i konsole planujemy w III kwartale br. Debiut drugiego tytułu – Car Mechanic Manager 2022 odbędzie się w 2022r. Niebawem pokażemy pierwsze materiały z gry. Jesteśmy również na etapie budowania wewnętrznych zespołów deweloperskich, które będą realizować kolejne scenariusze gier manager/tycoon” - mówi prezes zarządu, Tomasz Sobiecki.
Spółka już nawiązała współpracę z Domem Maklerskim INC jako autoryzowanym doradcą i przygotowuje dokumentację. Zarząd liczy na debiut na NewConnect jeszcze w tym roku.
Manager Games pozyskał w ofercie prywatnej 1,7 mln zł i planuje przed debiutem przeprowadzić kolejną emisję publiczną.
„Pozyskane środki przeznaczymy na sfinansowanie kilku produkcji, z których dwie są już w toku. Planujemy dodatkową emisję akcji w formie oferty publicznej opartej na crowdfundingu. Środki chcielibyśmy przeznaczyć na zwiększenie skali działalności i liczby tytułów, nad którymi będziemy mogli pracować jednocześnie” - wyjaśnia Tomasz Sobiecki.
Zobacz także: Manager Games planuje wejść na NewConnect w 2021 roku
3T Games
Także kolejna spółka zależna Ultimate Games, 3T Games zamierza również zadebiutować w 2021 r. Na rynku gier działa od niedawna – od maja 2020 roku.
„Pod koniec 2020 roku odbyła się prywatna zbiórka od inwestorów, z których 3T Games sp. z o.o. pozyskała 3 miliony złotych na rozwój i wydawnictwo projektów. Przewidujemy, że wraz z wejściem na giełdę odbędzie się kolejna transza zewnętrznego finansowania” – powiedział w wywiadzie dla Strefy Inwestorów Rafał Jelonek, prezes zarządu.
Spółka obecnie kończy prace nad pierwszymi pre-produkcjami gier. Niebawem pojawią się pierwsze zapowiedzi m.in. Assistance Simulator oraz Smuggler Simulator. 3T Games zamierza też rozpocząć prace nad swoim największym projektem: Ultimate Hunting Simulator.
Spółki zamierzające zadebiutować na giełdzie w następnych latach
Poza licznym gronem spółek, które zamierzają wejść na NewConnect w 2021 r. jest też kilka podmiotów wybierających się na rynek alternatywny, ale prawdopodobnie dopiero w następnych latach.
Holo4Labs
W perspektywie 2 lat jedną z rozważanych opcji na wyjście z inwestycji inwestorów Holo4labs jest wejście na giełdę. Spółka wykorzystuje technologię Mixed Reality w swoich rozwiązaniach dla branży laboratoryjnej. Jest twórcą oprogramowania działającego na goglach AR HoloLens 2, produkcji Microsoftu. Partnerami we wdrażaniu tej technologii są również Thermo Fisher Scientific i Grupa TenderHut, z pochodzi Holo4Labs.
Technologia i produkty są już na zaawansowanym etapie.
„To już jest ten moment, kiedy my wychodząc do klientów widzimy po ich stronie reakcję: to jest naprawdę przydatne, ja już mogę tego użyć” – powiedział Przemysław Budnicki, prezes Holo4Labs na konferencji Capital Market Week.
Holo4Lab ma już rozpoczęte procesy rozmów handlowych z 11 klientami.
„Ten potencjał pozwala zrealizować nasze plany, a nawet je przebić. Break-even point realny jest w 2 kwartale 2021 roku. Potem jeszcze szybszy wzrost” – dodał Budnicki.
Zobacz także: Relacja z 5. dnia Capital Market Week
Skriware
Start-up z branży edutech, zamierza wejść na NewConnect, ale prawdopodobnie dopiero w 2022 r. Skriware jest spółką oferującą kompleksowe laboratorium edukacyjne dla szkół i instytucji edukacyjnych. Dostarcza rozwiązania edukacyjne bazując na interdyscyplinarnej metodologii nauczania STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Między innymi oferuje szkołom rozwiązanie oparte o druk 3D, robotykę, modelowanie 3D i programowanie, które mają na celu rozwijanie u uczniów kompetencji ważnych na przyszłym rynku pracy. Spółka działa w 20 krajach, w tym w Polsce.
„Skupiamy się na szybkim skalowaniu sprzedaży. Jest to możliwe poprzez budowanie partnerstw opartych o wspólne pakiety produktowe oraz dostęp do przetargów i projektów. W wątku R&D pracujemy nad integracją naszego oprogramowania i treści edukacyjnych z dużym producentem drukarek 3D. Jednocześnie poszerzamy ofertę treści dostępnych w naszej bazie edukacyjnej Skriware Academy celem zwiększania udziału odnawialnej subskrypcji w strukturze przychodów” - mówi Karol Górnowicz, prezes zarządu Skriware.
Skriware jest obecnie na etapie przekształcenia w spółkę akcyjną.
„Debiut na NewConnect będzie uwarunkowany decyzją w pełnym gronie inwestorów, sytuacją w spółce oraz warunkami rynkowymi. Bezpiecznie możemy założyć, że wydarzy się to w 1 połowie 2022 r.” - dodaje Górnowicz.
Spółka prowadzi rundę finansowania oferując objęcie nowych udziałów o wartości 1,5 mln zł, którą planuje zamknąć w lutym. Zamierza też wyjść z ofertą pre-IPO o wartości ok. 4-5 mln zł w III kwartale tego roku. Środki z obu rund posłużą zwiększeniu skali sprzedaży.
Zobacz także: Skriware, start-up z branży edutech, zamierza pozyskać kapitał i planuje debiut na NewConnect
WarZone Lab
W dalszej perspektywie zadebiutować może też WarZone Lab z grupy PlayWay.
„Nie planujemy na razie wejścia na NewConnect , w perspektywie 9 m-cy, będziemy raczej celowali w ofertę publiczną, z której środki mają zostać przeznaczone na produkcję i promocję naszych gier” - mówi Maciej Żukowski, prezes WarZoneLab.
Spółka obecnie pracuje nad kilkoma tytułami. Między innymi nad symulatorem historycznych zabójstw mafijnych z okresu prohibicji, symulatorem powietrznych kanonierek (samolotu AC-130 i jego chińskich i rosyjskich odpowiedników) czy symulatorem poszukiwań podwodnych zatopionych wraków z elementami gry biznesowej Kingom of Wreck Business, którego wishlista liczy ok. 10 tys. osób - produkcja gry ruszy w lutym. Ponadto spółka opracowuje jeszcze kilka trailerów obiecujących tytułów, które mogą także trafić do produkcji w najbliższym czasie.
Podsumowując, w tym roku na brak debiutów nie będziemy narzekać. Sporo spółek ogłosiło, przy okazji wejścia na rynek, chęć przeprowadzenia oferty akcji. Oby taka tendencja się utrzymała też w kolejnych latach.
Zobacz także: 5 spółek, które planują debiut na głównym rynku GPW w 2021 r.